45 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בערים בלילה ב-9 החודשים הראשונים של 2012

שעון החורף כבר כאן, והחשיכה מגיעה בשעות אחר הצהריים. ב-1 בנובמבר נכנס לתוקפו החוק אשר מחייב את הנהגים להדליק אורות בכבישים בינעירוניים, ונהגי דו גלגלי ורכב כבד במשך כל היום. למרות הירידה הכללית במספר ההרוגים, דווקא בתאונות אשר התרחשו בלילה, נרשמה עליה.
45 בני אדם נהרגו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 בתאונות דרכים בעריפם שהתרחשו בלילה – שבעה יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנת 2011. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
מתחילת שנת 2012 ועד חודש ספטמבר, נפגעו 3,826 בני אדם בתאונות דרכים בלילה בתחום העירוני ו-262 בני אדם נפצעו קשה. בשנת 2011 נפגעו בסך הכול 6,432 בני אדם בתאונות בשעת הלילה בתחום העירוני, ו-54 נהרגו.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על משטרת ישראל להגביר את האכיפה והנראות בשעות הלילה, כדי להעלות את ההרתעה בקרב נהגים בכלל ונהגים צעירים בפרט. הגדלת מכסת הבדיקות בנושא אלכוהול, עשויה לצמצם את מספר הנפגעים כתוצאה מנהיגה בשכרות, בשעות הלילה".
תל אביב מובילה במספר בני האדם שנפגעים בלילה בתאונות דרכים.
בתל אביב נפגעו 508 בני אדם בתאונות דרכים בלילה, בתשעת החודשים בראשונים של שנת 2012.
בירושלים נפגעו 365 בני אדם בתאונות דרכים בלילה, בתשעת החודשים בראשונים של שנת 2012.
בחיפה נפגעו 236 בני אדם בתאונות דרכים בלילה, בתשעת החודשים בראשונים של שנת 2012.
בבאר שבע נפגעו 200 בני אדם בתאונות דרכים בלילה, בתשעת החודשים בראשונים של שנת 2012.
בראשון לציון נפגעו 160 בני אדם בתאונות דרכים בלילה, בתשעת החודשים בראשונים של שנת 2012.
צעירים רבים מעורבים בתאונות דרכים בשעות הלילה, בשל השילוב של עייפות, אלכוהול וחוסר ניסיון בנהיגה בחשיכה. הנהיגה בשעות הלילה מצריכה ריכוז רב יותר, והתאמת אופן הנסיעה לנהיגה במצב של ראות מוגבלת.
על המדינה לחייב מכסת שיעורי נהיגה בשעות החשיכה והגברת ההסברה והמודעות לסכנות ולקושי שבנהיגת לילה.
השקעה בתשתיות הוכחה כמצילת חיים, לכן על המדינה מוטלת האחריות להתקין תאורה מלאה בכבישים בעלי רמת סיכון גבוהה, כדי להקטין את הסיכון לתאונת דרכים.
המידע באדיבות עמותת אור-ירוק.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן