דירה להשכיר: הגרלה שלישית לדיור בר השגה בשלושה פרויקטים ברחבי העיר תל אביב-יפו

כ-50 דירות בשלושה פרויקטים ברחבי העיר * הדירות מצטרפות ל-106 יחידות ברות השגה שכבר אוכלסו * הגרלה פומבית בדצמבר

עיריית תל אביב-יפו ממשיכה להוביל את תחום דיור בר ההשגה בישראל. היום, א', 22/10/2017, החלה הרשמה להגרלת כ-50 דירות בשלושה פרויקטי מגורים פרטיים ברחבי העיר המשלבים דיור בר השגה.

במסגרת הפרויקטים יוגרלו יחידות דיור להשכרה במחירים מוזלים בשלושה מיזמי נדל"ן – במגדל "מידטאון תל אביב", בשכונת גני שפירא ובמתחם יסוד המעלה. הזוכים יזכו לחוזי שכירות יציבים למשך שלוש שנים, עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות. אכלוס הדירות צפוי כבר במחצית הראשונה של 2018, בכפוף לחתימת הזוכים מול היזמים ובהתאם לקריטריונים שקבעה מועצת העירייה.

ההרשמה תתקיים בין התאריכים 22/10/2017-28/11/2017 וההגרלה עצמה תתקיים ב-12 בדצמבר 2017. לאחר ההגרלה תתבצע בדיקת זכאות למועמדים והתקדמות עם הזכאים לבחירת דירה, לפי סדר עלייתם בהגרלה.

הפרויקטים המשתתפים:

פרויקט מידטאון תל אביב – סמוך למתחם שרונה ולמגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 144), כולל 34 יחידות דיור בנות 3 חדרים. עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על כ-4,900-5,300₪ (25% כולל מע"מ מחציון הכנסה כספית ברוטו למשק בית של עשירון שביעי בהתאם לנתונים העדכניים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה).

פרויקט יסוד המעלה – ממוקם בלב שכונת נווה שאנן (רחוב יסוד המעלה 33-35), כולל 11 יחידות דיור בנות 2-3 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 3,100 ₪ לדירת 2 חדרים, ו- 3,500 ₪ לדירת 3 חדרים.

פרויקט גני שפירא – הוקם בשנת 2013 באמצעות חברת "עזרה ובצרון" ובמימון עיריית תל אביב יפו באופן ייעודי לדיור בר השגה והביא להתחדשות חסרת תקדים של השכונה הדרומית, יכלול בהגרלה הקרובה 5 יחידות דיור נוספות בנות 3 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 3,500 ₪ לדירת 3 חדרים, 3,700 ₪ לדירת גן בעלת 3 חדרים וכ- 4,200 ₪ לדירת פנטהאוז בעלת 3 חדרים.

תנאי הזכאות: הקריטריונים לקביעת הזכאות הומלצו על ידי הוועדה לדיור בר השגה של העיריה, והינם פועל יוצא של שיקולי מדיניות ובראשם הגדרת זוגות ומשפחות בתחילת דרכן ממעמד הביניים כקהל היעד המרכזי. הקריטריונים כוללים שמונה תנאי סף, בהם: תושבות בתל אביב יפו במשך 5 שנים ברציפות לפחות, גיל שאינו עולה על 45 והיעדר בעלות על דירה. כמו כן, על המועמדים להיות בעלי הכנסה המדורגת בעשירונים ראשון עד שביעי. קריטריונים נוספים בהם ידרשו לעמוד הזכאים הם הצגת הצהרת הון ונכסים, מיצוי כושר השתכרות וכן קריטריון לפיו במשק בית שבו ילד רשום בתעודת הזהות, גילו במועד ההגרלה לא יעלה על 12. לינק להרשמה: https://www.tlv4less.co.il/

עיריית תל אביב-יפו לקחה על עצמה, כבר לפני כ-8 שנים, לייצר בפעם הראשונה במדינת ישראל את המודל לדיור בר השגה, וזאת מתוך הבנה שצריך לאפשר לבני מעמד הביניים להישאר לגור במרכזי הערים, במיוחד על רקע עליית מחירי הדיור. העירייה העמידה לצורך העניין קרקעות עירוניות ומקדמת אישורים לכ-2,600 יחידות דיור בהן, משלבת דיור בר השגה בתב"עות המובאות לאישור הועדה המקומית. העירייה משקיעה בנושא למעלה מ- 10% מתקציב הפיתוח העירוני ואף קבעה קריטריונים לתכנית המשמשת בסיס לדיון במשרדי הממשלה.

על אף שמאגר דיור בר ההשגה אינו פותר את בעיית הדיור, הדבר מהווה סמן עבור ממשלת ישראל ומודל שהמדינה ורשויות נוספות יכולים לאמץ ולייצר כמות ומלאי דירות אשר ישפיעו על שוק הדיור בארץ. 

מנכ"ל חברת עזרה ובצרון, אלי גינזברג: "כחברה האמונה על הבינוי הציבורי וההתחדשות העירונית בתל אביב יפו, עזרה ובצרון שמחה להגשים את חזון העיריה ולהוציא לפועל פרויקט חשוב זה. אנו שואפים לשוב ולקיים מדי שנה הגרלה של דיור בר השגה באזורים מגוונים בעיר, ובכך לסייע לזוגות ולמשפחות בתחילת דרכן מכל שכבות האוכלוסייה, לגור בתל אביב יפו וליהנות מהאפשרויות ומההזדמנויות הרבות שהעיר מציעה. אני מזמין את התושבים לבקר באתר ההרשמה המקוון שהקמנו לטובת הפרויקט ולהתרשם מהפרויקטים המוצעים בהגרלה הקרובה. אני סמוך ובטוח כי הניסיון העשיר של החברה ושל עובדיה יסייעו בביצוע פרויקט ייחודי זה ובאלו שיבואו אחריו".

קרדיט צילום/הדמיות

קרדיט גני שפירא: מילבאואר אדריכלים, צילום: שי אפשטיין

הדמיות יסוד המעלה: באדיבות חברת לבנת הזהב

הדמיות מידטאון: באדיבות חברת מידטאון בע"מ

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן