חג המוסיקה הישראלית ה-25 יוצא לדרך ומגיע לתל-אביב

חג המוסיקה הישראלית ה-25 יוצא לדרך ומגיע לתל-אביב

חג המוסיקה הישראלית ה-25, יתקיים בין התאריכים 28 בספטמבר – 3 באוקוטובר 2022 בזיכרון יעקב, חיפה, תל אביב ובאר שבע .

החג יגיע לעיר ,תל אביב ויתארח בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה ובמוזיאון תל אביב עם המופעים: "לצאת מהקופסה"- גיא בן הינום, "טריפ"-אנסמבל מיתר, "נופי ילדות" -יעלה אביטל ושלישיית עתר , "דימויים ותשוקות" של האנסמבל המאה-21

חגיגה מוסיקלית של עשרות קונצרטים ומופעים המשלבים בין ישן לחדש, בין מזרח למערב, בין קלאסיקות  לבכורות – כולם על טהרת המוסיקה הישראלית. מיטב המלחינות והמלחינים, המבצעים והמבצעות, היוצרות והיוצרים, התזמורות, האנסמבלים והמקהלות יציגו בפני הקהל קשת רחבה וצבעונית של עשייה מוסיקלית ישראלית.

 

תכנית הפסטיבל השנה מציגה תמונה רחבה ומגוונת של המוסיקה הישראלית האמנותית על כל גווניה: לצד יצירות של האבות המייסדים של המוסיקה הישראלית כמו יחזקאל בראון וצבי אבני, יבוצעו יצירותיהן של מלחינות צעירות בינהן כרמל קוריאל ובתיה פרנקלך. לצד תכנית של תזמורת מזרח-מערב – שביססה את עצמה כאחד הגופים המעניינים ביותר בסצנה המוסיקלית במרחב שלנו – נשמע את מקהלת גיא בן הינום, קולקטיב מוסיקלי צעיר שפיתח אפיקים חדשים של הבעה מוסיקלית בשפה העברית,

ולצד תזמורות ותיקות כמו התזמורת הסימפונית חיפה והקאמרטה ירושלים ינגנו הרכבים צעירים כמו תזמורת הרחוב הירושלמית, הרכב שמאתגר את התפיסות הקיימות של הצגת מוסיקה בפני קהל.

 

השנה התמנה יובל צורן למנהל האמנותי של הפסטיבל, והוא מחליף את פרופ עודד זהבי שניהל את הפסטיבל בארבע השנים האחרונות. "בהגיעו לשנתו העשרים וחמש – חצי יובל", אומר צורן, "אחרי פעמים רבות שבהן הופעתי במסגרת חג המוסיקה כמנצח, זהו כבוד עבורי להוביל את החג מהצד האוצרותי ולחשוף את הקהל שלנו לעשייה העשירה והמגוונת כל כך שמתקיימת פה".

 

הכניסה לכל האירועים – ללא תשלום!

 

28 בספטמבר-3 באוקטובר חג המוסיקה הישראלית 2022: ירושלים, באר שבע, תל אביב, זיכרון יעקב וחיפה.

חג המוסיקה הישראלית ה-25 ביוזמת משרד התרבות והספורט ובניהולו האמנותי של יובל צורן, יתקיים בין התאריכים 28 בספטמבר-3 באוקטובר בתל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע וזיכרון יעקב.

משרד התרבות והספורט, המעודד באמצעות הפסטיבל יצירה ישראלית של מוסיקה אמנותית, מזמין את הציבור הרחב, ללא תשלום, לקונצרטים ולמופעים בהם ייקחו חלק מיטב המבצעים הישראלים.

השנה מנהל אמנותית את הפסטיבל יובל צורן, שמחליף את פרופ' עודד זהבי שניהל את הפסטיבל בארבע השנים האחרונות.

"כבוד גדול עבורי לקחת על עצמי את תפקיד המנהל המוסיקלי של החג בהגיעו לשנתו העשרים וחמש – חצי יובל", אומר יובל צורן, מנהלו האמנותי החדש של חג המוסיקה. "אחרי פעמים רבות שבהן הופעתי במסגרת החג כמנצח, זו הזדמנות עבורי להוביל את החג בשנים הקרובות מהצד האוצרותי, לחשוף את הקהל שלנו לעשייה העשירה והמגוונת כל כך שמתקיימת בישראל ולתת במה למלחינות ומלחינים, למבצעים ולמבצעות, ליוצרות וליוצרים ולגופים השונים שיחד מרכיבים את השלם הגדול מסך חלקיו – את המוסיקה הישראלית".

״בתכנית השנה ניסיתי להציג תמונת מצב רחבה ומגוונת ככל האפשר של המוסיקה הישראלית האמנותית על כל גווניה, של מעמדה בעשיה המוסיקלית הבינלאומית – מלחינים ומבצעים כאחד, ושל הנושאים המעסיקים אותה" מוסיף צורן. "לצד האבות המייסדים של המוסיקה הישראלית כמו יחזקאל בראון- שהשנה אנו מציינים 100 להולדתו – נשמע מיצירותיהן של מלחינות צעירות כמו כרמל קוריאל ובתיה פרנקלך. לצד יצירתם העזה והמקורית של סמיר עודה תמימי וחיה צ׳רנובין – מהקולות החשובים והמוערכים הפעילים כיום בסצנה העולמית – נשמיע מיצירותיהם של המלחינים הצעירים ניזאר אלכטר ודור פישר. לצד תכנית של תזמורת מזרח-מערב – שביססה את עצמה בשנים האחרונות כאחד הגופים המעניינים ביותר בסצנה המוסיקלית במרחב שלנו – נשמע את מקהלת גיא בן הינום, קולקטיב מוסיקלי שפותח בשנים האחרונות אפיקים חדשים של הבעה מוסיקלית בשפה העברית.

עוד בתכנית הפסטיבל השנה: בקונצרט הפתיחה של החג תגיש התזמורת הסימפונית ירושלים ביצוע תזמורתי ראשון ליצירה של חיה צ׳רנובין. צ׳רנובין היא מהמלחינות החשובות בעולם כיום ויצירותיה מנוגנות בבתי האופרה ובתזמורות המובילות. זו הזדמנות ראשונה עבור הקהל הישראלי לשמוע יצירה תזמורתית שלה, תחום שבו קנתה לה הכרה רחבה. בנוסף תבצע התזמורת את יצירתו של סמיר עודה תמימי XYLO, שנכתבה לאחרונה עבור תזמורת הקונצרטהאוס בברלין, את הדיברטימנטו של יחזקאל בראון שהשנה אנו מציינים 100 להולדתו, ואת הסימפוניה השנייה של ינעם ליף – ממראות עיר האבן – שהוקדשה לתזמורת וזה לה ביצוע ראשון בתזמורת מאז הבכורה שלה ב1995.

בחג תתארח השנה גם תזמורת ירושלים מזרח־מערב: אחד מהגופים המעניינים בסצנה ובמרחב כולו, גוף שמנסח ומגדיר מחדש את הסאונד הישראלי – לבנטיני בסדרה של שיתופי פעולה פורצי דרך. בנוסף יציף החג לתודעה מלחינות ומלחינים שנשכחו מעט, כמו מרי אבן אור, מהמלחינות המעניינות והמקוריות שפעלו כאן. החג יארח השנה את שני ההרכבים הבולטים בארץ של מוסיקה עכשווית: אנסמבל מיתר ואנסמבל המאה ה21,שנותנים תמונה עדכנית וחיה של העשייה של מלחינות ומלחינים ישראלים בעת הנוכחית ושל הנושאים המעסיקים אותם.

הפסטיבל יארח השנה גם את תזמורת הרחוב הירושלמית, אחד הגופים הרעננים, הדינמיים והמעניינים בסצנה, גוף שיוזם קונצרטים לא שגרתיים במיקומים לא שגרתיים ומאתגר את התפיסות הקיימות של עשייה מוסיקלית. נציג גם מופע ראשון בחג של מקהלת גיא בן הינום: קולקטיב מוסיקלי ייחודי ומרתק ששובר את הגבולות של המקהלה המסורתית ושל תהליכי יצירה, ובא במגע בלתי אמצעי עם הקהל – במופע שיתקיים באוויר הפתוח.

בקונצרט הסיום של החג תנגן התזמורת הסימפונית חיפה יצירה של אחד מבכירי המלחינים הישראלים החיים – צבי אבני הן ה95 – לצד יצירה של אחד מהמלחינים הצעירים הבולטים ביותר – דור פישר. בתווך תנוגן יצירתה של המלחינה אביה קופלמן ״בין עזה לברלין״ אחת מהיצירות התזמורתיות המעניינות והחשובות שנכתבו כאן בשנים האחרונות.

 

מנהל אמנותי: יובל צורן | מנהל אדמיניסטרטיבי: איתן פאר | הפקה: בנדה הפקות

הכניסה בהרשמה מראש – ללא תשלום!

באתר:  https://eventbuzz.co.il/producer/v2/musickfest

בימי הפסטיבל הכניסה על בסיס מקום פנוי *הזכות לשינויים שמורה
תכנית החג המלאה: http://www.imi.org.il/hag

 

ימים ה'-ו'-29-30 בספטמבר (הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, מוזיאון תל אביב )

 

29.9

 

18:30  הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה

לצאת מהקופסה
מקהלת גיא בן הינום
מקהלה פוגשת קהל

מקהלת גיא בן הינום היא קולקטיב מוזיקאי שיתופי, מקהלה שממוססת את הגבולות וההגדרות השגורות של מבנה ה"מקהלה" הרגיל.

 

חברי המקהלה:
נעם אחדות /לילה מזל יינישן / רות דנון / ענת הנדלסמן / גדעון לוי / אבנר מרים עמית / תמרה נשרי / אילנה סניטמן / נתן סקופ / עדו עקוב / תמיר פרידריך / עמית פישביין / ספיר רוזנבלט / נטע שפיגל / מיכל תמרי / אלקסנדר פיש / רענן אמיר

 

20:00  הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה -אודיטוריום

טריפ
אנסמבל מיתר
מנצח – עידו פרנקל (ארה"ב/ישראל)
חליל – הגר שחל

קלרינט – יונתן הדס

בסון – נדב כהן

כינור – טליה הרצליך

צ'לו – יוני גוטליבוביץ'

פסנתר – עמית דולברג

טליה עמר: Reminiscence – לחליל, קלרינט, כינור, צ'לו ופסנתר (2022,2015)      8'
כרמל קוריאל: שעשועים – לחליל, קלרינט, בסון, כינור, צ'לו ופסנתר (2022)              11'
עמוס אלקנה: Tripp – לחליל, קלרינט, כינור, צ'לו ופסנתר                                      15'
זיו קוז'וקרו: Do you like Bill? – לחליל, קלרינט, כינור, צ'לו ופסנתר (2013)           10'

 

30.9

 

11:30-מוזיאון תל אביב-אולפם שידלובסקי
נופי ילדות
יעלה אביטל ושלישיית עתר
מופע להורים, ילדים ונכדים

שירה –  יעלה אביטל
פסנתר שירה ועיבודים – עפר שלי
כינור – טניה בלצר
צ'לו – חמוטל מרום

מתאים לילדים מגיל 5 ומעלה

 

13:00 -מוזיאון תל אביב-אולם רקנאטי

דימויים ותשוקות
אנסמבל המאה ה-21
מנצח – ז'ולט נאג' (הונגריה/גרמניה)

בועז בן משה: Passion-comPassion

אופיר קלמפרר: ריאת חורף
נובמבר | דצמבר | הסערות של ינואר | ההווה | נובמבר, דצמבר, ינואר

אסנת נצר:  They bury their dead with great ululations

דן יוהס: Images

אבל ארליך: מחשבות – לחליל (1963)                                                       4'

ליאור נבוק: כמו שעון חול מסתחרר – לקלרנית צ׳לו ופסנתר (2006)              12'

אבל ארליך: כפי שניבאו – מחשבות על שיר של דן פגיס – לקלרנית (1998)      4'

הדס פארי: שלישייה לחליל, קלרנית וצ׳לו (2008)                                       10'

אבל ארליך: קטע לפסנתר                                                                        5'

מרדכי סתר: רביעייה לחליל, קלרנית, צ׳לו ופסנתר (1970)                          12'

אבל ארליך: פרידה – לצ'לו                                                                        4'

מרק לברי/יונתן קרת: בואה דודי                                                               5'

 

קרדיט תמונת הנושא: איתמר גינבורג

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן