החל רישום בעלי כלי תחבורה קלים ממונעים לקבלת לוחית זיהוי

החל רישום בעלי כלי תחבורה קלים ממונעים לקבלת לוחית זיהוי

עיריית תל אביב-יפו פועלת כבר שנים רבות להסדרת נושא האכיפה של רכבים דו גלגליים חשמליים, שבמסגרתו יחויב כל דו גלגלי חשמלי במספר רישוי ויהיה ניתן לאכיפה. השבוע, לאחר עבודה מאומצת של שנים, עלתה באתר משרד התחבורה מערכת המאפשרת רישום כלי תחבורה קלים ממונעים תקניים (אופניים וקורקינט חשמליים) והנפקת לוחית זיהוי.

המשמעות היא התקנת לוחית זיהוי על הכלים, דבר שיוביל להגברת הביטחון האישי של כלל משתמשי הדרך על ידי זיהוי ואכיפה יעילה יותר כנגד עברייני תנועה.

כזכור, בדצמבר 2023 ולאחר שנים של לחץ מצד העירייה, החליטה הכנסת לחייב התקנה של לוחיות זיהוי על כלים חשמליים. אכיפת החוק תחל בפועל ב-1 באוגוסט 2024, כך שלציבור יש כחצי שנה להיערך, להירשם ולהתקין. ב-1 באפריל ניתן יהיה כבר לבדוק באיזה מקומות אפשר להטביע את הלוחיות ולהתקינן.

את האכיפה יבצעו משטרת ישראל ופקחי העירייה (בכפוף להאצלת סמכויות), בין היתר, באמצעות עשרות מצלמות שפזורות ברחבי העיר, לצד עשרות נוספות שמותקנות בימים אלו. המצלמות, שהוצבו בצירים מרכזיים וסואנים בעיר, מתעדות עבירות תנועה ונצפות על ידי פקחים שנמצאים במרכז אכיפה אלקטרונית.
בנוסף ללוחיות הרישוי, לאחרונה הצטרפו למערך הפיקוח העירוני גם 50 פקחים חדשים, בדיוק בשביל להיערך לתגבור האכיפה בנושא.

לינק להרשמה במערכת משרד התחבורה: https://www.gov.il/he/Departments/faq/mobility-2024

 

תל אביב-יפו היא הרשות הראשונה שהובילה לחקיקה ראשית לאכיפה נגד רוכבים בנושאים המונעים סכנת חיים –  שימוש בקסדה, הרכבה, שימוש בנייד, נהיגה בניגוד לנסיעה ועוד, ואנחנו ממשיכים במלחמה העיקשת נגד רכיבה בלתי חוקית של רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים במדרכות, בשבילי הליכה להולכי רגל ובשבילי אופניים. נזכיר כי העירייה אף חייבה כבר לפני כ-3 שנים את חברות הכלים השיתופיים בהתקנת לוחיות זיהוי שמאפשרות אכיפה כנגד רכיבה לא חוקית.

החלטת הכנסת מסוף 2023 לחייב התקנה של לוחיות זיהוי גם על כלים חשמליים פרטיים היא החלטה חשובה. מדובר בבשורה גדולה על מהלך שהעירייה דחפה ולחצה רבות לקידומו לאורך השנים האחרונות.

המאבק על הבטיחות בדרכים ובטיחות כלל משתמשי הדרך, בראשם הולכות והולכי הרגיל – היא בראש סדר העדיפויות העירוני.

בהמשך לעבודה משולבת של שיפור תשתיות, הסברה, חינוך ואכיפה – אנו רואים כי נתוני תאונות הדרכים בעיר בשנה החולפת נמצאים במגמת ירידה, הן במספר ההרוגים והן במספר הפצועים קשה. כך למשל, ב-2023 נהרגו בתאונות דרכים בקרב כל משתמשי הדרך 16 בני אדם, לעומת 21 שנהרגו ב-2018; וב-2023 נפצעו קשה בתאונות דרכים בקרב כל משתמשי הדרך 171 בני אדם, לעומת 203 ב-2018. וכל זאת בעוד שמספר המשתמשים בכלים דו-גלגליים הולך וגדל בעקביות בכל שנה.

אולם, דרך ארוכה עוד לפנינו: כדי להגיע לתוצאות מיטביות בביטחונם של משתמשי הדרך, אנחנו עובדים על הכנת תכנית לשיפור משמעותי נוסף ברמת הבטיחות בעיר ולמימושה עוד השנה. כמו ערים רבות בעולם, העירייה מעודדת את השימוש באמצעי תחבורה חלופיים לרכב הפרטי, לרבות אופניים ודו-גלגליים נוספים, שנהנים מתשתיות משופרות וניידות נוחה, זולה ומהירה. במקביל, אנחנו עושים הכול כדי למגר את תופעת הרכיבה הפרועה ולהסדיר באופן חוקי את נושא רכיבת הכלים החשמליים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן