ביטול מערך תל אופן בעיר

עיריית תל אביב-יפו החליטה על הפסקת פעילות מערך "תל אופן" בעיר החל מחודש אוגוסט הקרוב.

מערך השכרת האופניים העירוני הוקם בשנת 2011 וזכה להיקפי שימוש גבוהים. בשנים האחרונות חלה ירידה הדרגתית בהיקף השימושים, עקב התפתחות שוק האופניים והקורקינטים החשמליים והשיתופיים. חוזה הפעלת המערך היה אמור להסתיים בינואר 2021, ולאור התמורות שחלו בהיקפי השימוש הוחלט להקדים את סיום ההתקשרות במספר חודשים. המיזמים הפרטיים להשכרת אופניים וקורקינטים בעיר, המציעים אלפי כלי-רכב לכל דורש, ימשיכו לפעול על פי הנחיות וכללי ההסדרה שקבעה העירייה. במקביל, העירייה בוחנת מסגרת לפעילות של אופניים חשמליים שיתופיים שיאפשרו נסיעה למרחקים ארוכים יותר בגוש- דן.

הקמת מערך "תל אופן" הייתה חלק מהחזון העירוני להפיכת האופניים לכלי תחבורה מרכזי בעיר. המיזם הצטרף לסדרת פעולות, ביניהן יצירת רשת של מעל 130 ק"מ שבילי אופניים; פעולות הסברה וחינוך נרחבות וקידום רגולציה להתניידות במרחב הציבורי ברכב דו-גלגלי. בעשור האחרון הובילו מאמצים אלו לגידול משמעותי במספר הרוכבים בעיר: על פי סקרים שערכה העירייה, בעשור האחרון הוכפל היקף השימושים באופניים בעיר וכ-65,000 תושבים משתמשים באופניים ובקורקינטים כאמצעי תחבורה מרכזי. בתל אופן עצמו בוצעו עד היום כ-14 מיליון נסיעות על ידי אלפי מנויים קבועים ורוכבים מזדמנים. ברחבי העיר היו פרוסות כ-186 תחנות עגינה בהן מעל 1860 אופניים ובמשך מספר שנים אף היו מספר תחנות עגינה ברמת גן ובגבעתיים.

במהלך שנת 2020 מתכננת העירייה לסלול עוד כ-20 ק"מ שבילי אופניים ברחבי העיר. העבודות על שבילי האופניים הואצו בשבועות האחרונים, שיצרו הזדמנות נדירה לקידום פרוייקטי תשתית על רקע מיעוט תנועת כלי רכב והולכים. בין השאר מקימה ומשלימה העירייה שבילי אופניים ברחובות לוין קיפניס, שארית ישראל, ח"ל, דוד אבידן, אופנהיימר, טאגור, שלונסקי, בירנית, וינגייט, יד המעביר, שלום אש ועוד. במקביל, העירייה ממשיכה לקדם מיזמי רכב ואופניים שיתופיים, ומעודדת פעילות של תחבורה זעירה-שיתופית וחשמלית.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן