עיריית תל אביב-יפו: שביל האופנים הרצל נפתח לתנועה

עיריית תל אביב-יפו: שביל האופנים הרצל נפתח לתנועה

שד' רוטשילד * פלורנטין * נווה עופר * בת ים * ראשון לציון

 

אין זו אגדה: השבוע נפתח לתנועה המקטע הצפוני של שביל האופניים ברחוב הרצל, מהלך שישלים את סלילתו של אחד משבילי האופניים המבוקשים והעמוסים ביותר בעיר. השביל, שאורכו 2.1 קילומטר, מתחיל בצומת בן צבי ומסתיים בצומת אחד העם ומהווה את אחד מהקישורים המרכזיים בעיר בין דרום למרכז, תוך שהוא עובר ביפו ובשכונות נווה עופר ופלורנטין.
בעוד כשנה יתארך השביל ויגיע, דרך רחוב קלישר (עם חיבור לשדרות רוטשילד, שוק הכרמל והדולפינריום), עד חוף הים בתל אביב-יפו.

 

מיטיבי רכיבה בוודאי ישמחו לדעת כי השביל מתחבר גם אל שני שבילי אופניים  בפרויקט האופנידן – "איילון" ו"חולות" – ויוצר רשת שבילי רכיבה באורך כולל של 5 קילומטרים, שמחברת בין תל אביב-יפו לבין בת ים וראשון לציון. בסקרי התושבים שביצעה העירייה לאחרונה, עלה באופן גורף, כי שביל הרצל הוא אחד משבילי האופניים החשובים והחסרים בעיר. מנתוני העירייה עולה כי לפני פתיחת השביל בוצעו בו כ-2,500 רכיבות ביממה, ואילו לאחריו עלה מספר הרכיבות ל-7,000.

 

תכנית עיר אופניים של עיריית תל אביב-יפו  קבעה יעד של 250 ק"מ של שבילי אופניים עד שנת 2025. עד כה בוצעו כ-167 ק"מ, כשכרגע נמצאים בעיר כ-7 ק"מ נוספים בשלבי ביצוע. השבילים נמצאים בחלקם בביצוע משולב עם נתיבי תח"צ, חלקם לצד מסילות הרכבת הקלה (כמו בשדרות ירושלים ביפו) ובצירים מרכזיים נוספים ברחבי העיר. תכנית עיר אופניים 2025 שמה לנגד עיניה את הצורך לייצר תשתיות מופרדות לאופניים ולקורקינטים, כחלק ממתן מענה בטיחותי הן לרוכבים והן להולכי הרגל, שמקבלים בעזרתה את המדרכות שלהם בחזרה. מנתונים שנמצאים ברשותנו עולה כי במקומות בהם ישנו שביל אופניים, ישנם 80%  פחות רוכבים על המדרכה. כמו כן, הימצאות שבילי אופניים מקטינה רכיבת כלים חשמליים על המדרכה פי 5. יעד עירוני נוסף לשנת 2025 הוא הגדלת מספר הנסיעות שמתקיימות באופניים בכלים אישיים מ-16% היום ל-25%.

 

קרדיט תמונת הנושא: רועי חבני

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן