שר החינוך בפתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ג: "באריאל תהיה אוניברסיטה"

שר החינוך ויו"ר המל"ג, גדעון סער ושר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, קיימו אמש (21/10) ביקור במרכז האוניברסיטאי אריאל לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ג

השרים ערכו ביקור במעבדות הרובוטיקה והביולוגיה והחוקרים שם הציגו לשניים פיתוחים ומחקרים מתקדמים. לאחר מכן התקיים טקס פתיחת שנת הלימודים האקדמית במעמד השרים, נשיא המרכז, חברי סגל וסטודנטים.

שר החינוך, גדעון סער, אמר בטקס: "אני מאמין בכל ליבי שהסבת המרכז האוניברסיטאי אריאל, שתושלם תוך זמן קצר, תשרת לא רק את המוסד הזה, אלא היא תהיה ברכה לכלל מערכת ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל, היא תעצים את המשאבים- העומדים לרשות מערכת ההשכלה הגבוהה והיא תכניס תחרות" אמר שר החינוך והוסיף: "תחרות היא דבר חיובי. למרבה הצער אנחנו יודעים מההיסטוריה של הקמת האוניברסיטאות בישראל שתמיד התנגדו להקמת אוניברסיטאות חדשות".

אף אחד היום לא יכול לדמיין את תל אביב בלי אוניברסיטת תל אביב, שהאוניברסיטה העברית בירושלים התנגדה להקמתה, את בירת הנגב באר שבע בלי אוניברסיטת בן גוריון ואת חיפה בלי אוניברסיטת חיפה. גם אוניברסיטת אריאל תהפוך למוסד אקדמי ומחקרי חזק שבעוד זמן לא רב יתקשו להבין על מה היה בכלל הוויכוח".

"באריאל תהיה אוניברסיטה" אמר שר החינוך והוסיף: "ההתנגדויות להסבת המרכז האוניברסיטאי לאוניברסיטה הן בעיקרן לא ענייניות, הן לא מבקשות לבחון לא את התהליך שהמוסד עבר במשך שבע השנים האחרונות, לא את ההישגים האקדמיים והמחקריים שלו ולא האם עמד בסטנדרטים שהציבה לו מל"ג יו"ש. אלה התנגדויות לא ענייניות מסיבות פוליטיות ומסיבות של רצון לשמור את המועדון מצומצם. כולן חסרות הצדקה. ההתנגדות להתנגדות הזאת היא בפשטות מניעת עוול".

עוד אמר השר סער: "כשם שהמרכז האוניברסיטאי אריאל דילג על כל המשוכות האקדמיות מבחינת הסטנדרטים שהוצבו לו על ידי ועדת המעקב, כך הוא גם יצליח לחלוף מעל המשוכה המשפטית. מכיוון שהוא ראוי לכך".

שר החינוך איחל לסטודנטיות ולסטודנטים הצלחה בלימודים והנאה מהלימודים ושיתף אותם בתחושותיו "תמיד כשמגיעים למוסד אקדמי אז חשים תחושות נוסטלגיות , אפילו קצת של קנאה" השר הוסיף :"אני מאחל לכם גם שתרוו דעת וגם שתדעו ליהנות מהתקופה הזאת בחיים" את אנשי הסגל בירך השר "שתזכו למצוא עניין, נחת וסיפוק מעבודתכם- גם מעבודת ההוראה וגם מעבודת המחקר"

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, אמר: "היום הוא יום חג, פתיחת שנת הלימודים האקדמית, היום נכנסתם ללימודים במרכז האוניברסיטאי באריאל ובסוף השנה אתם תצאו לחופשת הקיץ מאוניברסיטת אריאל, זאת מכיוון שבמהלך השנה הזו המרכז האוניברסיטאי באריאל יהפוך רשמית לאוניברסיטה במדינת ישראל".

"40 שנים לא קמה בישראל אוניברסיטה, אנחנו רוצים לחזק את אריאל והשומרון זה ורצון לגיטמי כמו הרצון לחזק את חיפה ובאר שבע" אמר שר האוצר.

הוסיף ואמר השר שטייניץ: "אנחנו חיים בתקופה לא פשוטה, העולם כולו מבחינה כלכלית הולך ומתערער , ולמרות זאת אנחנו השקענו מיליארדי שקלים ברפורמה בהשכלה גבוהה, וזאת מתוך העובדה  שאחת מכוחות העוצמה שלנו; עוצמה כלכלית וביטחונית הוא הרמה האקדמית , המדענית, הטכנולוגית והפילוסופית הגבוהה, אנחנו חייבים לשמור על מצוינות אקדמית ולקדם אותה כי זה סוד כוחנו, אין לי ספק שהמרכז באריאל יתרום לכך".

מוקדם יותר הבוקר ביקר שר החינוך ויו"ר המל"ג במכללה המאוחדת "אחווה" ונשא דברים בטקס פתיחת שנת הלימודים. בראש מכללת אחווה מכהן הנשיא הבדואי הראשון, פרופ' אליעאן אלקרנאוי. שר החינוך התייחס בדבריו למינויו: "אני רואה במהלך הזה מהלך שהוא גאווה לחברה הישראלית ויש בו אמירה. הועד המנהל והאסיפה הכללית קיבלו החלטה חשובה של בחירה באדם על פי כישוריו. יש בהחלטה הזו אמירה שבמדינה שלנו לכל אחד יש אפשרות. כל אחד יכול לחלום ויכול להגיע, אם הוא מצטיין ואם הוא נחוש להגיע להישגים הטובים ביותר".

המידע באדיבות אתר משרד החינוך.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן