הביוב מגיע לשכונת ידידייה אחרי 59 שנים!

הסתיים סכסוך של 59 שנים- הביוב מגיע לשכונת ידידיה! כדי להימנע מאישום פלילי חברת מי אביבים התחייבה לחבר את הביוב לשכ' ידידיה בדרום ת"א

סיפורינו מתחיל בשנת 1954, כש 20 משפחות נכנסו לגור בבתי קרקע בשכ' ידידיה, (מרח' הרב עובדיה ודני ובר לב דרום מזרח לשכונת התקווה) שטח של מאתיים מטר- ללא מערכת ביוב! עד היום! במרחק מאה מטר מהם ממוקם מתקן הדברה של העירייה ובו חצר יפה, מקום התכנסות נעים לעובדי ההדברה ומערכת ביוב תקינה. המשפחות נכנסו לגור בשכונה בהיותם זוגות צעירים, מאז עברו 59 שנים, נולדו להם ילדים, המשפחות התרחבו, הנכדים נולדו, גדלו וכולם חיים עם בורות ביוב בתוך החצר! 

נציג הדיירים רחמים חבני: "שנים שאנחנו משלמים ארנונה והיטל ביוב דרך תשלום המים, למרות שאין לנו ביוב. כל שכן חפר לעצמו 2-4 בורות בחצר ואנחנו מפנים אותם בעצמנו, העירייה לא חפרה, ולא שואבת. מאה מטר מאיתנו שוכן לו מתקן ההדברה של העיריה ובו חצר יפה ומערכת ביוב תקינה! אם זה כל כך קשה לחפור מאתיים מטר ביוב אז מדוע לא מחברים אותנו אליהם? מרחק של מאה מטר בסה"כ.

בורות הספיגה בחצר מדיפים לנו ריח נוראי של ביוב, מהווים מפגע תברואתי קשה עם היתושים שחגים סביבם, ומהווים סכנת נפשות לנכדים שלנו שמתרוצצים ומשחקים בחצר. באחת הפעמים שפקדתי את העיריה פגשתי במקרה במסדרון את דוד כהן, שהגיע אלינו הביתה הזדעזע והציע לעזור". 

השר להגנת הסביבה מר עמיר פרץ עם עוזרו מר דוד כהן. צילום יח"צ.

דוד כהן עוזר השר להגנת הסביבה, העומד בראש "הרשת החברתית" המתמודדת למועצת ת"א: "בשעה טובה המחדל נגמר! התושבים הנאמנים משלמים את כל המיסים וההיטלים העירוניים כמו שעון, כבר 59 שנים! הגיע הזמן שיחברו אותם למערכת ביוב תקינה, ולא יתנו להם לחיות עם בורות ספיגה מזהמים בחצרות ביתם. בכל מדינה מתוקנת זה לא היה קורה!"

עוד הוסיף כהן, "חבל שעיריית ת"א לא מצאה את הפתרון המתבקש ונאלצנו להביא אותם לשימוע "הסדרים תחת אזהרה" בפני מנהל מחוז ת"א של המשרד להגנת הסביבה. בשימוע שנערך לפני שבועיים בקריית הממשלה בת"א, קומה 12 בלשכת מנהל מחוז ת"א, חברת מי אביבים התחייבה לחבר לשכונת ידידיה את הביוב אחרת היא הייתה מואשמת באישום פלילי כמזהמת מי תהום. בינתיים מי אביבים כבר הגישו לוועדה המחוזית בקשה לאישור קו ביוב, ועד שיוסדר הצינור, בין לבין חיברו כמה בתים לבור איסוף שפכים".  

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן