נדחה מועד הפינוי של התחנה המרכזית החדשה; ברגע האחרון חזר בו חולדאי מהסיכום ומיכאלי נכנעה והמשיכה ההסכם הקיים

נדחה מועד הפינוי של התחנה המרכזית החדשה; ברגע האחרון חזר בו חולדאי מהסיכום ומיכאלי נכנעה והמשיכה ההסכם הקיים

ביום שישי האחרון, ממש לפנות ערב שעות ספורות לפני תחילת שנת 2022 הגיעו ראש העיר חולדאי ושרת התחבורה מיכאלי להסכמה כי פינוי התחנה המרכזית מפעילות תחבורתית תבוצע תוך כארבע שנים כלומר המועד החדש 2026. זאת, אחרי שרק לפני חודשיים הודיעה שרת התחבורה כי קיים סיכום מול העירייה על פינוי התחנה עד סוף 2023.

 

בנוסח ההודעה המשותפת נרשם כי משרד התחבורה יעביר בתוך כשנתיים, לפחות מחצית מפעילות האוטובוסים הקיימת אל מתחמים אחרים בסביבה – מסוף הלוחמים ליד משרד הרישוי בחולון ומסוף החרש בתל אביב הסמוך לתחנת רכבת ההגנה, כאשר רוב האוטובוסים שיפעלו במתחמים אלה יהיו חשמליים ולא מזהמים.

 

לאור הפרסום נוצר תסכול רב מפעילי שכונות דרום ת"א אשר פעלו ללא לאות בחודשים האחרונים לקידום פינוי התחנה ואף הרעיפו שבחים על השרה מיכאלי כשזו הצהירה כי הפינוי יהיה עד סוף 2023 וכעת נאלצים להמתין עוד מספר שנים ולראות אם בכלל הפינוי המיועד ייצא לפועל ומתי.

 

יש לציין כי השרה מיכאלי יכלה לבחור שלא להאריך את החוזה עם נצבא ובכך לכפות פינוי בהקדם של התחנה דבר שהיה משליך על התחבורה הציבורית בעיר והיה "מכניס לפינה" את ראש העיר חולדאי למציאת פתרונות יצירתיים ומהירים, אך כאמור שניהם סיכמו יחדיו להשאיר את המפגע התברואתי והבריאותי על מקומו לעוד מספר שנים.

 

כך כתב תושב שכונת נווה שאנן, מאיר רבינוביץ ממובילי המאבק בעמוד הפייסבוק שלו:

"מה חדש? אין חדש. הכל הבל הבלים.

התחנה המרכזית כאן להישאר וכל המילים המכובסות של חולדאי ומיכאלי לא ישנו זאת. עבודה בעיניים.

כל ההבטחות לפינוי הופרכו ובפעם הבאה שעובדי עיריית תל אביב ישאלו אותנו מדוע אין לתושבים טיפת אמון בעירייה – נזכיר להם את היום הזה. שום שיתוף ציבור.

החלטות רעות ובצרורות מעל ראש התושבים ובניגוד לכל המלצות גורמי המקצוע.

ראש עיריית צפון ת"א – יפו רון חולדאי ממשיך באותו קו, באותה מדיניות קטלנית – צפון העיר – שבע עשיר ונקי לעשירים. דרום מוזנח מזוהם מלא מפגעים ופשיעה לפשוטי העם.

זו תישאר מורשתו של מי שמנהיג את העיר הזו עשרות שנים. הוא כבר לא ישתנה.

לכן נפעל במלוא המרץ להחלפתו. ולתפארת מדינת תל אביב."

 

מה שהעלה עוד את חמתם של פעילי המאבק היה ריאיון חדשותי עם ראש העיר בו הוא נמנע מלהתחייב מפורשות על פינוי התחנה גם בעוד 4 שנים…

 

ריאיון עם ראש העיר חולדאי

 

יש לציין כי בסופו של דבר קיימת תחושה קשה בקרב פעילי המאבק אשר ערכו בחודשים האחרונים אין ספור הפגנות, עצומות ואף הפיקו סרטוני וידאו עם ידוענים על מנת להעלות את המודעות לנושא, ולבסוף נשארו עם הבטחות עתידיות שגם הן לוטות בערפל.

מה גם שפינוי בשלבים של התחנה המרכזית החדשה בת”א עלול להוביל לגסיסת המסחר, מה שמשחק בסופו של דבר לידיים של נצבא שמנסה מזה שנים לרכוש חנויות במחירי רצפה כדי להגדיל שליטה במתחם שלה.

 

פרסום של מטה מאבק התושבים
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן