מרכז-מידע שפירא חוגג עשור

אירוע מיוחד יתקיים ביום שלישי ה-13/9 במתנ"ס שפירא: חגיגות יום-הולדת 10 למרכז מידע שפירא, מסגרת שנותנת עזרה במיצוי זכויות לתושבי שפירא וקרית-שלום כבר 10 שנים ברציפות 

"אני זוכרת שרק העלינו את הרעיון להקים בשכונה מרכז זכויות, לפני יותר מ-10 שנים, בזמן שהתנהלו בשכונת שפירא דיונים ושיתופי-ציבור על כתיבת תכנית אב לשכונה", נזכרת שושי גורגוב, תושבת שכונת שפירא מגיל צעיר, והוותיקה שבין מתנדבי "מרכז מידע שפירא", מסגרת התנדבותית שנותנת סיוע פרטני ועזרה במיצוי זכויות לתושבי השכונות שפירא, קרית-שלום ונווה שאנן. "מי ידע שהרעיון ההוא לא רק יקרום עור וגידים, אלא גם יחזיק מעמד 10 שנים שלמות, ויעזור לכל-כך הרבה תושבים, עם כל-כך הרבה בעיות קטנות וגדולות".

10 שנים הם פרק זמן יפה ומכובד בחיים של מסגרות התנדבותיות, ובחיים של שכונה ואפילו של עיר. ולכבוד יום ההולדת העשירי של מרכז המידע, החליטו המתנדבים המסורים לחגוג ביחד עם תושבי השכונות באירוע מיוחד – אירוע הוקרה למתנדבים בהווה ובעבר, ביחד עם הופעה מיוחדת שמערבבת מזרח ומערב, של מוסיקאים מהקהילה הברסלבית בשכונת שפירא.

האירוע יתקיים ביום שלישי הבא, ה-13/9, בשעה 19:30 באולם הגדול והמאובזר של מתנ"ס שפירא. יופיע בו הרכב מוסיקלי יוצא-דופן, שאולי מסמל בחיבורים המוסיקליים שלו את האופי של שכונות דרום תל-אביב: "חם-לי-בך" (או "רק-לי-בך" – הם עדיין לא נעולים על השם), הרכב של מוסיקאים ברסלבים, שלוקחים את המוסיקה של הרב שלמה קרליבך, שבעצמו חיבר בין המוסיקה החסידית-האשכנזית לבין הפולק האמריקאי של דור הסיקסטיז, ומבצעים אותה דווקא באמצעות כלים מזרחיים וים-תיכוניים קלאסיים, כמו העוּד, המנדולינה והקאחון הספרדי. על ההרכב מנצח נגן העוּד המוכשר ותושב שכונת שפירא עמוס יפרח (שמוכר לרבים מתושבי שפירא בתור מורה למוסיקה מבית-הספר "שורשים" ובתור מי שמעביר סדנאות יצירתיות של בניית כלי נגינה מחומרים ממוחזרים בפסטיבל אביב ובאירועים שונים של המתנ"ס), ורק בשביל ההופעה שלהם שווה להגיע לאירוע. ובונוס מיוחד: באחד השירים יצטרף אליהם ג'רמאיה – אמן ראפ מוכשר, שבעצמו גר בדרום ת"א.

אבל חשוב לזכור: מדובר בהרבה יותר מהופעה. מדובר באירוע שחוגג מוסד חשוב שעוזר לתושבי השכונות כבר 10 שנים ברציפות. כבר 10 שנים שהמתנדבים והמתנדבות של מרכז המידע – למעלה מחצי מהם מגיעים מהקהילה הוותיקה בשכונות – מקבלים פניות של תושבי השכונות, עוזרים לאנשים להבין מה מגיע להם ומה הזכויות שלהם, לכתוב פניות לביטוח הלאומי, לערער על קנסות, לפנות לחברות שגבו תשלומים מוגזמים, לנסח קורות-חיים ולחפש עבודה.

"שפירא וקרית-שלום הן שכונות קטנות, כמו משפחה, אבל יש לנו במשפחה הזו לא מעט תושבים עם בעיות סוציו-אקונומיות לא פשוטות בכלל", אומרת שושי אהרוני, מתנדבת במרכז המידע שהיתה תושבת שכונת שפירא במשך שנים ארוכות, ובעצמה עובדת בעירייה כמנהלת לשכה של חברי מועצה. "יש לי סיפוק מאוד גדול דווקא כשמישהו מגיע אלינו עם בעיה אחת קטנה, ותוך כדי הטיפול מתגלה מכלול שלם של בעיות מסביב. אני אוהבת את הצורה שבה אנחנו מלווים את המשפחה צעד צעד, עוזרים לה לעשות טיפול שורש בכל הבעיות. ובסוף אותם האנשים עוזרים להפנות אלינו תושבים אחרים – ולפעמים הם כבר יודעים להנחות את החברים שלהם בעצמם מה צריך לעשות", היא מוסיפה.

מרכז המידע נולד בסיוע תקציב של פרויקט "שיקום שכונות" של משרד השיכון, שבזמנו עוד פעל ברוב שכונות הדרום. בהמשך, הוא פעל בתמיכה של קרנות פרטיות, ולבסוף במימון של עיריית ת"א-יפו. בשנה וחצי האחרונות הפרויקט עבר מניהול של עמותת הפרדס – עמותה מקומית של תושבי שפירא וקרית-שלום – לניהול והפעלה מלאים של עיריית ת"א-יפו, שהחליטה להקים מרכזי זכויות דומים בכל חלקי העיר.

ולסיום, גילוי נאות: כותב שורות אלו מתנדב בעצמו במרכז מידע שפירא, כבר 8 שנים רצופות. ההתנדבות במרכז המידע, וההשתייכות לצוות המתנדבים והמתנדבות המגוון שלנו, הפכו להיות חלק בלתי נפרד ממי שאני, ולעוגן מרכזי בשייכות שלי לקהילה בשכונה – ואני מאוד מזמין כל אחת ואחד מכם לבוא ביום שלישי הבא, לחגוג אתנו יום הולדת 10 וליהנות אתנו ממוסיקה משובחת של מוסיקאים תושבי השכונה!

דן שוחט.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן