דיור בר השגה לקהילה הערבית ביפו יוצא לדרך

בפרויקט ברחוב מיכאלאנג'לו ביפו יבנו 24 דירות ברות השגה לזכאים מקרב האוכלוסייה הערבית ביפו 

עיריית תל אביב-יפו ממשיכה להוביל את תחום דיור בר ההשגה בישראל וחתמה על הסכם עם היזם אשר יקים פרויקט מגורים בר השגה עבור בני הקהילה הערבית ביפו.

כחלק מהמדיניות העירונית לקידום פתרונות דיור, בין היתר גם לאוכלוסייה הערבית ביפו, נחתם הסכם עם חברת משה חדיף בניין והשקעות בע"מ, אשר תבנה 24 דירות ברות השגה המיועדות למכירה לזכאים מקרב האוכלוסייה הערבית. הפרויקט כולל מגרש בשטח בבעלות עירונית של כ- 900 מ"ר בו יוקם בניין בן 3 קומות למגורים בו דירות שגודלן הממוצע כ-65 מ"ר ברחוב מיכאלאנג'לו 17-15 ביפו.

הדירות שתקים החברה יימכרו לזכאים מקרב האוכלוסייה הערבית ביפו בהתאם לקריטריונים שתקבע מועצת העירייה ובמחירים אשר ינועו בין כ- 730 אלף ₪ ל-כ-מיליון ₪ לדירה, תלוי בגודל הדירה ובמאפייניה (דירת גן /גג).

 על השטח חלות תב"ע ותכנית עיצוב מאושרות, כאשר הליך הוצאת היתרי הבניה נמצא בעיצומו וצפי התחלת הבניה הינו במהלך 2017.

יש לציין כי טרם נקבעו הקריטריונים לזכאות לדיור בר השגה לאוכלוסייה הערבית.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "מאז כניסתי לתפקיד, אני עוסק במציאת פתרונות דיור עבור האוכלוסייה הערבית ביפו, במטרה לתת מענה לצרכים הגדלים והולכים של אוכלוסיית יפו בכלל ולצרכיה הייחודיים של הקהילה הערבית בפרט.  כחלק מהתוכנית העירונית להקלה במצוקת הדיור ועל רקע הצרכים המיוחדים של הקהילה הערבית, ראינו לנכון לקדם פרויקט של דיור בר השגה ייחודי ביפו שהיום, לאחר קשיים רבים, יוצא לדרך. ועדיין יש לזכור שמדובר בפרויקט אחד שיכול לשמש מודל אך לא לפתור את הבעיה באופן כללי. אני מצפה מהממשלה לעגן את נושא דיור בר ההשגה ולהקצות את הקרקע הנדרשת באופן שישפיע בצורה רחבה יותר. אנחנו נמשיך ככל יכולתנו למצוא פתרונות מסוג זה גם בעתיד ".

עיריית תל אביב-יפו היא המובילה את  תחום דיור בר ההשגה במדינה וההשקעה העירונית בפרויקטים של דיור בר השגה מגיעה ל – 10% מהתקציב העירוני. בשנים האחרונות אוכלסו בתל אביב-יפו, לראשונה בארץ, כ-85 דירות במחירים ברי השגה, בפרויקט העירוני בגני שפירא, בדירות ביד אליהו ובפרויקט מגורים פרטי ברחוב מיכאלנג'לו ביפו.

בתמונת הנושא: מנהל אגף הנכסים בעירייה אלי לוי ומשה חדיף, היזם שיקים את הפרויקט.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן