בשנת 2012 ירדו מחירי הדירות החדשות ב-5% ריאלית, ומחירי דירות יד שנייה עלו בכ-2%.

לראשונה, מפרסם משרד הבינוי והשיכון מידע מקיף על מחירי הדירות מכל הסוגים ובגדלים שונים – נתונים המפולחים לפי דירות חדשות ויד שנייה, דירות שלושה, ארבעה וחמישה חדרים, ופירוט לפי 76 יישובים.

לאחר עבודת הכנה ארוכה ופיתוח מתודולוגיה המשקפים את מחירי הדירות, האגף למידע וניתוח כלכלי במשרד הבינוי והשיכון מפרסם היום לראשונה את המידע המקיף ביותר הקיים. הממצאים לסיכום שנת 2012  מבוססים על כלל העסקות שנקלטו ביישובים השונים ויוצרים את בסיס הנתונים הרחב, העשיר והמקיף ביותר בישראל. משרד הבינוי והשיכון הוא הגוף היחיד המשקלל ובוחן את מחיר הדירות תוך כדי שימוש בחתכים המבחינים בין דירות חדשות לבין דירות יד שנייה, בין דירות בגדלים שונים ובפירוט רשימת יישובים ארוכה.

העיבודים הוכנו על בסיס נתוני רשות המסים והם מיועדים לשימוש המשרד ומופצים כשירות לציבור.

כעת יכול הציבור לבחון למשל כמה עולה דירת 3 חדרים בעירו או ביישוב שאליו בכוונתו לעבור. כמו כן הוא יכול לבחון את פער המחירים בין דירת 4 חדרים חדשה לבין דירת 4 חדרים ישנה ואת הבדלי המחירים באותו היישוב בין דירת 4 חדרים או 5 חדרים לקראת רכישת דירה או מכירת דירה.

לחצו כאן להיכנס למידעון מחירי הדירות החדש.

המידעון החדש כולל גם פילוח של דירות בערים ברחבי הארץ לפי מדרגות מחיר שונות, לדוגמה: היכן ניתן לרכוש דירות 4 חדרים יד שנייה בפחות מ-600,000 שקל בממוצע, והיכן במחיר של 800,000-600,000 שקל.

למידעון מצורפים 11 לוחות מפורטים לפי יישובים.

מהנתונים עולה כי בשנת 2012 המחיר הממוצע בעסקות בדירות חדשות עמד על כ-1.4 מיליון ₪ נמוך בכ-3% נומינלית ובכ-5% ריאלית בהשוואה לשנה קודמת ובדירות מיד שנייה על כ-1.09 מיליון ₪ גבוה בכ-4% נומינלית ובכ-2% ריאלית בהשוואה לשנה קודמת.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס ציין: "הנתונים מלמדים כי מגמת ירידת מחירי הדירות החדשות שהחלה ברבעון השני של 2011 נמשכה גם השנה. שיווק הקרקעות המאסיבי של משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל הגיע בשנה האחרונה לשיא של 15 שנים והביא את ענף הבנייה לשיא של פעילות. עם זאת, כדי להמשיך ולהגדיל את המלאי ולהקל על מצוקת הדיור חובה על בנק ישראל ומשרד האוצר למצוא פתרונות למצוקת האשראי של היזמים ולהגדלת מספר הידיים העובדות בענף, לצד המשך פעילות מוגברת בשיווק קרקעות ובתכנון. הנתונים המתפרסמים היום הם צעד נוסף לטובת ציבור רוכשי הדירות והזוגות הצעירים. ידע הוא כוח".

מנהל האגף למידע וניתוח כלכלי במשרד הבינוי והשיכון יוסי שבת אמר היום: "הנתונים המקיפים שאנו מפרסמים היום לראשונה נועדו בראש ובראשונה כשירות לציבור הניתן להגברת המידע הניתן בידיו. מדובר במידע מקיף ועשיר אשר אני סמוך ובטוח כי יכול לעזור ולעניין כל ישראלי ויסייע לו בתהליך קבלת ההחלטות בתחום הנדל"ן".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן