תערוכה ראשונה בגלריית בית המשאבות: "הלכתי, תכף אשוב” – סשה סרבר

תערוכה ראשונה בגלריית בית המשאבות: "הלכתי, תכף אשוב” – סשה סרבר

עיריית תל אביב-יפו תפתח ב-24 במרץ את התערוכה הראשונה מתוך סדרה של שש תערוכות בגלריית בית המשאבות השוכנת בנווה שאנן. התערוכה הראשונה, תערוכת יחיד של האמן סשה סרבר "הלכתי, תכף אשוב", תוצג החל ב-24 במרץ ועד ה-27, באפריל, ותהיה פתוחה לקהל הרחב 24 שעות ביממה במהלך כל ימי השבוע.

 

גלריית בית המשאבות היא גלריית חלון ציבורית של עיריית תל אביב- יפו. החלל, חלון ראווה מרובע המאפשר צפייה בתערוכה המוצגת בו עשרים וארבע שעות ביממה, נפתח מחדש לאחר הפסקה קצרה ומזמין את העוברות והעוברים ברחוב להציץ לרגע או להשתהות אל מול המוצג בו, ומהווה עוד פלטפורמה אדירה לאמנים ואמניות תושבי נווה שאנן להצגת אמנות במרחב הציבורי.

 

התערוכות בסדרה, יבקשו להראות את השפה האישית של כמה מן האמנים והאמניות הפועלים בשכונה, ויתייחסו לחלון הגלריה כגבול מנטלי ורגשי, המחבר בין האישי, האינדיבידואלי והסובייקטיבי, לבין המשותף, החברתי והתעשייתי, ובו החוץ והפנים כמו מתחלפים זה עם זה ומשתנים זה אל מול זה. התערוכות ינועו בין מראות קונקרטיים של הסביבה אל זיכרונות מדומיינים של האמנות, במטרה לתת לצופים ולצופות, מבט פנימה והשתקפות החוצה, כפי שעשוי לקרות בעמידה מול חלון ראווה ברחוב.

 

בתערוכה הראשונה לעונה, "הלכתי, תכף אשוב", האמן סשה סרבר מציג מיצב פסלי קלקר הדומים לחלקי רהיטי עץ ישנים, שבורים או שלמים, וקרשים, שנחים וכמו ממתינים לפינויים על ידי העירייה, או כאיסוף למדורה. בעבודותיו, המחקות אובייקטים מחייהם היומיומיים של בני אדם, או מהיסטוריה תרבותית משותפת, סרבר מחבר בין תנאי מציאות חומריים והיסטוריים לבין חוויות רגשיות, אישיות או משותפות. הקלקר, חומר פלסטי וגס, מדגיש היבטים מזויפים, תעשייתיים, וארגוניים, הקיימים בחיינו, לעתים ללא ידיעתנו המלאה, המעורבבים בחיי היומיום. “הלכתי, תכף אשוב" היא הצעה אירונית ומשעשעת אך רצינית, של סרבר, לסיטואציה בה האדם, המרומז בהיעדרו בזכות הרהיטים וחומרי הבעירה שנאספו מרחובות השכונה, משתקף בשינויים שהמקום עובר. התערוכה הבאה תהיה של האמן גיל יפמן.

 

אודות האמן: סשה סרבר (יליד קישינב, 1973), הוא אמן שיוצר בפיסול ומיצב, רישום והדפס, המשלב בעבודותיו את המאפיינים הוויזואליים של השפה האירופאית הקלאסית עם דימויים מתרבות הפופ והקאלט ומתמקד באחר והשונה אל מול הפופולרי, כפרקטיקה הנובעת מחוויית הגירתו לארץ וההבדלים האמנותיים בין ההשכלה שקיבל לבין האמנות המקומית. סרבר הציג בגלריות ובמוזאונים בארץ ובעולם, זוכה קרן פולק קרסנר מניו-יורק (2011), פרס שרת התרבות (2014), וכן "פרס עידוד יצירה של משרד התרבות והספורט, קרן רבינוביץ', מפעל הפיס ומשרד החוץ.

 

אודות האוצר: חגי אולריך, בוגר התכנית לתואר שני באמנויות של בצלאל (2015) והתואר הראשון באמנות של הפקולטה לאמנויות המדרשה – בית-ברל (2012), הוא אוצר עצמאי, כותב על אמנות עכשווית ותרבות. עבודותיו הוצגו בתערוכות בארץ ובתכניות רזידנסי בארץ ובחו"ל. ב-2023 מונה לאצור את תערוכות "גלריה בית המשאבות" בנווה שאנן, לשנה זו, בניהול עיריית תל אביב- יפו מרכז קהילתי הגר”א 28.

 

אוצר – חגי אולריך
24 במרץ, 2023 – 28 באפריל, 2023, רח’ רשי"ף 13, נווה שאנן, תל-אביב.
הכניסה חופשית

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן