כ-350 יחידות דיור חדשות אושרו במסגרת פרויקט פינוי-בינוי ברחוב לה- גווארדיה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה היום (ד') את העברת התכנית לפרויקט פינוי-בינוי ברחוב לה-גווארדיה 71-65 במזרח העיר לדיון בהפקדה בוועדה המחוזית.

במסגרת הפרויקט יפונו 106 יחידות דיור וייבנו 395-330 יחידות דיור בתמהיל גדלים מגוון, על שטח של כ-12 דונם במתחם הרחובות לה גווארדיה, עמק איילון והגיבור האלמוני.

התכנית תקודם בתיאום הדיירים, אשר יקבלו בתמורה דירות חדשות בפרויקט.

הפרויקט הוא חלק מהמדיניות העירונית להתחדשות רובע 9, מזרח העיר, כפי שבאה לידי ביטוי גם בתכנית המתאר לעיר (תא/5000), המציעה להפוך את רחוב לה גוורדיה לרחוב העירוני המרכזי של שכונת יד אליהו ומזרח העיר.

ע"פ המדיניות, הרחוב יהפוך לרחוב עירוני פעיל שלאורכו יהיו חזיתות מסחריות, מדרכות רחבות ושבילי אופניים. התכנית אף קובעת כי את בתי המגורים שלאורך הרחוב ניתן יהיה להרחיב ולהגדיל ובחלק מהמקרים אף לאפשר פינוי-בינוי תוך יצירת מלאי יחידות דיור חדשות בשכונה הוותיקה.

הפרויקט כולל:

  • פינוי של 106 יחידות דיור ובניה מחודשת של 395-330 יחידות דיור ב- 7 מבננים בבניה מרקמית של 8 קומות, בשילוב בניה נקודתית גבוהה של 15 קומות בפינת הרחובות לה גווארדיה והגיבור האלמוני. המבננים תוחמים מצד אחד שטחים פתוחים לטובת הדיירים ותושבי השכונה ומצד שני יוצרים חזית מסחרית על רחוב לה-גווארדיה.
  • קביעת תמהיל גדלים מגוון ליחידות הדיור: יחס הדירות הקטנות לא יפחת מ-30% ויחס הדירות הגדולות לא יעלה על 15%.
  • התכנית תספק כ-2 מרתפי חניה תת-קרקעיים, כאשר כמות החניות תקבע בהתאם לתקן. כמו כן, הרחבת רחוב הגיבור האלמוני לצורך יצירת נתיב תנועה נוסף, אשר יאפשר גישה לחניון המבנה מרחוב לה-גווארדיה.
  • יצירת חזית מסחרית לאורך רחוב לה-גווארדיה והבטחת שטח בזיקת הנאה להולכי רגל לאורך החזית המסחרית ולאורך הרחובות עמק איילון והגיבור האלמוני.
  • הבטחת זיקת הנאה להולכי רגל ורוכבי אופניים בשטח שלא יפחת מ-10% בשטח הפתוח בתוך המבננים.
  • הקצאת כ-400 מ"ר בנוי כחלק מהפרויקט בקומות הקרקע ובסמוך לחצר פתוחה לטובת 3 כתות גן לגיל הרך.

מתכנן: גוגנהיים בלוך אדריכלים ומתכנני ערים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן