הכירו את נציגה הבא של דרום ת"א-יפו בממשלת ישראל

הכירו את נציגה הבא של דרום ת"א-יפו בממשלת ישראל

הכירו את יצחק סרלאוף, מנכ"ל "עוצמה יהודית", מתגורר בשכונת שפירא, נשוי ואב לשלושה ילדים. הוא נולד בעיר העתיקה בירושלים, ובגיל 17 מונה לסגן יו"ר צעירי מפלגת האיחוד הלאומי.

הוא שירת בגולני. בין השנים 2014–2019 לימד בישיבת ההסדר "עוז ואמונה" בדרום תל אביב, אותה הקים עם הרב אחיעד אטינגר, שנרצח בהמשך בפיגוע ליד אריאל. הוא מוכר כפעיל במאבק לגירוש המסתננים האפריקניים מדרום תל אביב.

אחד הנושאים היקרים לליבו של חבר הכנסת המיועד שכאמור הינו פעיל חברתי כבר שנים רבות, הוא דרום תל אביב. וסרלאוף הצהיר כי בכוונתו לשנות את המציאות הקשה בשכונות הדרומיות ואמר: "דרום תל אביב לא צריכה להיות החצר האחורית של מדינת ישראל. שכונת נווה שאנן הפכה להיות מובלעת. צריך לשנות את המצב שם. את המסתננים צריך לקחת למדינה שלישית, היה הסכם כזה וזה נפל בבג"צ. אנחנו נעשה את פסקת ההתגברות ונטפל בסוגיה".

 

יצחק וסרלאוף, מספר 2 של איתמר בן גביר ברשימת "עוצמה יהודית" ששובץ במקום החמישי ברשימת הציונות הדתית לכנסת, בוודאות יישבע אמונים בהשבעת הכנסת בעוד פחות משבועיים. מעבר להיותו ח"כ כבר בגיל 30, במערכת הפוליטית נשמעים קולות לפיהם וסרלאוף גם עשוי להתמנות לשר – מה שיהפוך אותו לשר השני הכי צעיר בהיסטוריה אחרי אריה דרעי שהושבע בגיל 29.

 

סרלאוף מלווה זה שנים ארוכות את איתמר בן גביר ב"עוצמה יהודית", ונחשב לאיש השטח של המפלגה. הוא הקים את מערך השטח, ולקח חלק במפלגה שנים אחורה, גם בימים שלא עברה את אחוז החסימה. וסרלאוף חובש כיפה סרוגה, אבל נחשב בעל זיקה משמעותית לקהל החרדי. הוא הצליח לסחוף אחריו למפלגה חרדים צעירים רבים, בעיקר ספרדים אבל לא רק, ונחשב דמות מוכרת מאוד בקרב החרדים.

 

וסרלאוף ער לכותרות החוששות מכניסת מפלגתו לממשלה הבאה, אך מזכיר את שאיפת המפלגה להחזרת המשילות, הביטחון והריבונות לעם בישראל. "הבטחנו את זה בקמפיין", הוא מזכיר ופונה לשמאל: "אני פונה לחבריי בשמאל ויש לי חברים טובים כתושב תל אביב, אין לכם מה לפחד, כשמחבל מגיע לזירה הוא לא מבדיל בין דם לדם ובין דעות פוליטיות. הא בא לפגוע ביהודים ואנחנו רוצים להחזיר את הביטחון האישי לרחובות, להחזיר את זקיפות הקומה והכבוד הלאומי. בשביל זה נבחרנו".

 

סוגיה נוספת שעולה בראיונות השונים של וסרלאוף וחבריו למפלגה היא סוגיית היחס ללהט"ב. "יש לי חברים להט"בים. שפי פז היא חברה הכי טובה שלי, אבל הם מחפשים…", הוא אומר כלפי העיתונאים שאינם מרפים מסוגיות אלה. "לא אפגע במה שאדם עושה בחייו האישיים. לא אגע בזכויות שלו ולא אתערב. אין מה לחשוש. יש לנו דיון שאנחנו מקיימים בשיח מכובד על צביונה היהודי של מדינת ישראל".

 

לקראת התפקוד שלו ושל אחרים במפלגה סביב שולחן הממשלה מבהיר וסרלאוף כי האחריות הנובעת מהכוח שצברה המפלגה ברור לו. "אני נכנס לתפקיד בחיל ורעדה. לא מלוכה אני לוקח על עצמי אלא עבדות. יש לי אחריות מאוד כבדה ואני מודע לה ומתפלל להיות שליח ציבור נאמן לשולחיי ולבורא עולם".

קרדיט תמונת הנושא: דף הפייסבוק של וסרלאוף
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן