פרוייקט שכירות הוגנת נוסף בשכונת נווה שאנן

בהמשך לפרוייקט בבניין באייגר 20, מתרחב מודל שכירות הוגנת לבניין נוסף בהגר"א 41-39 * מודל שכירות הוגנת מאפשר לשכור דירה תחת פיקוח ולהבטיח שכל זכויות המשכיר והשוכר יישמרו * 14 דירות שעברו שיפוץ יסודי יעמדו להשכרה לכל דורש בתנאים של שכירות הוגנת * מודל שכירות הוגנת הוא יוזמה של עיריית תל אביב-יפו בשיתוף אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב

בהמשך לפרוייקט ברח' אייגר 20 ממשיכה עיריית תל אביב-יפו באמצעות מנהלת הדיור של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב ומרחיבה את פרוייקט השכירות ההוגנת לבניין נוסף בנווה שאנן.  במסגרת פרוייקט שכירות הוגנת נקבעים שורה של עקרונות המאפשרים לשכור דירה תחת פיקוח חיצוני וכך להבטיח שזכויות. מדובר בהתערבות המשמעותית והחדשנית ביותר בשוק השכירות, שנעשתה אי פעם על ידי רשות שלטונית בישראל.

הבניין, הממקום ברחוב הגר"א 41-39 עבר שיפוץ יסודי וכעת עומדות 14 מתוך כ – 40 הדירות בבניין לשיווק בהסדר של שכירות הוגנת לכל דורש:

  • 8 דירות של 2 חדרים בטווח המחירים 3,100 – 3,150 ש"ח.
  • 6 דירות של 3 חדרים בטווח המחירים 3,500 – 3,800 ש"ח.

כמו באייגר 20, גם בפרוייקט הנוכחי הסכימו בעלי הדירות לעמוד בשורה של עקרונות שגיבשה העירייה להבטחת שכירות הוגנת:

–         שכירות ארוכת טווח עם אפשרות להארכת החוזה עד 3 שנים.

–         פיקוח על עליית שכר הדירה (מגבלת עלייה של עד 5% בשכר הדירה משנה לשנה).

–         חוזה אחיד לכל הדירות, המעגן את זכויות השוכרים, מאזן בין צרכי השוכר לצרכי המשכיר ודורש ביטחונות ריאליים.

–         שכר דירה אחיד שנע בין 3,000-3,800 ש' לחודש ומבוסס על פרמטרים אחידים.

–         שמירה על סטנדרטים תחזוקתיים נאותים.

שוק השכירות בישראל אינו מוסדר בחוק, בניגוד לנעשה ברוב מדינות המערב. על כן, מטרת המודל היא להגן על השוכרים, אבל הוא משרת גם את המשכירים. חברת "נכס" שמתפעלת את הפרויקט, אחראית לאתר שוכרים פוטנציאליים ולתחזק את הבניין, ובכך מובטחת השמירה על ערך הבניין והדירות.

את פרויקט "מודל שכירות הוגנת" יזמו סגן ראש עיריית תל אביב יפו אסף זמיר ("רוב העיר"), מרכז הדיור הפועל במסגרת "מזא"ה 9" (בית הצעירים של עיריית ת"א-יפו) ובשיתוף חברת "נכס", החברה הכלכלית של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב.

אסף זמיר, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו: במאמצינו לנסות ולהשפיע על שוק השכירות הבלתי אפשרי, בנוסף לפרויקטים של דיור בר השגה ומלגות לסבסוד שכר הדירה, פרויקט השכירות ההוגנת במסגרתו העירייה משדכת שוכרים לבעלי דירות פרטיות בכדי להשפיע על אופי החוזה כך שיהיה הוגן ככל הניתן על פי מודל השכירות ההוגנת שבנינו בעירייה, הוא פרויקט חדשני וחשוב ואני שמח שצלמיו את מבחן הפרויקט הראשון ואנו ממשיכים לאתר מבנים דומים ולהכניס למסגרת הפרויקט. מדובר בפוטנציאל גדול שאם הרחיבו יכול להשפיע מאד על חיי השוכרים בעיר.

מיכאל וולה, מנהל יחידת הצעירים בעיריית תל אביב-יפו: "הסדרת היחסים בין השוכר למשכיר היא קריטית לשיפור איכות החיים של צעירים ולכן אנחנו מקדמים מול הממשלה את "חוק שכירות הוגנת". עד שיחוקק החוק, פרויקטים כמו אלה מאפשרים באופן נקודתי פתרונות פרקטיים לשוכרים".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן