החלפת פיקוד במחוז תל אביב. ניצב עמיחי אשד החליף את ניצב דוד ביתן, שמונה לסמפכ"ל

החלפת פיקוד במחוז תל אביב. ניצב עמיחי אשד החליף את ניצב דוד ביתן, שמונה לסמפכ"ל

אמש ׁ(חמישי) נערך במטה מחוז תל אביב של משטרת ישראל טקס חילופי מפקדים, במעמד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה והמפקח הכללי רב ניצב יעקב שבתאי – במסגרתו העביר ניצב דוד ביתן את הפיקוד, בתום שלוש שנות כהונה, לניצב עמיחי אשד.

ניצב אשד בן 54, בוגר תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בהיסטוריה של המזרח התיכון. בתפקידיו האחרונים שימש כמפקד מחוז מרכז, סגן מפקד מחוז ירושלים ומפקד מרכז ההדרכה בנעורים.

ניצב ביתן בן ה-61 הוא בוגר תואר ראשון בלימודי תרבות, תואר ראשון במדעי המדינה, תואר ראשון במשפטים ותואר שני במינהל חינוך. בתפקידיו הקודמים שימש מפקד מחוז דרום, ראש אגף תכנון לוגיסטי, מפקד מרחב לכיש ומפקד תחנת אופקים.

"מחוז תל אביב מתמודד מדי יום ביומו עם אתגרי פשיעה וסדר ציבורי שאין להם אח ורע במחוזות אחרים", אמר המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, במהלך הטקס. "אופיו הדינמי והאורבני של המחוז דורש כל העת כוחות משטרה מיומנים למתן מענה לקשת רחבה של משימות. המציאות המשתנה מחייבת אותנו למצוא את האיזון הנכון בין המשימות הרבות המוטלות עלינו ולפעול במלוא עוצמתנו ויכולתנו, תוך שיתוף פעולה עם כלל כוחות הביטחון, הרשויות והגופים האזרחיים. השוטרים והמפקדים מהווים את המסד האיתן עליו נשען ביטחון הפנים של מדינת ישראל. הם הערובה לחירותנו, ליכולת שלנו לקיים מדינת חוק דמוקרטית, לחופש שלנו להסתובב ברחובות בביטחון וללא פחד וליכולת שלנו להפגין ולמחות. ההישגים אליהם הגיע המחוז, הם פירותיהם של המרכיב האנושי האיכותי, המקצועי והמסור, המהווה את נשמת אפו של הארגון כולו".

למפקד המחוז היוצא ניצב דוד ביתן, שימשיך כעת לתפקיד לסגן המפכ"ל, אמר רב ניצב שבתאי: "טביעות אצבעותיך ניכרות בכל תחומי העשייה המחוזיים, מקצועית וערכית. ביקשתי ממך להצטרף אלי כסמפכ"ל ושותף לדרך, מתוך הערכה לניסיונך וליכולותיך ותרומתך רבת השנים לארגון. בטוחני כי נמשיך לעבוד יחד בשיתוף פעולה ובהרמוניה למען הצלחת הארגון כולו".

למפקד המחוז הנכנס, ניצב עמיחי אשד, אמר המפכ"ל: "אין לי ספק כי הניצוץ בעיניים שליווה אותך בתפקידך הקודם ימשיך להצית את האכפתיות שלך בתפקידך החדש. אני משוכנע ביכולותיך להצעיד ולקדם את המחוז להישגים וגבהים חדשים".

"אנשי מחוז תל אביב – תודה על לילות כימים בשירותכם למען הציבור כולו"

מפקד המחוז היוצא, ניצב דוד ביתן, אמר בנאומו: "זכות גדולה נפלה בחלקי לעמוד כאן לפניכם, לסכם ולהוקיר עשייה ולומר לכם תודה. תודה למשאב היקר ביותר עבור כולנו – אנשי מחוז תל אביב. על מסירות אין קץ, תודה על לילות כימים בשירותכם למען הציבור כולו ובעיקר – תודה על שאפשרתם לי להכיר אתכם מקרוב, ללמוד מכם, מניסיונכם ומחוכמתכם. ר' נחמן אמר – 'דע לך שכל רועה ורועה יש לו ניגון מיוחד משלו', ואתם יחדיו ניגנתם ניגון מיוחד ומשמעותי".

למפקד המחוז הנכנס אמר ניצב ביתן: "עמי, אני עומד כאן ומצהיר באחריות מלאה ובגאווה – שזכית במשאב האנושי מהמשובחים ביותר, אנשים שפועלים בסנכרון יוצא דופן ומביאים כבוד רב למחוז ולמשטרת ישראל. כל אחת ואחד מהווים חוליה הכרחית בשרשרת הייצור של המחוז – וממלאים את התכלית שלשמה קיים הארגון שלנו: לשרת ולהגן".

"מחוז תל אביב התברך בשוטרים ומפקדים המשרתים בו מאהבת המקצוע, אהבת המשטרה"

מפקד המחוז הנכנס, ניצב עמיחי אשד: "בהתרגשות גדולה וביראת כבוד, אני נכנס הבוקר בשערי מחוז תל אביב. מחוז חזק, מוביל, שורשי, שהתברך בשוטרים ומפקדים המשרתים בו מאהבת המקצוע, אהבת המשטרה. המחוז הזה הוא כוח המגן ושלטון החוק של 'מדינת תל אביב'. המטרופולין של ישראל, עיר שהיא סמל, דגל ואות, בירת התרבות, המסחר והכלכלה והבימה המרכזית עליה מוצגת מדי יום החוויה הישראלית. משטרת ישראל מופקדת על שמירת ההרמוניה הזאת, על שמירת ביטחון הנפש והרכוש, על חופש המסחר ועל רבבות התיירים מהארץ ומחוץ שבאים לחוות מעט תל אביב".

"תל אביב לא רק עיר ללא הפסקה – אלא גם מחוז ללא הפסקה"

השר אוחנה בירך את שני המפקדים ואמר: "תל אביב, העיר אשר נוסדה על חול וראשה מגיע השמימה, ראשונה מכל מחוזות המשטרה בצפיפותה, בעירוניותה ובעירנותה, לא רק עיר ללא הפסקה – זהו גם מחוז ללא הפסקה, שזוכה היום למפקד משטרה חדש.

"דוד, כניצב במשטרת ישראל עמדת בראש אגף תמיכה לוגיסטית ופיקדתָ על שני מחוזות חשובים במשטרת ישראל – דרום ותל אביב. ניהלתָם באופן המאפיין אותך ואת נוף שירותך – במקצועיות, בנועם ובמסירות. אני בטוח שניסיונך רב השנים במטה ובשטח, והיכרותך את משטרת ישראל מלפני ולפנים, יהיו לך, למפכ"ל, ולמשטרת ישראל כולה, לעזר, במסגרת תפקידך החשוב הבא.

"עמי, אתה מקבל על עצמך את הפיקוד על מחוז תל אביב בתקופה מורכבת. לצד הלחימה בפשיעה ובתאונות הדרכים, הטיפול בארועי סדר ציבורי ובמניעת טרור, מוטלות החל מהיום על שכמך משימות כבדות משקל. אמנה את חלקן: ראשונה שבהן – חיזוק האמון בין המשטרה לבין כלל הציבור, על כל רבדיו. אחת הסיסמאות המוכרות והידועות של משטרת ישראל היא – 'ברגישות ובנחישות'. צירופָם של שני מושגים אלה, זה לצד זה, אין משמעו כי ידורו יחד בכפיפה אחת. ובמילים אחרות – קל לומר, קשה לבצע. זהו תפקידך הגדול, עמי – למצוא את האיזון העדין, אך ההכרחי, בין אכיפה תקיפה לבין זו הנעשית בשום שכל, בשיקול דעת, בשיח ובהידברות, אך תמיד ומעל לכל – בשיוויוניות.

"משימה נוספת, קרובה לליבי במיוחד, ומוכרת לי היטב לאורך שנותיי בשירות הציבורי:  דרום העיר תל אביב. אמנם ההסתננות נבלמה עם הקמת הגדר בין ישראל למצרים, אך עשרות אלפי מסתננים שכבר נכנסו לארץ, השתקעו כאן, בשכונות דרום תל אביב, שהפכו שם נרדף לשטח הפקר, לארץ המסתננים. בדרום תל אביב חיים תושבים טובים, נורמטיביים, החרדים לגורלם, לגורל משפחתם, ולגורל עירם וארצם. היֵה קשוב אליהם. היֵה ער לצרכיהם, לחששותיהם. הם לא נגד המשטרה, הם זועקים ומשוועים לעזרתה. ידוע לי היטב כי לא על משטרת ישראל לבדה לשאת עולה של משימה זו. זהו אתגר לאומי. אך משטרת ישראל היא העומדת בראש המחנה, ועליה להעניק בחירום ובשגרה, חוק וסדר, ביטחון ושלווה גם לתושבי דרום העיר. זה בנפשנו".

השר אוחנה המשיך: "משימה נוספת היא המלחמה העקבית, ההתקפית והחיונית באירועי הפשיעה, האלימות, סחיטת דמי החסות ואמצעי הלחימה בחברה הערבית. ביפו פועלים מזה זמן כוחות משטרה משמעותיים המביאים לתפיסות אמצעי לחימה, מעצרים – ובוודאות מצילים חיים. מחוזך רווי בבתי עסק המהווים הזדמנות מבחינתם של ארגוני וכנופיות הפשיעה לסחיטת דמי חסות. זהו אחד הפשעים המכוערים שאנו מתמודדים איתם, שהציבור מתמודד איתם. רסק אותם עמי, יחד עם אנשיך.

"מפקד המחוז, מפקדי המרחבים והתחנות, קצינות וקצינים, שוטרות ושוטרים", סיכם השר, "נכס יקר מאוד מופקד בידיכם: שלומם, ביטחונם, ובעת הזאת גם בריאותם של תושבי המחוז המשתרע אל מעבר לעיר תל אביב יפו. פעלו, עשו, עלו והצליחו!"

מקור: אתר משטרת-ישראל

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן