יו"ר מרכז השלטון המקומי: להפסיק באופן מיידי את הנגישות לסמים 'חוקיים' בפיצוציות ובקיוסקים

דוח "עלם" אשר הוגש לנשיא המדינה, מצביע על עלייה בשימוש בסמים בקרב בני נוער בדגש על האוכלוסייה יוצאת אתיופיה. מתוך הדוח עולה כי 30%  מבני הנוער בישראל בגילאי 12-18 התנסו בסמים. מדובר על עלייה חדה של 10% בשימוש בסמים בקרב בני הנוער.

נגישות הסמים החוקיים הנמכרים בזול בפיצוציות לכל נער מבלבלים את הנוער שכן מדובר בפעילות חוקית הגם שמדובר עדיין בסמים. בנוסף זוהתה עליה בצריכת אלכוהול בקרב בני נוער, הנרכשים אף הם בפיצוציות ובקיוסקים הנמכרים לבני נוער. פועל יוצא של שימוש בסמים וצריכת אלכוהול הוא גילויי גזענות, אלימות ועלייה בפשיעה מסוג גניבות בקרב בני הנוער.

מרכז השלטון המקומי ער לבעיה הקיימת בנושא זה ומנטר מקרוב את הנתונים ברשויות בכלל הארץ. מרכז השלטון המקומי מקיים דיוני עבודה סדירים עם משטרת ישראל, מתמונת המצב עולה כי ברוב המקרים שנחקרו ע"י המשטרה התברר כי רוב הנוער שביצע עבירות אלימות וגניבות היה תחת השפעת אלכוהול וסמים.

השלטון המקומי, פועל כבר היום להגברת הפעילות למיגור תופעת הסמים והאלכוהול בפיצוציות, ויש להחמיר את האכיפה, כל מי שייתפס מוכר בניגוד לחוק רישיונו יישלל לאלתר. במקביל יש להגדיל את היקף הפעילות החינוכית הבלתי פורמלית ביישובים ולחזק את תנועות הנוער ברשויות.

יש לחזק את תחושת השייכות בקרב בני נוער אתיופים, לפעול לאינטגרציה בבתי הספר ובפעילות הקהילתית לאחר שעות הלימודים  ובכך לצמצם את גילויי הגזענות כלפי נוער אתיופי. השלטון המקומי ייכנס דיון חירום בוועדות הנוער והקליטה של השלטון המקומי, בשיתוף משטרת ישראל ויציגו שורה של דרכי פעולה מומלצות להגברת האכיפה בפיצוציות, להגברת הפעילות החינוכית קהילתית ביישוב  זאת תוך מתן דגש טיפולי לנוער האתיופי.

כך אמר מר שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "יש להחמיר את האכיפה נגד קיוסקים המוכרים אלכוהול לקטינים ולשלול את רישיון העסק לאלתר. ברשויות המקומיות פועלים תדיר לייצר לבני הנוער חלופות, להרחיב את פעילויות הספורט בעיר, פעילות תנועות הנוער ועוד. נוער משוטט ומתגודד מועד להתנהגויות אלימות ופוגעניות כלפי עצמם וכלפי הסובבים אותם.".

במפגש שהתקיים השבוע עם ח"כ מצנע, יו"ר ועדת חינוך תרבות וספורט בכנסת, ביקש בוחבוט לקיים דיון חירום בנושא הנדון בהשתתפות משרד החינוך, משטרת ישראל וכלל הגורמים הרלוונטיים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן