דרום העיר בתנופה – שכונת נווה שאנן תשנה את פניה

דרום העיר בתנופה – שכונת נווה שאנן תשנה את פניה

שלב נוסף בהתקדמות תכנית מרחב השומרון (רציפי התחנה המרכזית הישנה) – אושרו התכניות לאיחוד וחלוקה של שטח הרציפים * 1,330 יחידות דיור חדשות, כולל דיור בהישג יד * מתחם תעסוקה ומסחר * כיכר ציבורית ומרכז תרבות קהילתי

 

עיריית תל אביב -יפו מעלה שלב בתכנית  מרחב השומרון (מתחם הרציפים של התחנה המרכזית הישנה). היום (ד') אישרה הועדה המקומית תל אביב-יפו 4 תכניות איחוד וחלוקה של השטח. זוהי עוד התקדמות במימוש התכנית, אשר אושרה להפקדה בשנת 2017 ויוצרת מרחב המשלב מגורים, תעסוקה  מסחר ומוסדות תרבות, המהווים חיבור משדרות רוטשילד שבליבת מרכז העסקים ההיסטורי של העיר עם שכונות המגורים שממזרח ולאורך שד' הר ציון.

 

מתחם השומרון מתפרש על שטח של כ-80 דונם, בין הרחובות מנחם בגין, הגדוד העברי, י.מ. סלומון והנגב וכולל בתוכו את שטח רציפי התחנה המרכזית הישנה- אחת מעתודות הקרקע הפנויה הגדולות והחשובות ומן האחרונות שנותרו בתל אביב-יפו.

התכנית כוללת שטחי ציבור פתוחים ורצף מעברים להולכי רגל ורוכבי אופניים וכן הסדרת מערך התנועה  לצורך חיבור של תנועת הרכבים והתחבורה הציבורית ושילובם עם  השלד הירוק העירוני.

אזור רציפי התחנה המרכזית הישנה נמצא בחלקו בבעלות העירייה, ייעודו ציבורי וכך הוא נותר גם בתכנית החדשה שתהפוך את המקום לכיכר ציבורית עירונית שתהווה מוקד תרבות ובו גם ביתה החדש של להקת בת שבע. יתר שטחי התכנית, רובם בבעלות פרטית ישמשו למגורים.

 

 

התכנית מחלקת את השטח ל-4 מתחמי  איחוד וחלוקה  הכוללים בינוי המערב שימושים של תעסוקה, מגורים, מסחר ומבני ציבור:

  • המבנים לאורך רחוב בגין יתאפיינו בבנייה אינטנסיבית התואמת את המשך מרכז העסקים הראשי (המע"ר) במגדלים עד 35 קומות, ויכללו חזית מסחרית רציפה מלווה בקולונדה.
  • המבנים אשר יפנו לצד רחוב הגדוד העברי יתאפיינו בדגש לבניה למגורים, כאשר כל קומות הקרקע יהיו בשימושים מסחריים או ציבוריים.
  • בלב המתחם ובמקום בו היה מתחם הרציפים של התחנה הישנה מתוכנן מוקד עירוני ציבורי הכולל מבני ציבור וכיכר עירונית בסמוך שטח ציבורי פתוח הכולל בית באר שמיועד לשימור.
  • היקף יחידות הדיור המוצע בתכנית הינו כ-1,330 יח"ד, מתוכן כ 140 יחידות המיועדות לדיור בהישג יד ומעל 150,000 מ"ר שטחי בניה עבור תעסוקה ומסחר.

 

התכנית משנה את תוואי  רחוב השומרון בהתאם לתוואי הרכבת הקלה (הקו הירוק) ,תוך מתן מענה לרצף תחבורה ציבורית. תקני החניה ומערך צירי הולכי הרגל ורוכבי האופניים מסתמך על סמיכותה של תחנת הרכבת הקלה- הקו הירוק בצומת לוינסקי ושד' הר ציון. התכנית כוללת יצירת מערך תנועה להולכי רגל ליצירת קשר זמין ורציף בין אזור  התעסוקה שבמתחם חברת החשמל ממערב למארג הרחובות שבין רחוב החשמל, לבונטין, מקווה ישראל ויהודה הלוי, בואכה שד' רוטשילד.

בכך מיישמת תכנית מרחב השומרון שאושרה ע"י הועדה המקומית את עקרונות תכנית המתאר החדשה – תא/5000.

 

קרדיט הדמיות– קייזר אדריכלים ומתכנני ערים

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן