"מנתק המים" בשכונת שפירא

ביוזמת מרכז מידע וסיוע, מסגרת של מתנדבים תושבי השכונות שפירא וקרית-שלום, ביום ראשון הקרוב יוקרן במועדון הקשישים היימס (חכמי ישראל 79) הסרט "מנתק המים". את הסרט ביים תושב השכונה עידן הובל, ומופיעים שחקנים תושבי השכונה. 

מה יותר מתאים לערב חורפי? לראות סרט עם חברים? להשתתף בדיון מרתק, על הנושאים שנוגעים בכולנו? ואולי לאכול מרק חם, תוצרת בית? ביוזמה של מתנדבי מרכז המידע והסיוע של השכונות שפירא וקרית-שלום, ביום ראשון הקרוב ה-29 לנובמבר תוכלו ליהנות משלושתם במקום אחד: המתנדבים והמתנדבות מארגנים הקרנה של הסרט "מנתק המים", אחריה יתקיים דיון מרתק – כשכל הצופים יוזמנו גם לאכול מרקים חמים, שאותם יכינו בהתנדבות בשלנים ובשלניות תושבי שפירא וקרית-שלום.

כאמור, הערב יתקיים ביום ראשון הקרוב, ה-29 לנובמבר: זה יקרה באולם של מועדון הקשישים היימס (חכמי ישראל 79, סמוך למתנ"ס) יוקרן הסרט "מנתק המים" – סרט בכיכובו של משה איבגי, בבימויו של במאי צעיר תושב השכונה בשם עידן הובל, ובו משתתפים בתפקידי משנה מספר תושבים של שכונת שפירא. לאחר הסרט צפוי להתקיים דיון מרתק, אותו ינחה תושב השכונה ואיש הטלוויזיה מודי בר-און, ובו ישתתפו במאי הסרט, עורכת-דין המתמחה בחובות, הרב אהרון בורוכוב (מרבני בתי-הכנסת בשכונה), ומרגרט בן-חמו, מתנדבת במרכז המידע והסיוע.

האירוע הוא יוזמה של מתנדבי מרכז המידע והסיוע – מסגרת של מתנדבים תושבי השכונות שפירא וקרית-שלום, שכבר כמעט 10 שנים פועלים במתנ"ס, ומסייעים לתושבים בשכונות לממש את הזכויות המגיעות להם. זכויות בביטוח לאומי, זכויות בעבודה, עזרה בהתמודדות מול בירוקרטיה, טיפול בחובות, כתיבת מכתבים רשמיים או חיפושי עבודה – כל אלה הם נושאים שגרתיים עבור מתנדבי מרכז המידע והסיוע, שפועלים מתוך חדרון קטן שהוקצה להם במתנ"ס שפירא. "אני קוראת לזה, אם אין אני לי – קהילתי לי", מספרת לנו מרגרט בן-חמו, מתנדבת במרכז המידע שכאמור תשתתף בדיון שאחרי הסרט. "מרכז המידע בעצם נועד להיות סוג של שרשרת, של רשת, שמחזקת אותנו כקהילה".

** צפו בקדימון לסרט "מנתק המים"

הסרט "מנתק המים" עוסק בסיפורו של גבר קשה-יום (משה איבגי), שעל מנת לפרנס את משפחתו מקבל על עצמו עבודה בתור מנתק מים למי שחייבים כסף לרשויות. הסרט עורר מודעות לחיים הבלתי אפשריים של אלפי אזרחים השקועים בחובות, והיה לו חלק ביצירתה של קואליציה כנגד ניתוק מים לחייבים – קואליציה שהצליחה לגרום לשינוי חברתי, לאחר שהכנסת החליטה להוציא את הנוהג האכזרי אל מחוץ לחוק.

מתנדבי מרכז מידע וסיוע בחרו דווקא בסרט הזה כדי להאיר זרקור לחייהם של אזרחים המתמודדים עם חובות מנופחים. בדיון שלאחר הסרט, ישתתפו כאמור גם עורכת-דין המתמחה בנושא, והרב אהרון בורוכוב – רב בית-כנסת בשכונה, שבעצמו גדל בשכונת שפירא. הוא ידבר על היחס לחובות ולחייבים ביהדות.

"יש מתח ביחס של היהדות לנושא הזה, מצד אחד יש הרבה דגש על החובה המוסרית של אדם להחזיר את חובותיו", מספר לנו הרב בורוכוב, "ומצד שני בכל כך הרבה מקומות במקורות מדברים על היחס הראוי למי שאינו יכול להחזיר את חובותיו. הרעיון המרכזי הוא כמובן בשנת השמיטה, שבה פעם בשבע שנים אנחנו שומטים את כל החובות שחייבים לנו".

השמיטה ללא ספק מגדילה את השיוויון והצדק החברתי בחברה, אבל גם אם זו תוצאה מבורכת זו לאו דווקא המטרה שלה: "לפי כל הראשונים, הטעם והסיבה לשנת השמיטה זה דווקא לשחרר את המלווה, את העשיר – לשחרר אותו מהרכושנות, מהאשליה שהכל שייך לו ולא נוצר בחסד של הקדוש ברוך הוא", מוסיף הרב.

בין התושבים שיגיעו להקרנה ביום ראשון הקרוב, יהיו גם כאלו שיבואו לראות את עצמם, על מסך רחב: שורה של תושבים מהשכונה, מרביתם חברים הנפגשים מדי ערב לפרלמנט קבוע בקיוסק ברחוב מסילת-ישרים, הצטלמו לסרט ויגיעו לראות את עצמם – חלקם לראשונה.

"לצלם את הסרט היה כיף, עשינו שם שכונה אמיתית ושיגענו את כולם", אומר לנו תושב השכונה אלי מוסלי, שהשתתף בצילומי הסרט, ויבוא אף הוא בראשון הקרוב למועדון היימס. "יהיה כיף לבוא עכשיו לראות את עצמנו על מסך גדול, אני מקווה שיארגנו לנו שטיח אדום והכל".

** לדף האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/164181840600163/

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן