עיריית תל אביב-יפו: הרשמה אחת בלבד לכל ההגרלות לדיור בהישג יד לשנת 2023 בתל אביב-יפו

עיריית תל אביב-יפו: הרשמה אחת בלבד לכל ההגרלות לדיור בהישג יד לשנת 2023 בתל אביב-יפו

למעלה מ-80 דירות להשכרה מוזלת |  6 פרויקטים באזורים שונים | תכנון של אלפי דירות בהישג יד בשנים הקרובות. מהיום פשוט יותר! נרשמים פעם אחת וזכאים להתמודד להגרלות השונות לאורך השנה

 

עיריית תל אביב-יפו ממשיכה להוביל את תחום הדיור בהישג יד בישראל, וצפויה להגריל למעלה מ-80 דירות לזכאיות ולזכאים, תושבי תל אביב – יפו, בשנת 2023 בכשישה פרויקטים שונים. כדי לצמצם בירוקרטיה, משיקה העירייה יוזמה חדשה: רישום חד פעמי ואפשרות להתמודד בהגרלות במהלך כל השנה.

 

היום, 21 בדצמבר 2022 תיפתח ההרשמה ותסתיים ב- 25 בינואר  2023

 

יצוין, רישום זה תקף לכל ההגרלות שייערכו בשנת 2023, ויהיה פתוח רק בתקופת ההרשמה. המתעניינים יידרשו למלא שאלון אפיון קצר אשר יסווג אותם בהתאם לגודל דירה,  שמתאימה לצרכיהם (לפי מספר נפשות והרכב משק הבית). הפרטים והמאפיינים יישמרו במערכת ממוחשבת, והנרשמים יוגרלו באופן אוטומטי בכל פרויקט, שיכלול דירות בגודל העונה על צרכיהם.

 

אלי גינזברג, מנכ"ל חברת עזרה ובצרון: "המיזם הזה הוא אחת הדרכים העירוניות המשמעותיות לייצר אלטרנטיבות מגורים מגוונות בעיר תל אביב-יפו, ולספק לשוק השכירות בעיר דירות נוספות במחיר מוזל ביחס לשוק. בחלק מהדירות אנחנו כבר בסבב שני של הגרלות, אשר מאפשרות ליותר ויותר משקי בית, תושבי העיר, ליהנות משכירות הוגנת וארוכת טווח. אנו פועלים בשיתוף היזמים והעירייה לשמר ולטפח את הדירות הללו כדי שרבים ורבות ככל האפשר יוכלו ליהנות מהן".

 

ברשות לדיור בעיריית תל אביב – יפו  מציינים, כי מהלך זה של רישום חד פעמי מהווה יתרון אדיר לתושבים אשר יימצאו בתוך מאגר אקטיבי כאשר העירייה תגריל אותם באופן אוטומטי בכל  הפרויקטים הרלוונטיים שייפתחו.

נזכיר כי מאז שנת 2012 מקדמת עיריית תל אביב-יפו מגוון פתרונות של דיור לתושבים במחירים מוזלים. לאחרונה, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה את מדיניות הדיור העירונית, שעוסקת בדיור בהישג יד בקרקעות פרטיות ובקרקעות עירוניות. לפי המדיניות שאושרה, בכל תכנית שתקודם בקרקע פרטית, יעמוד שיעור הדיור בהישג יד במחיר מופחת על כ-15%. בקרקעות עירוניות יעמוד שיעור הדיור בהישג יד במחיר מופחת על 50%. בנוסף לכך, באוגוסט האחרון קבעה מועצת העיר, כי שיעור ההנחה בדיור בהישג יד בקרקעות פרטיות יעמוד על 40% ממחיר השוק (מדובר בשיעור ההנחה המקסימלי שרשות מקומית מוסמכת לקבוע על פי חוק), וגובה שכר הדירה בדיור בהישג יד בקרקעות עירוניות יעמוד על 25% מההכנסות הנטו של משקי בית מהעשירון ה-5.  במקביל, ממשיכה העירייה במאמציה לקדם הצעת חוק לרגולציה בשוק השכירות הפרטית, מתוך הבנה ששילוב כוחות בין השלטון המרכזי למקומי חיוני להוזלת מחירי הדיור.

 

נכון להיום מאוכלסות בעיר יותר מ-400 יחידות דיור בהישג יד (יותר מ-80 נוספות יאוכלסו במהלך 2023), ואלפי יחידות דיור נוספות נמצאות בשלבי תכנון שונים.

 

ההגרלות אשר יתקיימו בשנת 2023 הן:

  • פרויקט מידטאון תל אביב22 יחידות דיור, בנות 3 חדרים במתחם הממוקם בסמוך לפארק שרונה ולמגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 144).
  • פרויקט עזריאלי טאון21 יחידות דיור, בנות 3 חדרים במגדל מגורים באזור עזריאלי המיועד כולו להשכרה. הפרויקט ממוקם בסמוך למגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 146).
  • פרויקט יסוד המעלה 33 – 6 יחידות דיור, בנות 3 חדרים.
  • פרויקט גני שפירא – הוקם בשנת 2013 באמצעות החברה עירונית "עזרה ובצרון" ובמימון עיריית
  • תל אביב- יפו, באופן ייעודי לדיור בר השגה והביא להתחדשות חסרת תקדים של השכונה הדרומית. במהלך 2023 יוקצו בפרויקט 6 יחידות דיור, בנות 3- 5 חדרים.
  • גינדי חשמונאים – 25 יחידות דיור, בנות 2 חדרים בפינת הרחובות קרליבך והחשמונאים.
  • פרויקט WE – בשנת 2023 תוגרל יחידת דיור אחת, בת 2 חדרים,  במתחם הסמוך לדרך השלום ולמגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 150).
  • ועוד דירות נוספות שיתפנו במהלך השנה.

 

ניתן להתרשם מהפרויקטים השונים, לרבות מחירי השכירויות ודמי הניהול באתר החברה העירונית "עזרה ובצרון".

 

תנאי הזכאות

המועמדים נדרשים לעמוד בחמשת הקריטריונים הבאים:

  1. חסר דירה – כל הבגירים במשק הבית הם חסרי דירה או אינם בעלים של חלק העולה משליש דירה.
  2. תושבי תל אביב-יפו – לפחות אחד הבגירים במשק הבית הינו אזרח ישראל תושב תל אביב-יפו במשך שלוש השנים שקדמו למועד הקובע, או במשך 4 מתוך 10 השנים שקדמו למועד הקובע.
  3. הכנסות מרביות – סך ההכנסה החודשית הממוצעת ברוטו של כל הבגירים במשק הבית ב-12 החודשים האחרונים שקדמו למועד הקובע לא עלתה על הרף העליון להכנסה חודשית של משק בית בעשירון שביעי, בהתאמה למספר הנפשות במשק הבית לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי (מספר הנפשות במשק הבית לצורך חישוב ההכנסה החודשית יחושב החל משתי נפשות – בכפוף לאישור מועצת העיר). לגבי עצמאיים יבחנו ההכנסות בהתאם לדו"ח השנתי האחרון אשר הוגש לרשויות המס.
  4. הון עצמי מרבי – סך ההכנסות של כל הבגירים במשק הבית לא עולה על 600 אלף שח (למעט פנסיה).
  5. גיל מינימלי – גילו של אחד מהבגירים במשק הבית הינו 26 שנה ומעלה.

 

הקריטריונים לקביעת הזכאות נקבעו על ידי מועצת העיר תל אביב-יפו, והינם פועל יוצא של שיקולי מדיניות ובראשם הגדרת זוגות ומשפחות בתחילת דרכן ממעמד הביניים כקהל היעד המרכזי.

 

כדי להקל על התושבים, המתמודדים לא יידרשו להמציא את כל המסמכים בשלב הרישום, אלא רק לחתום על הצהרה שקראו את קריטריוני הזכאות. רק נרשמים אשר יעלו בהגרלה יידרשו להמציא את המסמכים לעזרה ובצרון.

 

לפרטים מלאים על ההרשמה ולרשימת תנאיי הזכאות המלאה: https://bit.ly/3HUCaT6

 

קרדיט תמונת הנושא: פרויקט גינדי – עיריית ת"א

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן