עיריית תל אביב-יפו מקימה יחידת סיירים קהילתיים

עיריית תל אביב-יפו מקימה יחידת סיירים קהילתיים

לאחר הצלחת פיילוט שזכה בפרס מודל מצטיין מאת משרד לביטחון פנים: עיריית תל אביב-יפו מקימה יחידת סיירים קהילתיים

מטרות היחידה הן חיזוק הקשר עם הקהילה, צמצום פשיעה בשכונות דרך ושיפור איכות חייהם של התושבים, בעלי העסקים ומבקרי העיר בהיבטי ביטחון אישי וסדר ציבורי.

 

עיריית תל אביב-יפו מקימה יחידת סיירים קהילתיים אשר יפעלו ברחבי העיר ויחזקו את הקשר בין העירייה לתושבי העיר בהיבטי ביטחון אישי וסדר ציבורי.

 

הקמת היחידה היא בעקבות הצלחת פיילוט שערך אגף סל"ע (סיירת ביטחון עירוני) בשנת 2020 בו הוצב סייר בתא שטח בגן החשמל, אשר תפקידו היה לטפל בפניות תושבים ותושבות, ניהול הקשר עם הציבור ונתינת מענה לסוגיות ביטחון אישי וסדר ציבורי. התוצאה לא איחרה לבוא, ותושבים רבים הביעו הערכה כלפי עשייתו של הסייר הקהילתי דרך ערוצים שונים ומגוונים. הפיילוט הוכתר כהצלחה, ואף זכה בפרס המשרד לביטחון פנים כמודל מצטיין ברמה הארצית.

 

הצלחתו של הפיילוט הובילה את העירייה לחשיבה ארגונית מחודשת, אשר בסופה הוחלט על הקמת יחידת הסיור הקהילתי. ליחידה גויסו שמונה סיירים קהילתיים, אשר שובצו לעבודה בתאי שטח לאורך הגזרות הבאות: רמת אביב ואפקה, המשתלה/צהלה, בבלי/יהודה המכבי, נווה שאנן/שפירא, כרם התימנים/שבזי/נווה צדק, התקווה/עזרא והארגזים, כפר שלם, יפו ג'+ד'. היחידה החלה לפעול באופן רשמי בחודש מרץ, ותמשיך ותתרחב ל-29 תקנים, אשר יכללו בתוכם את מטה היחידה והסיירים הקהילתיים, זאת על מנת לאפשר מענה מיטבי בכלל תאי השטח הרלוונטיים בעיר.

 

חיים גורן, סגן וממלא מקום ראש העירייה, ואחראי על תחום הביטחון העירוני: "חיזוק הביטחון האישי בשכונות העיר הוא מבחינתנו משימה ראשונה במעלה. אנו עושים מאמצים גדולים להגביר ולחזק את הנוכחות שלנו בשטח, במגוון אמצעיים טכנולוגיים, אבל בסוף אין תחליף להימצאות האנושית הפיזית במרחב. לכן הקמנו את יחידת הסיירים הקהילתיים שבמסגרתה נציב סייר ביטחון קהילתי בכל שכונה, שיהיה הכתובת הזמינה והנגישה ביותר לתושבים בכל היבטי הביטחון האישי, ירכז את הצרכים, ילמד את השטח, ויוכל להביא איתו את היכולות העירוניות ואת הקשר עם המשטרה כדי לשפר ככל האפשר את איכות חיי התושבים בשכונה וביטחונם".

 

יחידת הסיירים הקהילתיים תמשיך ותתמקצע בהכרת תאי השטח ותהפוך לחלק אינטגרלי משגרת הקהילה. בכך, ייווצרו יחסי אמון וקשר אישי הדוק בין הסיירים הקהילתיים לתושבים ובעלי העסקים. מעבר לכך, היחידה תהווה "חוט מקשר" בין תושבים ובעלי העסקים לבין גורמי העירייה הרלוונטיים ובין העירייה למשטרה בהיבטי ביטחון אישי וסדר-ציבורי.

 

קרדיט תמונת הנושא: באדיבות עיריית תל אביב-יפו

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן