יחידת הצעירים של עיריית תל-אביב-יפו משיקים תכנית סיוע לתושבי העיר הצעירים בצל משבר הקורונה

"לא עוזב את העיר": יחידת הצעירים של עיריית תל-אביב-יפו משיקים תכנית סיוע לתושבי העיר הצעירים בצל משבר הקורונה: סיוע בחזרה למעגל העבודה, תמיכה נפשית, ייעוץ משפטי וגישור בין שוכרי דירות למשכירים

עיריית תל אביב יפו ויחידת הצעירים העירונית יוצאים בתכנית סיוע לתושבים הצעירים בעיר בגילאי 18-35 שמצבם נפגע קשות בשל משבר הקורונה.  חודש יוני הוגדר כולו כחודש #היום_שאחרי ובמהלכו יערכו במרכזי הצעירים פגישות, הרצאות, סדנאות, קו חם ומפגשי ייעוץ פרטניים על ידי אנשי מקצוע.

מסקר שנערך בקרב כ-300 נשאלים על ידי מרכזי הצעירים העירוניים המספקים לצעירים בגילאי 35-18 ביום יום כלים להתפתחות, עלה נתון מדאיג כי מצבם הכלכלי של 53% מאוכלוסייה זו נפגע עד נפגע מאד, וכ- 36% מקרב שוכרי הדירות עזבו או חושבים שייאלצו לעזוב את מגוריהם בעיר בקרוב בעקבות הרעה במצבם הכלכלי. עיריית תל אביב יפו רואה בנוכחות הצעירים בתל אביב-יפו חשיבות עליונה לרוחה של העיר ומתכוונת להשקיע משאבים ואמצעים רבים לחיזוקם בעת הזו. 

התכנית כוללת חבילת סיוע מיוחדת לשעת חירום השואפת לתת מענה לצעירי העיר בשלושה תחומים מרכזיים:

התמודדות עם אבטלה ושוק עבודה משתנה בזמן משבר, התמודדות כלכלית בזמן משבר וכן התמודדות רגשית ונפשית בזמן משבר.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "אחד ההישגים העיקריים שלנו בשנים האחרונות הוא חזרתם של הצעירים לעיר, אחרי עשורים רבים של נטישה. כיום, כמעט שליש מכל תושבי תל אביב-יפו הם בגילאי 18 – 35, מה שהופך אותה לאחת הערים הגדולות הצעירות ביותר בעולם. משבר הקורונה פגע בצורה דרמטית בשכבת גיל זו, ואת גלי ההדף עוד נראה בחודשים הקרובים. אנו נחושים להשאיר את הצעירים בעיר ובתוכניות העבודה המעודכנות לשנה זו ניתן התייחסות מודגשת לקהילה זו." 

חברת מועצה מחזיקת תיק הצעירים מאיה נורי שקד: "מועצת העיר, ראש העיר ואני מחויבים לעשות כל מאמץ כדי לעזור למי שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה ובראשם הצעירים. כמחזיקת תיק הצעירים אני פונה מכאן לכל מי שזקוק לעזרה לפנות ליחידת הצעירים ולהיעזר במגוון השירותים והתוכניות שאנו מציבים עברם. מנהלי ועובדי העירייה השקיעו שעות רבות כדי למצוא פתרונות לצרכים הדחופים והם עומדים לשירותכם בכל העת, ואני מברכת אותם על כך.

"תושבי ואורחי העיר תל אביב-יפו נהנים מעיר חיה ותוססת הרבה בזכות הצעירים שהופכים את העיר שלנו למה שהיא, זה הזמן שלנו להיות שם בשבילם כשהם צריכים אותנו. אני מבטיחה שנמשיך להיות קשובים לצרכי הצעירים ונפעל בכל דרך כדי להקל על החיים של הצעירים בעיר". 

במהלך חודש יוני יערכו מספר ימי ייעוץ במרכזי הצעירים בעיר.

ימי הייעוץ הינם בהרשמה מראש שתפורסם בעמודי הפייסבוק של מרכזי הצעירים. חלקם יהיו בעלות סמלית בלבד.

הייעוץ יינתן במגוון נושאים:

  • פגישות ייעוץ עם עורך דין בענייני שכירות ודיור
  • פגישות יעוץ עם רואי חשבון בנושאים פיננסיים
  • פגישות עם עו"ד בענייני עבודה
  • פגישות יעוץ עם יועצת תעסוקתית
  • פגישות יעוץ עם נציג ביטוח לאומי
  • "מרכז הגישור" בין משכירים לשוכרים המתקשים לעמוד בתשלומי השכירות עקב המשבר- במרכז יוענקו שירותי גישור ויישוב סכסוכים על ידי עורכי דין מומחים. השירותים יינתנו ללא תשלום באמצעות החטיבה החברתית של לשכת עורכי הדין, החל מהשבוע במרכזי הצעירים ברחבי העיר, על מנת שהשירות יהיה נגיש לשוכרים ולמשכירים רבים ככל הניתן.
  • השמה והחזרה של צעירים לשוק העבודה.
  • הנגשת מידע  על טיפולים נפשיים מוזלים/ חינמיים לצעירים

כמו כן, במהלך חודש יוני יועברו סדנאות שונות על ידי אנשי מקצוע. הסדנאות יועברו בזום, במידה ויתאפשר מבחינת הנחיות לגבי התקהלות – יפתחו הסדנאות למפגש פרונטלי במרכזי הצעירים. השתתפות בסדנאות מותנית בהרשמה מראש (אשר תונגש בעמודי הפייסבוק של המרכזים) ומוגבלות למס' משתתפים (משתנה בין סדנה לסדנה).

בין הסדנאות- סדנה לכתיבת קורות חיים ולפתיחת פרופיל לינקדאין, סדנאות התמודדות נפשית המותאמות לאוכלוסיות ספציפיות וכן סדנאות התנהלות כלכלית וחזרה לעבודה (שת"פ עם מרכז הזדמנות)

במקביל  יונגשו הרצאות ותכנים שונים בעמודי הפייסבוק של המרכזים ויהיו פתוחים לכולם, ללא הגבלת משתתפים.

  • הרצאות בנושאים של התנהלות כלכלית נכונה בזמן משבר וחזרה למעגל התעסוקה
  • הרצאות בנושאים של התמודדות נפשית – בדידות, חרדה, חוסר וודאות ועוד
  • הרצאה בנושא שוק העבודה המשתנה לאחר המשבר
  • הנגשת ידע בנושאים שונים כגון: דיני עבודה, מיצוי זכויות, בירוקרטיה ועוד 

חמשת מרכזי הצעירים בתל אביב יפו: מזא"ה 9, ורדיאל 17, יפת 83, הקשת 49 והספרייה במגדל שלום – אחד העם 9. 

קרדיט תמונת הנושא: דוברות העירייה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן