שמחת תורה בנווה-שאנן 2015; הסיפור מאחורי האירוע המרגש

בית הכנסת ״הר סיני – בית אולפנא״ שבשכונת נווה שאנן, נחנך לפני חצי שנה כהקמה מחדש של שני בתי כנסת ותיקים בשכונה: בית כנסת ״בית אולפנא״, שהיה המרכזי בשכונה בימיה הטובים והלך הידרדר עם השנים עד שננטש בתור ״מבנה מסוכן״, ובית כנסת ״הר סיני״ של העדה הגיאורגית הוותיקה בשכונה, שלפני מספר שנים נמכר (לאחר מאבקים שלא צלחו) והושכר ללא פחות מאשר חמארה אריתראית.

חברי בית הכנסת מהעדה הגיאורגית שיפצו את המבנה הישן של ״בית אולפנא״ והעבירו אליו, בהוראת בית הדין לענייני הקדשות, את מה שנותר מבית הכנסת ״הר סיני״, ועתה הוא אמור להפוך למרכז החדש של הקהילה בנווה שאנן ולעוגן יהודי מרכזי בשכונה.

בית הכנסת מזמין את כולם להגיע להקפות השניות ביום שני בערב 5/10/15 (מוצאי החג) בשמונה ורבע.

רחוב רבי עקיבא איגר 23, שכונת נווה שאנן.

יהיה שמח! כי באמת מגיע לאנשים כאן לשמוח.

לדף הארוע ברשת הפייסבוקלחצו כאן.

סיפור בית-הכנסת "הר סיני" מתוך הסדרה "פתח לנו שער" 

שכונת נווה שאנן, הסמוכה לתחנה המרכזית בת"א, גדושה במכוני סקס, מכולות בעלות ניחוח אוריינטלי, חניות נעליים ועובדים זרים שהקימו משפחות ומצאו בו את ביתם החדש . בית כנסת "הר סיני" של העדה הגיאורגית היה קיים מעל 80 שנה אך בגלל בעיות משפטיות נלקח מהמתפללים והפך להיות מסעדה אריתראית. אלברט, יוסי ויהושוע , הבנים של מי ששמשו גבאים בבית הכנסת הישן, מתקשים לעכל את המציאות החדשה שדחקה את מסורת אבותיהם החוצה. לאחר מאבק משפטי הם מקבלים מבנה חילופי באזור ומנסים לשפץ אותו ולפתוח מחדש את בית הכנסת. אין להם מספיק כסף והם כמעט לא מסכימים על שום דבר, אבל שלושתם נחושים להחזיר עטרה ליושנה ולהביא את המסורת הגיאורגית המפוארת לבית הכנסת החדש ההולך ונבנה. הפרק עוקב אחריהם במשך שנה עד לפתיחה המיוחלת של בית הכנסת.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן