סיעת 'דרום העיר' נתפסת בציבור כסיעה המייצגת ביותר את תושבי דרום ת"א יפו

ימים ספורים לפני סיום מערכת הבחירות המקומית ניתן לקבוע בוודאות שעל פי הסקר שהרצנו באתר מזה מספר שבועות ובו הצביעו כ-350 איש, סיעת 'דרום העיר' וסיעת 'תל אביב בטוחה' נחשבות בעיני הציבור כנציגות האמתיות של תושבי דרום תל אביב יפו וככאלה שייצגו נאמנה את צרכי דרום העיר.

אולי זהו הפיזור הגאוגרפי של נציגי הרשימה (13 מתוך 15 חברי הרשימה מתגוררים בשכונות דרום העיר ! – הרבה יותר מבשאר הרשימות), אולי אלו המסרים אותם היא מנסה להעביר ולקדם, אולי זהו שמה של הסיעה החדשה שעושה את העבודה ואולי בעצם זהו שילוב של כל הסיבות יחד אשר גרם למרבית מצביעי סקר הבחירות של האתר הקהילתי לתת את הקרדיט לסיעת 'דרום העיר'.

הסיעה החדשה שהוקמה אך לפני מספר שבועות ומורכבת מפעילי שכונות ללא עבר מפלגתי או סיעתי קודם במועצת העיר, זכתה לרוב סוחף של כ-45% מקרב מצביעי הסקר והקדימה בהפרש ניכר את מתחרותיה על הטיקט של "סיעת השכונות של דרום תל אביב".

סיעתו של חבר המועצה והקואליציה שלמה מסלאוי 'תל אביב בטוחה', קיבלה כ-35% ומוקמה במקום השני בסקר. כאשר בהמשך ניתן לראות את סיעת 'הליכוד' וסיעת 'עיר לכולנו' שהשתוו האחת לשנייה עם כ-7% מהקולות, ואחריהם סוגרות את הסקר הסיעות 'שגב' ו-'צדק חברתי'.

תוצאות הסקר נכון לחצות 19/10/13

קורלציה לסקרים נוספים שהורצו באתר ובחנו מגמות ההצבעה

ראוי לציין כי תוצאות הסקר הראשי עולות בקנה אחד עם תוצאותיהם של שני סקרים נוספים אותם הרצנו באתר בחודשים האחרונים.

הסקר הראשון איתו קיים מתאם חד משמעי הוא הסקר בו נשאל ציבור הגולשים "האם ישקול להצביע לסיעה עצמאית א-מפלגתית שתייצג את שכונות הדרום". רוב מוחץ של כ-90% ממצביעי סקר זה מתוך למעלה מ-350 משתתפים, אכן הביע דעתו שישקול הצבעה לסיעה חדשה ועצמאית שתחרוט על דגלה את הדאגה לשכונות דרום העיר.

מניתוח נתוני הסקר הראשי אכן ניתן לראות ששתי הסיעות שקיבלנו כ-80% ממצביעי הסקר ('דרום העיר' ו-'תל אביב בטוחה'), אכן נכנסות תחת ההגדרה של סיעות עצמאיות וא-מפלגתיות (למרות שסיעת 'תל אביב בטוחה' הינה סיעתו של חבר המועצה והקואליציה מר שלמה מסלאוי שפרש מסיעת הליכוד אולם עדיין נתפסת כסיעה חדשה).

קביעה חד משמעית לרצון לסיעה חדשה

לא זו בלבד. סקר נוסף שמתווסף לשני הסקרים מעלה מראה גם הוא סוג של גישה שתואמת את תוצאות הסקרים העיקריים.

בסקר בו נשאלו הגולשים לגבי התייחסות לעברם של נציגי הסיעות, ראינו רוב מוחץ של למעלה מ-70% אשר הביע את רצונו לראות במועצת העיר הבאה סיעה חדשה של מועמדים שלא כיהנו במועצה ואשר ייצגו את תושבי דרום תל אביב.

רוצים לראות דם חדש במועצת העיר

ייתכן ששילוב מגמות ההצבעה יחדיו הוא זה שהקנה בסופו של דבר את הבכורה בסקר הראשי לסיעת 'דרום העיר'. שכן ביחס לכל הסיעות המתמודדות ומתיימרות לייצג את שכונות דרום תל אביב יפו, סיעת 'דרום העיר' היא הסיעה החדשה ביותר שכל חבריה לא כיהנו בעברם כחברי מועצת העיר.

בשלישי הקרוב 22/10 מגיע יום הבוחר.

יחסית לממוצע ההצבעה הארצי אחוזי ההצבעה בתל אביב יפו נמוכים בדרך כלל, כאשר בדרום העיר נתוני ההצבעה נמוכים עוד יותר מבמרכזה ובצפונה. מבחנם האמיתי של הסיעות המתמודדות יהיה בעידוד ההצבעה ובהגדלת אחוזי ההצבעה בעיר, דבר שעשוי להוביל בסופו של יום לנציגות מרשימה וחזקה של תושבי השכונות הדרומיות בעיר במועצת העיר הבאה .

*יש לציין שלא בכוונה הושמטו מהסקר הראשי סיעת 'הרשת החברתית' של דוד כהן וסיעתם של אמינוב ובביוב (שבעת פרסומו לא נחשפו לציבור).

נבחרת סיעת 'דרום העיר' עם קרוב ל-45% תמיכה
נבחרתו של מסלאוי שהתברגה במקום השני בסקר

מבין הסיעות הרשומות מטה, מי לדעתך תייצג נאמנה את צרכי תושבי דרום העיר תל אביב יפו?

צפה בתוצאות

Loading ... Loading ...

בהצלחה למתמודדים !

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן