מנהרות צומת קרליבך נפתחו הבוקר לציבור

מנהרות צומת קרליבך נפתחו הבוקר לציבור

לאחר עבודות של 7 שנים והשקעה של כ-170 מיליון ש"ח מנהרות צומת קרליבך בתל אביב נפתחו הבוקר (ג') לתנועה במעמד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי ומנכ״ל נת״ע חיים גליק.

 

צומת קרליבך הידוע גם כצומת מעריב השתנה ללא הכר בשנים האחרונות ועבר מהפך כולל: כחלק מפיתוח דרך בגין החדשה, יהווה הצומת ציר עירוני מרכזי שיכלול תחנה תת-קרקעית של הרכבת הקלה (תחנת קרליבך בקווים האדום והירוק), נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים, מדרכות רחבות ופיתוח אורבני מתקדם. במנהרות עתידים לחלוף יותר מ- 1000 כלי רכב מדי שעה – בכל כיוון.

הבוקר נחנך החלק הראשון בצומת המשודרג – פתיחת שיקוע ומנהרות להקלת התנועה בין הרחובות יצחק שדה, לינקולן וקרליבך. עלות ביצוע המנהרות היא כ- 170 מיליון ₪, ועוד כ-50 מיליון ₪ להקמת התחנה עצמה, כאשר העבודות בוצעו על ידי חברת נת״ע כחלק ממכלול העבודות בתחנת קרליבך והצומת.

עבודות הפיתוח הסביבתי בוצעו וימשיכו להיות מבוצעות על ידי חברת אחוזות החוף במסגרת פרויקט דרך בגין החדשה.

 

חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: "פתיחת המנהרה היא סנונית נוספת בדרך למהפכה התחבורתית שתגיע כבר השנה לגוש דן – הקו האדום ברכבת הקלה. בו בעת נתע מקדמת בכל הכוח את הקווים הירוק והסגול, והדבר מורגש במקומות רבים. למרות ההפרעה אני מבקש לזכור, כי בסופו של יום  תעמוד לרשות הנוסעים רשת רכבות מהירות בטוחות ונוחות. אני מבקש להודות לשרת התחבורה ומשרדה על האמון בנת"ע לראש העיר תל אביב על הסיוע ושיתוף הפעולה בקידום הפרויקט, ואחרונה חברת דניה סיבוס שהקימה ובנתה את השיקוע".

 

שרלי בן סימון מנכ"ל אחוזות החוף, החברה העירונית המבצעת את עבודות הפיתוח הסביבתי: ״נפתחו היום לתנועה מנהרות קרליבך שיהוו הקלה משמעותית בתנועה לבאים ממזרח"

 

קרדיט תמונת הנושא – כפיר סיוון

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן