יפו מתחדשת: פינוי-בינוי בשכונת יפו ג'

יפו מתחדשת: פינוי-בינוי בשכונת יפו ג'

עיריית תל אביב-יפו מפרסמת "קול קורא" ליזמים להוביל פרויקט התחדשות עירונית להקמת 273 דירות ביפו ג'

 

דרוש יזם: עיריית תל אביב-יפו מפרסמת עבור הדיירים "קול קורא" לבחירת יזם לביצוע פרויקט פינוי-בינוי בשכונת יפו ג'.

 

עיריית תל אביב-יפו, באמצעות חברת הבת "עזרה ובצרון", ממשיכה לקדם את מודל ההתחדשות העירונית החדש שפיתחה, במסגרתו חברת "עזרה ובצרון" מארגנת את הדיירים, מתכננת את התב"ע ומביאה לאישורה בוועדה המקומית. עם  פרסום התוכנית להתנגדויות, יוצאת החברה ב"קול קורא" פומבי לבחירת יזם שיבצע את הפרויקט עבור הדיירים.

 

התכנית ברחוב יפת שבשכונת יפו ג', היא במתכונת פינוי-בינוי, המבנים ברחוב יפת 185-197 מונים 84 יחידות דיור, בשבעה בנייני שיכון ישנים, אשר ייהרסו וייבנו מחדש בסטנדרט בנייה חדש ומודרני.

התכנון החדש כולל הקמת חמישה בניינים בבנייה מרקמית (עד 8 קומות) על רחוב יפת, והקמת מגדל בן 18 קומות בחלק האחורי של המתחם. סה"כ מתוכננות בפרויקט 273 דירות חדשות מתוכן 21 דירות מיועדות לדיור בר השגה למשך 20 שנים.

כמו כן, התכנית כוללת שטח ציבורי פתוח ואיכותי לרווחת התושבים, שטח לצורכי ציבור, קומה מסחרית על רחוב יפת, חניון תת-קרקעי, חידוש הרחוב ותכנון שבילי אופניים חדשים. בחודש ינואר האחרון אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של תל אביב-יפו את התכנית להפקדה, וכעת היא נמצאת בשלב פרסום להתנגדויות.

 

לדברי אלי גינזברג, מנכ"ל חברת "עזרה ובצרון": "מדובר בפרויקט רביעי שיוצא לדרך במודל הזה, ולשמחתנו, אנחנו רואים עניין רב גם בקרב בעלי דירות וגם בקרב יזמים. מדובר במודל ייחודי בכך שהוא מיטיב עם כל הצדדים. מחד, הוא מאפשר לתושבים הליך בטוח והוגן בליווי גורם בלתי תלוי הפועל ללא מטרות רווח, ומאידך, הוא מייצר וודאות ובטחון ליזם. במקום שהיזם יישא בכל עלויות התכנון ובכל הסיכון, העירייה מובילה תהליך תכנון, יחד עם הדיירים, והיזם יודע בדיוק לאן הוא נכנס ומה הוא מקבל. ולא פחות חשוב, העיר מתחדשת".

 

כאמור, מדובר בפרויקט רביעי שיוצא לדרך במסגרת המודל. לשני הפרויקטים הראשונים, ברחוב לה גווארדיה וברחוב תקוע בדרום העיר, כבר נבחרו יזמים אשר העניקו תמורות משמעותיות הנעות בין 25 מ"ר ל-60 מ"ר תוספת לכל דירה. בפרויקט השלישי בכפר שלם צפוי להיבחר יזם בשבועות הקרובים.

 

חברת "עזרה ובצרון" האמונה על קידום תכניות ההתחדשות העירונית בעיר, מקדמת בימים אלו 15 תכניות התחדשות שונות, הצפויות להוסיף לעיר כ-3,000 דירות חדשות. לדברי גינזברג, "השאיפה היא בשנת 2022 להוסיף עוד חמישה פרויקטים ולקדם 20 פרויקטים במקביל". לדבריו, "נושא ההתחדשות העירונית הוא בליבת העשייה העירונית, וההבנה הרווחת בקרב כלל השחקנים היא שצריך ליצור שותפויות שרואות בראש ובראשונה את התושב והקהילה. התהליך החברתי-קהילתי שאנחנו מובילים מאפשר לקדם תכניות לרווחת התושבים והעיר כולה".

 

יצויין, החברה העירונית "עזרה ובצרון" הובילה את תכנון התב"ע לפרויקט תוך שיתוף מלא של בעלי הדירות. ה"קול הקורא" גובש יחד עם נציגות הבעלים, וכך גם ההסכם לפרויקט, שנוסח ביחד עם נציגות הבעלים ובאי כוחם והוכתב מראש, באופן שהביא לכך שההסכם הוא גם הוגן וגם מגן היטב על זכויות הבעלים. בחירת היזם תתבצע על ידי הדיירים.

גם לאחר בחירת היזם תמשיך "עזרה ובצרון" ללוות את דיירי המתחם בזמן ביצוע הפרויקט, האכלוס ועד תום שנת הבדק.

תכנון התב"ע בוצע ע"י משרד הפלטפורמה העירונית. עו"ד מיכאל גבע ועו"ד גיא יקותיאל מייצגים את בעלי הדירות וחברת עזרה ובצרון מיוצגת ע"י משרד מיתר.

 

קרדיט תמונת הנושא: (הדמיה) Evolve media

 

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן