מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה תקציב עיריית תל אביב-יפו לשנת 2022

מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה תקציב עיריית תל אביב-יפו לשנת 2022

התקציב העירוני הכולל עומד על 7.7 מיליארד ₪ – גידול של 1.1 מיליארד ש"ח * כמעט 50% מתקציב העירייה הרגיל מיועד לתחומי חינוך, רווחה, קהילה, תרבות ופנאי

 

בתכנון לשנת 2022: הוזלת עלות הקיום לתושבים* היערכות לפתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה תוך קידום מוגבר של תחבורה ציבורית, שיתופית ואלטרנטיבית כחלופה לרכב פרטי * הקמת 11 בתי ספר חדשים ו-75 כתות גן לגילי לידה עד 6 ברחבי העיר * חיזוק שכונות דרום ומזרח העיר * סיוע לאוכלוסיות שנפגעו ממשבר הקורונה: משפחות נזקקות, קשישים, בעלי עסקים, אוכלוסיות מוחלשות, אמנים ויוצרים * טיפוח וקידום העסקים המקומיים * טיפוח המרחב הציבורי   * העלאת רמת הניקיון

 

מועצת העירייה אישרה השבוע (ב') את הצעת התקציב של עיריית תל אביב-יפו לשנת 2022. הצעת התקציב הרגיל מסתכמת לסך של 5.840 מיליארד ₪ (גידול של 330 מיליון בהשוואה לתקציב 2021), באמצעותם תמשיך העירייה להעצים את השירותים הניתנים לתושבי העיר בכל תחומי החיים, בדגש על תחומי החינוך, הרווחה, הקהילה ואיכות החיים והסביבה. הצעת תקציב הפיתוח לשנת 2022, המסתכמת ב- 1.93 מיליארד ₪ (לעומת תקציב של כ-1.15 מיליארד ב-2021), נגזרת מתכנית חמש שנתית מעודכנת הכוללת פיתוח תשתיות, הקמת מבני ציבור, תרבות, חינוך וספורט.

תכנית העבודה לשנת 2022 נבנתה בצל משבר הקורונה תוך ריסון תקציבי ואחריות ציבורית, ומתייחסת  לאתגרי העיר והעירייה בפרויקטים נקודתיים ורב שנתיים.

 

ביסוס מצבה הכלכלי של העירייה מאפשר לעירייה להרחיב את השירותים הניתנים לתושבי העיר ולהעלות את איכותם, בייחוד בתקופה מורכבת זו. ניהול תקין ומוקפד לאורך שנים ארוכות היא המפתח ליכולתה לשל העירייה השקיע משאבים רבים יותר על מנת להעניק לתושבי העיר- עם דגש מיוחד על יפו והדרום- מערכת חינוך איכותית יותר, שירותי רווחה מתקדמים ומקיפים, היצע תרבותי עשיר ומגוון כיאה למטרופולין ושיפור משמעותי באיכות החיים ואיכות הסביבה שהופכת נקיה וירוקה יותר.

  • תקציב מינהל החינוך- 1.49 מיליארד ₪ (גידול של כ-11 מיליון ₪)
  • תקציב מינהל שירותים חברתיים- 697 מיליון ₪ (גידול של כ-23 מיליון ₪)
  • תקציב מינהל קהילה- כ-452 מיליון ₪ (גידול של כ-39 מיליון ₪)
  • תקציב חטיבת התפעול, איכות החיים והסביבה- 1.20 מיליארד ₪ (גידול של כ-60 מיליון ₪)
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן