דברי ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה; הודעת מזכיר הממשלה בתום ישיבת ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הבוקר:
"צה"ל תקף עד עכשיו יותר מאלף יעדי טרור ברצועת עזה והוא ממשיך בפעולתו ברגעים אלה. הוא גורם לפגיעות משמעותיות בנשק שמכוון לעבר אזרחי ישראל, במפעיליו ובמשלחיהם. אנחנו גובים מחיר כבד מהחמאס ומארגוני הטרור, וצה"ל ערוך להרחבה משמעותית של הפעולה.
גם היום אמשיך לשוחח עם מנהיגי העולם, אני מעריך את ההבנה שהם מגלים לזכותה של ישראל להגן על עצמה. בשיחות עם המנהיגים אני מדגיש את המאמץ שישראל עושה להימנע מפגיעה באזרחים, וזה בשעה שהחמאס וארגוני הטרור עושים כל מאמץ לפגוע במטרות אזרחיות בישראל. אנחנו ממשלה אחראית, ממשלה אחראית מחויבת מעל הכול לביטחון אזרחיה, ואנחנו פועלים בהתאם למחויבות הזאת.
בסוף השבוע שוחחתי שוב עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. הודיתי לו על תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה, וכן על התרומה שלו ושל העם האמריקני לפיתוח כיפת ברזל. אני חוזר ומשבח את האיפוק, הנחישות והעמידה של אזרחי ישראל בעורף, ואני חוזר ומבקש מכל אחד ואחת מכם להישמע בקפדנות להנחיות פיקוד העורף, זה מציל חיים.
המבצע ברצועת עזה נמשך ואנחנו נערכים להרחבתו. אני מעריך את ההתגייסות המהירה והמרשימה של אנשי המילואים שבאו מכל חלקי הארץ. הם באו מכל חלקי הארץ והתייצבו למשימה. חיילי המילואים והסדיר נכונים לכל פקודה שיקבלו".
הודעת מזכיר הממשלה בתום ישיבת ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי 
1. להנחות את צה"ל והשב"כ להמשיך ולפעול בנחישות נגד תשתיות הטרור הפועלות מרצועת עזה נגד האוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל, וזאת במטרה להביא לשיפור המציאות הביטחונית, ולאפשר חיים תקינים לתושבי מדינת ישראל. פעילות זו אינה מכוונת נגד האוכלוסייה האזרחית של רצועת עזה. לצד המאמץ המלחמתי, ישראל תפעל כמיטב היכולת כדי למנוע פגיעה באזרחים תוך כיבוד הצרכים ההומניטאריים של האוכלוסייה, והכול בהתאם לכללי המשפט הבינלאומי.
2. להנחות את צה"ל, המשרד להגנת העורף, משטרת ישראל וכלל הגורמים הרלוונטיים לנקוט בכל הפעולות הנדרשות, בהתאם למפורט בהודעת שר הביטחון על הכרזת מצב מיוחד בעורף.
3. לאפשר לצה"ל, בהתאם לצורך ובאישור שר הביטחון, לגייס כוחות מילואים.
4. להנחות את מטה ההסברה הלאומי ומשרד החוץ, בשיתוף כל הגורמים הרלוונטיים, להסביר את פעילות ישראל, בישראל ובזירה הבינלאומית.
5. להסמיך את ראש הממשלה ביחד עם שר הביטחון ושר החוץ, ולפי הצורך בהיוועצות עם שרים אחרים, להחליט, על דעת ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, באשר לפעולות הנדרשות להמשך מבצע "עמוד ענן", וככל שיידרש, להביא החלטות נוספות בפני המוסמך בממשלה, לפי העניין.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן