התחנה המרכזית הישנה – העתיד

1,000 דירות חדשות * כיכר עירונית ציבורית ומוקדי קהילה ותרבות * מתחם תעסוקה ומסחר

הועדה המקומית תל אביב-יפו אישרה היום (ד') והמליצה לוועדה המחוזית להפקיד תכנית בניין עיר למתחם השומרון, הכולל בתוכו גם את שטח התחנה המרכזית הישנה.

התכנית, המתפרשת על פני כ-78 דונם, מתייחסת למתחם רציפי התחנה המרכזית הישנה, אחת מעתודות הקרקע הפנויה הגדולות והחשובות ומן האחרונות שנותרו בתל אביב-יפו, אשר נמצאת בחלקה בבעלות העירייה וחלקה הארי בידי בעלים פרטיים.

התכנית שאישרה הועדה המקומית מיישמת את עקרונות תכנית המתאר החדשה המופקדת לעיר תל אביב-יפו, על פיה מיועד המתחם לשמש כמרכז תעסוקה, מסחר ומגורים, כולל מבני ציבור ושטחי ציבור פתוחים.

התכנון אותו מוביל אדריכל דני קייזר, עם צוות יועצים, עבור העירייה, כולל פיתוח מתחם בעל מובהקות עירונית אינטנסיבית, באופן היוצר עירוב שימושים של תעסוקה, מגורים, מסחר ומוקד תרבותי לאזור כולו. התכנית כוללת רצף מעברים להולכי רגל ורוכבי אופניים וכן הסדרת מערך התנועה  לצורך חיבור של תנועת הרכבים והתחבורה הציבורית ושילובם עם מערכת הצירים הירוקים העירונית.

עקרונות התכנון– התכנית מחלקת את השטח ל-8 מתחמי תכנון חדשים הכוללים בינוי המערב שימושים של תעסוקה, מגורים, מסחר ומבני ציבור:

  • המבנים לאורך רחוב בגין יתאפיינו בבנייה אינטנסיבית התואמת את המשך מרכז העסקים הראשי (המע"ר) במגדלים עד 30 קומות, חלקם בשילוב עד 25% מגורים ויכללו חזית מסחרית רציפה מלווה בקולונדה.
  • המבנים  אשר יפנו לרחוב השומרון, הגדוד העברי והגליל יתאפיינו בדגש לבניה למגורים, כאשר כל קומות הקרקע יהיו בשימושים מסחריים או ציבוריים. יינתן דגש רב ליצירת מרחבים פתוחים איכותיים לטובת בנייני המגורים במתחם.
  • שני מגרשים לאורך שביל עכו  מיועדים לשטחים ציבוריים וכוללים את שימור בית הבאר והצמחייה הייחודית שסביבו.
  • במסגרת שטחי הציבור יוקם מבנה קהילתי חדש שישמש את צרכי הקהילה המקומית בהיקף  של כ-1,000 מ"ר. המתחם כולל בתוכו מרחב ציבורי פתוח ככיכר עירונית.

סך השטחים המוצע עומד על כ-280,000 מ"ר, כאשר תמהיל הבניה כולל עד 40% שטחים למגורים ו- 60% שטחי תעסוקה ומסחר.  היקף יחידות הדיור המוצע מוערך בכ-1,000 יחידות דיור בתמהיל שיאפשר עד 20% דירות קטנות, 20% דירות גדולות ו-60% דירות בגודל ממוצע של 80 מ"ר עיקרי.

שדרות הר ציון לצפון - לפני
שדרות הר ציון לצפון - אחרי

קרדיט הדמיות- משרד קייזר אדריכלים ומתכנני ערים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן