בשישי הקרוב (31/5) – יום אכיפה ארצי למניעת עישון – יום ללא עישון

מרכז השלטון המקומי רואה חשיבות רבה בקידום נושא הבריאות לתושביו. במיזם משותף עם משרד הבריאות הוחלט להכריז על יום שישי, ה- 31.05.13 כיום ללא עישון.
מדו"ח משרד הבריאות לשנת 2012 עולה כי כ-75% מהאוכלוסייה אינם מעשנים ולפיכך המטרה היא להמשיך ולצמצם ככל הניתן את אחוז המעשנים בארץ ואת החשיפה לעישון פסיבי במקומות ציבוריים.
אתמול (27.5) דיווחה שרת הבריאות, יעל גרמן, בוועדת עבודה ורווחה בכנסת כי הרשויות המקומיות עושות מאמצים כדי לתגבר את הפיקוח והאכיפה ברשות וכל נושא העישון הפסיבי, והימנעות ממנו, חודר לתודעה.
יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, מברך על מבצע יום ללא עישון ומבצע האכיפה ביום זה: "על פי דו"חות רפואיים, עישון פסיבי הוא עישון אקטיבי לכל דבר ועניין. אנו גאים לקחת חלק בפרוייקט לאומי זה ולעודד מניעת עישון ועל ידי כך להביא לסביבה אורבנית בריאה וטובה יותר לכל תושבינו. נמשיך לפעול לשיפור איכות ובריאות חיי התושבים ונפעל בכל דרך, בקנסות, באכיפה ובחינוך למניעת עישון במקומות ציבוריים על ידי תגבור משמעותי באכיפה בתחום זה".
לרגל יום ללא עישון שיתקיים, כאמור, בתאריך 31.5.13 , מרכז השלטון המקומי ומשרד הבריאות קוראים לראשי הרשויות לתכנן אכיפה מוגברת במקומות ציבוריים הרשומים בהתאם לחוק למניעת עישון במקומות ציבוריים. כמו כן, בסופו של המבצע ראשי רשויות יתבקשו לעדכן את אגף לאכיפה ולפיקוח של משרד הבריאות. שרת הבריאות קראה לראשי הרשויות לדווח בסוף המבצע על כמות הקנסות שניתנו ביום זה ועל המקומות בהם ניתנו הדוחות.
ד"ר מילכה דונחין, יו"ר רשת ערים בריאות בישראל : "רשויות החברות ברשת ערים בריאות מחויבות, מזה שנים רבות, לפעול לצמצום ממדי העישון ולאכיפת החוקים המגבילים עישון במקומות ציבור. בשנה האחרונה הצטרפו עוד ועוד רשויות ליוזמה המשותפת לרשת ערים בריאות ומשרד הבריאות ואימצו את הגישה הכוללת של "עיר נקייה מעישון". בערים אלה קיימת מחויבות לפעול לצמצום נזקי העישון הפעיל והסביל באמצעות אכיפה, הגברת המודעות ועידוד גמילה מעישון".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן