מורידים את הגדרות, מרימים את שדרות ירושלים

מורידים את הגדרות, מרימים את שדרות ירושלים

עיריית תל אביב – יפו וחברת נת"ע מסירות את הגדרות בשדרות ירושלים ביפו

 

הנה זה קורה: בתום כ-3 שנים של עבודות להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה, הוסרו אמש (רביעי, 14.9) על ידי חברת נת"ע הגדרות בשדרות ירושלים ביפו, בין הרחובות אילת לארליך, והאחריות על השדרה תחזור לעיריית תל אביב-יפו.

עם סיום העבודות הפכו שדרות ירושלים למדרחוב קסום, מוצל וירוק, לאורכו עובר הקו האדום של הדנקל  (הרכבת הקלה), שביל אופניים מזמין ומדרכות רחבות שבהן בתי עסק קטנים, מסעדות ובתי קפה. פינת החמד עתידה לכבוש  את ליבה של העיר תל אביב- יפו. רכבות הדנקל מבצעות בחודשים האחרונים נסיעות מבחן לקראת תחילת הנסיעות המסחריות בתדירות הולכת וגוברת. עם הסרתן הלילה של גדרות הברזל שחסמו את הגישה למסילות, תהפוך השדרה לרחוב סגור לתנועת כלי רכב, למעט הרכבת וכלים דו גלגליים בשביל האופניים.

 

מנכ"ל חברת נת"ע, חיים גליק: "לאט אבל בטוח אנו מתקרבים להשקת הקו האדום של הרכבת הקלה, הדנקל, הצפוי להסיע נוסעים כבר בחודשים הקרובים, ולשנות לתמיד את הרגלי הנסיעה בגוש דן. אנו מבקשים מהציבור כולו, ומכל משתמשי הדרך, לשים לב כעת יותר מתמיד לשינויים שחלו במרחב הציבורי, ולהימצאותה של הרכבת הקלה, כלי חדש וייחודי. שמירה על כללי הבטיחות מצילה ושומרת על חיים. הבטיחות – בידיים של כל אחת ואחד מאתנו."

 

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה מיטל להבי: "סוף סוף היא מגיעה ומביאה איתה הקלה קודם כל לשדרות ירושלים, לתושבים ולבעלי העסקים שחוו קושי ועכשיו יהינו מהפירות, החדשנות והקדמה עם רכבת שקטה, סביבתית ויעילה שתסיע יותר מ- 200,000 נוסעים ביום ותחזיר את ההמונים לשדרה. עוד טרם סיום העבודות היינו עדים לפריחה של השדרה שהיא הלב הפועם של יפו. ועכשיו, הלאה גדרות ברוכים תהיו המבקרים ואני צופה עלייה באיכות החיים של התושבים ושגשוג של העסקים".

 

המרחב החדש נטול הגדרות, ונסיעתה השקטה מאד של הרכבת הקלה מחייבת את הציבור לערנות ולנקיטת כמה כללי זהירות:

  1. לא להתקרב למסילה תוך שימוש בטלפון הנייד או עם אזניות על האוזניים.
  2. לא לחצות את המסילה כשרכבת מתקרבת.
  3. נסיעה עם דו גלגלי על המסילה אסורה בהחלט! יש לרכוב רק במקומות המותרים בהתאם לחוק.
  4. לשמור על ערנות וכך לשמור על ביטחוננו האישי.
  5. יש לשים לב לשינויים בהסדרי התנועה ובשעות הפריקה והטעינה.

 

הקו האדום, שצפוי להתחיל בנסיעות מסחריות בחודשים הקרובים, יהווה את "עמוד השדרה" של מערכת קווי הרכבת הקלה. מסלולו עובר באזורים העמוסים ביותר במטרופולין והוא עתיד לשרת את מספר הנוסעים הגדול ביותר, גם ביחס לקווים העתידיים שיצטרפו אליו בהמשך. מסלול הקו האדום העובר בבת-יפו, ביפו, בתל-אביב, ברמתן גן, בבני ברק ובפתח תקווה, כולל 34 תחנות מהן 24 במפלס הקרקע ו-10 תת-קרקעיות.

 

לצד העבודות לפיתוח הקו האדום הושקעו בשדרות ירושלים תקציבים גבוהים לשיפוץ הרחוב וריצופו מחדש, לסלילת שבילי אופניים מוצלים ורחבים, להחלפת תשתיות תת- קרקעיות, לחידוש תאורת הרחוב והכיכרות ולהצבת ריהוט חוצות דקורטיבי ומזמין.

באזור בוצעו הסדרי תנועה חדשים, שמפנים את התנועה מהשדרה המרכזית אל הרחובות הצדיים, באמצעות מערכות בולרדים (מחסומים הידראולים) שהותקנו ב- 25 מוקדים שונים ומאפשרים הכנסת רכבי חירום ותפעול. ניהול התנועה והבטיחות בציר שדרות ירושלים מתבצע דרך מערכות השליטה והבקרה העירוניים.

תושבות ותושבי העיר והמבקרים בה מוזמנים להגיע בתחבורה ציבורית, באופניים וברגל, לשבת בין פינות החמד החדשות בשדרה, לטייל בין עצי הפיקוס, לבלות בתאטרון ולטעום מן המטעמים המקומיים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן