החלה רכישת דירות המיועדות לדיור ציבורי בתל אביב-יפו

עד סוף השנה יירכשו כ-60 דירות עבור דיור ציבורי * חולדאי: "אני מקווה שמקבלי ההחלטות בממשלת ישראל יאמצו דרך דומה כדי להגדיל את מצאי יחידות הדיור הציבורי בצורה משמעותית בכלל מדינת ישראל"

עיריית תל אביב-יפו והחברה העירונית- ממשלתית "חלמיש" החלו לאחרונה ברכישת דירות עבור דיור ציבורי, זאת במסגרת הסכם שנחתם בין חלמיש למשרדי האוצר והשיכון.

במסגרת ההסכם פורסם מכרז לבניית שכונה חדשה בת כ-350 יחידות דיור חדשות בפרויקט חדש למגורים על קרקע בבעלות חלמיש בשטח של כ-17.5 דונם ב"מתחם הגדנ"ע" בשכונת נווה עופר. באמצעות התמורות  מפרויקט זה רוכשת חלמיש עשרות דירות לטובת הדיור הציבורי בתל אביב-יפו.

הדירה הראשונה נרכשה לאחרונה ברחוב מח"ל בשכונת כפר שלם ובמהלך השנה צפויה חלמיש לרכוש את שאר הדירות שיוקצו לזכאי דיור ציבורי על ידי משרד השיכון. כיום ממתינים בתל אביב יפו כ-250-300 זכאי דיור ציבורי לפתרון דיור שנים רבות מדי עקב מחסור בדיור ציבורי ובאמצעות הסכם זה תוכל חלמיש לספק להם פתרונות דיור נוספים.

במכרז הגדנ"ע, אשר פורסם על ידי החברה הממשלתית לדיור והשכרה "דירה להשכיר", זכתה חברת "אשטרום". במסגרתו רוכשת "אשטרום" את הקרקע במתחם הגדנ"ע בסכום של 121.5  מיליון שקלים, לשם הקמת מתחם מגורים, הכולל עד 350 יחידות דיור, שייבנו במספר בניינים עד 15 קומות, על שטח כולל של כ-12 דונם במתחם הגדנ"ע בתל-אביב, הנמצא בבעלות חברת חלמיש. הדירות ייועדו להשכרה ארוכת טווח, כשבתום תקופת הפעלה בת 20 שנים,  תהיה החברה רשאית  למכור את הדירות בשוק החופשי.

נוסיף כי בהתאם למכרז, יועדו רבע מיחידות הדיור שייבנו בפרויקט לדיור בשכר דירה מופחת לזכאים, בשיעור 80% משכ"ד בשוק החופשי. 27 יחידות דיור ייועדו לזכאים בני העיר, כאשר כאמור, התמורות ממכירת הקרקע, תועברנה למימון דיור ציבורי.

במסגרת קידום וחיזוק שכונות דרום תל אביב, על ידי עיריית תל אביב-יפו, מהווה פרויקט זה הזדמנות נדל"נית יוצאת מן הכלל עבור זוגות צעירים, סטודנטים ומי שמבקש לגור בתל אביב ולשלם מחירים שפויים עבור דירה.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "העיר תל אביב-יפו מרכזת בתוכה מגוון אוכלוסיות בעלות צרכים שונים; אוכלוסייה אמידה ומבוססת לצד אוכלוסיות מעמד הביניים ואוכלוסיות חלשות. אחד העקרונות החשובים אשר מובילים אותנו במדיניות התכנון העירונית הוא לייצר תמהיל דיור שייתן מענה לצרכי דיור של כל אותן אוכלוסיות, בין אם מדובר במתן מלגות דיור לסטודנטים, הקמת דיור בר השגה לזוגות צעירים ומשפחות וקידום דיור ציבורי סוציאלי עבור הזכאים לכך.

בתקופה שבה מלאי הדיור הציבורי מצטמצם ביותר מחצי והזכות לדיור נשחקת, ישנה חשיבות גדולה לצעדים מעין אלו, המגדילים את היצע הדירות ומקצרים באופן משמעותי את תור המשפחות הנזקקות הממתינות לדירה תוך צמצום משמעותי של רשימת הממתינים לדיור. אני מקווה שמקבלי ההחלטות בממשלת ישראל יאמצו דרך דומה כדי להגדיל את מצאי יחידות הדיור בצורה משמעותית בכלל מדינת ישראל, או לפחות להחזירה לרמה שהייתה לפני כעשור וחצי".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן