התחדשות עירונית גם בשפירא! תמ"א38 לראשונה ברחוב ישראל מסלנט

נחתם הסכם תמ"א 38 (עיבוי חיזוק) ברחוב מסלנט 16 ו-מסלנט 18 בשכונת שפירא ברוב של 90% תוך 10 ימים

זהו הסכם התמ"א הראשון שנחתם הלכה למעשה ברחוב מסלנט ישראל בשכונת שפירא בדרום ת"א.

סיפור ההליך לתמ"א 38 החל לפני כ-8 חודשים לאחר שמספר בעלי דירות המתגוררים בבניינים החליטו לקחת את הדברים לידיים שלהם ולא לתת לחברות יזמיות להחליט בשביל הדיירים מה מגיע להם, כהתחלה החליטו החבר'ה לבחור חברה לניהול פרויקטים של תמ"א 38 (BERENZON ליווי להתחדשות עירונית) עם ניסיון וללא התחייבות של הדיירים מעבר ל 3 חודשים.

מיד לאחר ההסכמה של הדיירים, נבחר אדריכל (יפתח לששכרוב) מטעם הדיירים לבדיקת זכויות ומיצוי הפוטנציאל התכנוני של הפרויקט, אשר עמל על תוכניות ראשוניות לטובת בעלי הדירות.

בהתאם לתוצאות הבדיקה האדריכלית ועל בסיס התוכניות הראשוניות של האדריכל ובדיקת כדאיות כלכלית של הפרויקט עם מנהלת הפרויקט, יצאה הנציגות בליווי מנהלת הפרויקט המשותפת של הבניינים למכרז יזמים במסגרתו נדרשו היזמים להשיב על דרישות המכרז.

בסופו של ההליך נערך מו"מ מתקדם מול שני יזמים אותם בחרה הנציגות לקו הגמר, ובסיומו נבחר היזם ל-ביצוע הפרויקט. תוך כדי ההליך בחרה נציגות הדיירים את עורך-הדין (דודי קורן) שייצג את בעלי הדירות, וכמו כן נבחר מפקח הבניה מטעם הדיירים.

מטרות הנציגות ומנהלת הפרויקט היו שקיפות מלאה, וקבלת התמורה הטובה ביותר לדיירים, כל עוד הפרויקט ילווה ע"י הבנק של היזם הנבחר. בסופו של דבר המהלך נחל הצלחה תוך 5 חודשים בלבד, ובימים אלו שוקד האדריכל על תכניות ההגשה להיתר הבניה.

מדובר בשני בניינים, שהוקמו בתחילת שנות ה-70 בפינת הרחובות האסיף/מסלנט/השילוח, עם חזיתות לרחוב מסלנט ולרחוב השילוח. גובה הבניינים כ-4 קומות ובכל בניין 16 דירות בנות 3 חדרים.

במסגרת הפרוייקט (תמ"א 38/1), הבניין ישופץ ויחוזק מפני רעידות אדמה, ישודרגו ויחודשו כל מערכות הבניין והתשתיות, לובי הבניין יורחב ויחודש, תתווסף לבניין מעלית חדשה ויתווספו לכל אחת מהדירות הקיימות תוספת שטח של כ-25 מ"ר הכולל ממ"ד חדר נוסף מרפסת שמש בגודל 12 מ"ר (חלק מהדירות יקבלו אף חניה צמודה) כל הדיירים יקבלו בנוסף השלמה לשכ"ד בסכום מכובד.

ערב ההחתמות על ההסכם

חברת ליווי דיירים – ברנזון בע"מ.

עו"ד בעלי דירות – משרד עורך-דין שמעון חזן.

מפקח בניה מטעם הדיירים – גידי הוד.

מצב קיים - מסלנט 16/18
הדמיית הפרויקט

לסיוע בנושא – לחצו כאן.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן