נפתח מוקד ההרשמה לדיור בר השגה

ההרשמה לדירות הראשונות תימשך עד 31 באוקטובר * ההגרלה בתחילת חודש נובמבר

עיריית תל-אביב-יפו ממשיכה לקדם את שני המיזמים הראשונים לדיור בר השגה בישראל, במסגרתם יוצעו 77 יחידות דיור בר השגה בשכונות שפירא ויד אליהו.

מוקד ההרשמה לדיור בר השגה נפתח השבוע, 1.10.13, במשרדי חברת עזרה וביצרון, המסגר 9 ויפעל עד ה- 31.10.13. ההגרלה תתבצע ב- 5 בנובמבר 2013 ואכלוס הדירות בתחילת שנת 2014.

בימים אלה מקדמת העירייה אישורים לכ-2,600 יחידות דיור נוספות בפרויקטים לדיור בר השגה בקרקעות עירוניות וכן שילוב דיור בר השגה בתב"עות המובאות לאישור הוועדה המקומית. ההשקעה העירונית בפרויקטים מגיעה לכ-10% מתקציב הפיתוח העירוני.

בחודשים האחרונים התקבלו בחברת עזרה וביצרון כ-600 פניות של תושבים אשר ביקשו לברר פרטים על הפרויקטים טרם ההרשמה;

  • 69% מהפונים מתגוררים בדרום העיר, 20% במרכז העיר וכ-5% מצפון העיר.
  • 74% מהפונים בגילאי 45-27.
  • 49% מהפונים מנהלים משק בית עם ילד, 37% יחידים וכ-14% זוגות ללא ילדים.
  • 72% שכירים, 8% עצמאים ו-5% סטודנטים.

הפרויקטים הראשונים שיוצאים להגרלה ושכר הדירה אותו קבעה מועצת העיר-

גני שפירא- שכונת שפירא, ראב"ד פינת דה מודינה. פרויקט של 45 יחידות דיור בר השגה (מתוך 69 יחידות דיור) בנות 3 ו-4 חדרים, המבוצע במימון עירוני מלא של כ-60 מיליון ₪ באמצעות החברה העירונית "עזרה וביצרון". בניית הפרויקט בעיצומה, צפי לסיום ואכלוס- מרץ שנת 2014.

שכר הדירה לדירת 3 חדרים- 2,900 ₪ לדירת 3 חדרים, ו-3,100 ₪ לדירת גן ו/או לדירת ארבעה חדרים.

שכונת יד אליהו- 32 דירות בגדלים שונים. שכר הדירה יעמוד על סך: 45 ₪/מ"ר ולא פחות מ- 1,100 ₪/דירה. הדירות כוללות: 6 דירות בנות כ- 25 מ"ר, 20 דירות בנות כ: 40 מ"ר ו- 7 דירות של כ: 60 מ"ר. אכלוס- ינואר שנת 2014. 

להלן הקריטריונים המעודכנים לזכאות לדיור בר השגה:

1. תושב תל אביב –יפו- מי שהיה ועודנו תושב העיר תל אביב יפו ברציפות במשך חמש שנים, בטרם מועד פרסום המכרז (הרשמה והגרלה) .

2. הגבלת גיל- הזכאות רק למשקי בית שבהם גילו של אחד מהבגירים אינו עולה על 45 שנה במועד פרסום ההגרלה. לגבי יחידים לא תהיה זכאות למי שגילו נמוך מגיל 27.

3. חסר דירה–  ללא בעלות על דירה או חלק מדירה אחרת. הוכחה על ידי הצגת תעודת זכאות של משרד הבינוי והשיכון או על ידי הצגת תעודת הגבלה של חברת עמידר.

4. הכנסה- יוכלו לגשת רק משקי בית שהכנסתם נמוכה מהשכר הממוצע של עשירון שביעי. כלומר-הכנסה חודשית ברוטו למשק הבית המועמד תהיה בין עשירון ראשון לעשירון שביעי. 

העשירון השביעי סומן כרף עליון בעקבות עבודה אסטרטגית כקהל היעד המתקשה לשלם את מחירי הדיור הגבוהים ברוב השכונות בעיר. לקריטריון זה יתווסף כי כל משקי הבית, בכל העשירונים, יידרשו להציג בטחונות זהים שיקבעו מראש להוכחת יכולת התשלום. בנוסף, מקבלי קצבאות תלויות הכנסה לא יהיו רשאים להשתתף.

הצהרת המועמד על הון ונכסים– ההצהרה תכיל פירוט בדבר נכסי נדל"ן (מגרשים, חנויות), כלי רכב, נכסים ופקדונות פיננסיים וכיוב'.

5. עבודה (מיצוי כושר השתכרות)- משפחה תיחשב כעובדת, הממצה את כושר השתכרות אם אחד מבני הזוג הינו אחד מאלו:

  • עובד במשרה מלאה
  • בעל תיק במס הכנסה

מיצוי כושר השתכרות למשפחה או ליחיד, הינו: בשלוש שנים שלפני המועד הקובע עבד המועמד לפחות 24 חודשים במשרה מלאה, אשר מתוכם 12 חודשי עבודה במשרה מלאה ובאופן רציף. במקרה של משקי בית של עובדים עצמאיים – בחינת כושר השתכרותם תערך  באופן שיהיה ככל שניתן  דומה לבדיקה של משקי בית של עובד שכיר.

6. משק בית ובו ילד (קריטריון גמיש, לא תנאי סף)- למועמד ילד הרשום בתעודת הזהות כילדו, שגילו במועד ההגרלה לא עולה על 12.  קריטריון זה חל על פרויקטים/ דירות שיוגדרו עבור משקי בית עם ילדים.

הדמיה פרוייקט שפירא. קרדיט: אורית מילבאור אייל
דירות יד-אליהו
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן