המועצה הארצית אישרה את תכניות הרבעים 3 ו-4 במרכז תל אביב-יפו

תוספת של אלפי יחידות דיור * שמירה על אזור ההכרזה של אונסק"ו והגבלת הבניה בו 

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית אישרה את תכניות רובע 3 ורובע 4, תכניות אותן יזמה העירייה במטרה להביא להתחדשות מרכז העיר, תוך פוטנציאל תוספת של כ-13 אלף יחידות דיור באזורים אלו. 

תכניות רבעים 3 ו-4 הינן שתיים מארבע תכניות עירוניות חדשות לארבעת הרבעים במרכז העיר תל אביב-יפו (3,4,5,6). תכניות אלה חלות על בנייני מגורים בלבד, כולל בנייני מגורים מעל חזית מסחרית וברובע 4 גם בבניינים ברחובות המסחריים. התכניות מחליפות את התכניות שהיו באזור לאורך השנים, מטמיעות בתוכן את מדיניות התכנון העירונית לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה בהתאם לתמ"א 38 ואת ההוראות הנוגעות להכרזת אונסק"ו, מסדירות את זכויות הבניה לבניה חדשה ותוספות בניה לבניינים קיימים, תוך שמירה על אופי הסביבה הבנויה ופישוט הליכי התכנון והרישוי.

ברוב המגרשים נפחי הבניה המוצעים בתכנית זו נעים בין 5 קומות וקומת גג חלקית ל-6 קומות וקומת גג חלקית, כאשר ברובע 4 בצירים הראשיים המפורטים בתכניות- 7 קומות וקומת גג חלקית.

ועדת המשנה לעררים קיבלה את עמדת הועדה המקומית במרבית הסעיפים ובמיוחד שמרה על אזור ההכרזה של אונסק"ו. באזורים אחרים החליטה ועדת המשנה לקבל את מרבית המענים ולהכניס שינויים בתכניות בהתאם להסכמות שהיו בין הועדה המקומית לוועדה המחוזית, למעט ביטול ההוראה לסטייה ניכרת להקלות מחוץ לאזור ההכרזה וכן נושאים מינוריים נוספים.

החלטת ועדת המשנה מחזקת את הועדה המקומית תל אביב-יפו לגבי מדיניותה התכנונית והאורבאנית, אשר העיקרון שעמד לנגד עיניה הינו התחדשות עירונית, תוך שמירה על הערכים העירוניים ואיכות החיים במרקם זה.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "אני שמח על ההחלטה לאשר את התכנית, אשר צפויה להוסיף עוד אלפי יחידות דיור למרכז העיר, לצד שמירה על המרקם העירוני הייחודי, תוך מתן איכות חיים לדורות הבאים. אני רואה חשיבות רבה בכך שהועדה הכירה בחובה הציבורית והתרבותית של מדינת ישראל לשמור על הכרזת ארגון אונסק"ו על המרכז הוותיק של תל אביב-יפו כאתר מורשת עולמית בזכות הערכים האדריכליים המיוחדים שלו ולהגביל את הבנייה בו בהתאם למדיניות שנקבעה על ידי הועדה המקומית.

המציאות שמתרחשת היום בלב העיר- רחוב עירוני המשלב בהצלחה בין השימושים השונים ומתאפשרת בו איכות חיים טובה, עם מרחב ציבורי מזמין – לא קרתה מאליה. היא תוצאה של תכנון נכון וארוך טווח, של משאבים עירוניים גדולים והרבה תשומת לב שהושקעו כדי להחיות מחדש את מרכז העיר, אשר הפך בשנים האחרונות להיות אבן שואבת לתושבים ואפילו למשפחות צעירות עם ילדים. החלטת המועצה הארצית מחזקת את עמדת העירייה, השומרת על האיזון העדין והמופלא הזה".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן