סקר: על חולדאי לפעול יותר בעיקר מול ממשלת ישראל לפתרון בעיית המסתננים בדרום העיר

רון חולדאי לא עושה מספיק לפתרון בעיית המסתננים בדרום תל אביב, כך עולה מסקר אינטרנטי שנערך בקרב גולשי האתר הקהילתי של שכונות דרום תל אביב.

נתפס בציבור כמי שאינו פועל מספיק. חולדאי

מרבית משתתפי הסקר האינטרנטי שערך האתר הקהילתי של שכונות דרום תל אביב בשבועות האחרונים קבעו חד משמעית כי לדעתם ראש עיריית תל-אביב יפו מר רון חולדאי חייב לפעול ביתר שאת על מנת לשפר את מצבן של שכונות דרום ת"א בעקבות בעיית המסתננים.

נכון להיום, כ-500 גולשי האתר השתתפו בסקר ויותר מ-90% מקרב המשתתפים היו מצפים מראש העיר לקדם פתרונות ולפעול יותר למען השכונות.

כ-70% ממצביעי הסקר היו מצפים מראש העיר חולדאי 'להפעיל לחץ ציבורי ומשפטי על ממשלת ישראל לטובת פינוי המסתננים מהשכונות'.

כ- 20% בחרו לדרבן את חולדאי 'להפעיל אכיפה כנגד תופעת פיצולי הדירות ובתי העסק הלא חוקיים'.

ואילו יתר המשתתפים בחרו בין להשאיר המצב על כנו לבין לפעול למען שילובם של המסתננים בעבודה.

תוצאות הסקר תואמות לסקר קודם שערכנו באתר לפני כשנה ובו נתפס חולדאי כמי שנכשל בכל הקשור לתפקוד העירייה בדרום תל אביב.

בעבר נדרש ראש העיר חולדאי על ידי התושבים למתן תשובות בנוגע לבעיות בדרומה של העיר כתוצאה מכמות המסתננים שם, אך ראש העיר תלה חזור ונשנה את האשמה במצב בממשלת ישראל והפנה את תושביו הזועמים לראש הממשלה שאליו כתב מספר מכתבים בנושא (ראו בכתבה).

בנאום אותו נשא חולדאי לפני כשלושה חודשים ואשר דן במצב הקשה בדרום העיר טען כי "יש לאפשר לקהילה הזרה לעבוד" כאשר התגובות הנזעמות אותן קיבל לאחר פרסום הדברים גרמו לו לשחרר הצהרת הבהרה מרוככת יותר.

למרות תגובתו של חולדאי שבאה לרכך את הזעם הציבורי כתבו לו מיד לאחר מכן חברי וועד הפעולה של דרום ת"א מכתב גלוי תחת הכותרת "חולדאי, יצא המרצע מן השק" ובו פרטו את דעתם עליו.

לקראת הדיון הקודם בחוק ההסתננות כתבו מטעם המטה להצלת דרום תל-אביב פניה נרגשת לחולדאי בה הפצירו בו לעלות לבג"צ ולהציג בפני השופטים את מצבן הקשה של השכונות הדרומיות של העיר ותושביהן.

בתגובה לדרישת התושבים השיבה עיריית ת"א וענתה כי "…ראש העירייה הנחה את הגורמים העירוניים לבחון את בסיס העתירה, ורק לאחר מכן תוכל העירייה להגיב בהתאם." מיותר לציין כי העתירה לא נבחנה, ראש העיר לא התייצב בבג"צ ועמדת התושבים לא הוצגה בדיון שפסל את החוק.

ב-1/4/14 יערך בבג"צ דיון בהרכב מורחב בעתירה לביטולו של חוק ההסתננות החדש.

תושבי דרום תל-אביב הודיעו כבר כי אין בכוונתם להפקיר את השטח ולהשאיר את הדיון רק לנציגי המסתננים וסייעניהם והם מתכוונים להגיע לדיון ולהפגין נוכחות.

לשם כך פרסמו מטעם המטה להצלת דרום תל אביב אירוע ברשת הפייסבוק תחת הכותרת "צו 8 – עולים לדיון בבג"צ כדי להילחם על הבית" ובו קראו לציבור הגולשים והתושבים להצטרף לדיון.

כל שנשאר כעת הוא לראות האם ראש העיר חולדאי שעד כה לא טרח לעלות לירושלים ולו פעם אחת כדי לדון עם ראש הממשלה נתניהו או שרי הממשלה במצב הקשה בשכונות, עשוי להתייצב בדיון ולגבות את ממשלת ישראל במהלכיה, או שכהרגלו יבחר שוב למלא פיו מים ולהתחמק מהסוגיה. ימים יגידו.

לבינתיים השתתפו גם אתם בסקר האתר בנושא והביעו את דעתכם.

לאור בעיית המסתננים והאופן בו היא משפיעה על שכונות דרום ת"א ותושביהן, כיצד לדעתך על ראש העיר חולדאי לפעול:

צפה בתוצאות

Loading ... Loading ...

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן