עיריית תל אביב-יפו מגבירה את המלחמה נגד נסיעה לא חוקית של קורקינטים ואופניים חשמליים במדרכה

עיריית תל אביב-יפו מגבירה את המלחמה נגד נסיעה לא חוקית של קורקינטים ואופניים חשמליים במדרכה

הוכפל מספר הפקחים # הוכפלו נקודות האכיפה בעיר # דגש על אכיפה בשדרות ירושלים # אכיפה מוגברת נגד אופנועים במדרכה ובשבילי אופניים

 

עיריית תל אביב- יפו עולה שלב נוסף במלחמתה העיקשת נגד רכיבה בלתי חוקית של רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים במדרכות, בשבילי הליכה להולכי רגל ובשבילי אופניים, בניגוד לחוק, במטרה להחזיר את הביטחון להולכי הרגל ולשמור על בטיחות כל משתמשי הדרך. לשם כך החל מהשבוע הוכפלו מספר הפקחים האוכפים עבירות של רכיבה אסורה, תוך שילוב של סיירי הסיירת לביטחון עירוני שהוכשרו למשימה. האכיפה מתבצעת באמצעות חלוקת קנסות ותפיסת הכלים והחרמתם.

 

העירייה קשובה כל העת לתושביה וצוותי האכיפה יפעלו במקומות שעלו כבעיתיים מתלונות תושבים ומהכרות של אגף הפיקוח את השטח בנקודות בהן  יש עירוב של משתמשי דרך- הולכי רגל, קורקינטים ואופניים חשמליים. בנוסף לכך, מאמצי האכיפה  ירוכזו בשעות הבוקר בסמוך למוסדות חינוך לשם שמירה על תלמידות ותלמידי בית הספר והוריהם המגיעים למוסדות ולמניעת רכיבה אסורה של קטינים מתחת לגיל 16 או ללא אישור הכשרה. כמו כן, ימשיכו להתבצע מבצעי אכיפה ממוקדים ביפו, בדגש על שדרות ירושלים, בייחוד כעת, עם הסרת הגדרות ופתיחתן לציבור הרחב. זאת ועוד, העירייה תמשיך במאמצי האכיפה נגד רוכבי אופנועים הנוסעים במדרכות ובשבילי האופניים, ובחודשים האחרונים הוגשו יותר מ- 2500 דוחות לרוכבי אופנוע.

 

אנחנו מקווים כי משרד התחבורה יקדם את בקשתנו להתקנת לוחית רישוי לדו גלגלי מנועי וכך נוכל לאכוף גם באמצעות כלים טכנולוגיים. חשוב לציין, כי לא נצליח לעולם לאכוף בכל פינה בעיר, אבל נמשיך לעשות מאמצים כדי ליצור הרתעה גדולה יותר מול פורעי החוק.

 

עליית המדרגה באכיפה החלה השבוע (יום ב' 7.11) ותימשך עד שניתן יהיה לראות שינוי בשטח.

מתחילת האכיפה המוגברת, לפני כארבעה חודשים, נתפסו 1,091 כלים חשמליים וניתנו 16,250 דו"חות.

 

כדי להעלות את המודעות לנושא, עיריית תל אביב- יפו תקים החל מהיום מתחם ייעודי בכיכר התרבות,בסמוך להבימה, שבו מתקן לאחסנה של הכלים החשמליים שייתפסו החל מהשבוע בעת ביצוע עבירות תעבורה. המתקן מוקם במקום מרכזי בעיר כדי להדגיש את פעילותה המשמעותית של העירייה ולייצר הרתעה.

 

סגנית ראש עיריית תל אביב –יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי: "אופניים וקורקינטים הם פתרון יעיל ובטוח לפקקים רק כאשר רוכבים על פי חוק. העירייה ממשיכה לפתח תשתיות נפרדות ובטוחות לרכיבה ורציפות בשבילים, ובמקביל משתמשת ביתר עוצמה בכלים העומדים לרשותה לאכיפת עבירות תנועה במדרכות ובשבילים, כמו גם קוראת למשטרת ישראל להגביר גם היא את מאמצי האכיפה בכבישים. להמחשת המחויבות העירונית לאכיפה, לא רק באמצעות קנסות אלא גם באמצעות עיקול והחרמת כלים יוקם השבוע מתחם שאליו יוזרמו הכלים המוחרמים כדי להראות לכל משתמשי הדרך – הולכי הרגל, רוכבים ונהגים, את הנחישות שבה אנחנו אוכפים עבירות תנועה של כלים זעירים. הם העתיד ולעתיד צריך להקנות תרבות רכיבה זהירה וחוקית".

 

בשנים האחרונות דאגה עיריית תל אביב-יפו ליצירת תשתית רכיבה מופרדת שתבטיח את בטיחות הולכי הרגל ורוכבי האופניים. היקף השבילים בעיר, כ-170 ק"מ, גבוה מכל עיר אחרת ואנו פועלים להרחיבו ולחבר את רשת השבילים כך שהרוכבים לא ייסעו על המדרכות. יצוין כי מהנתונים שנמצאים בידינו עולה כי ברחובות עם תשתית אופניים, כמות הכלים החשמליים במדרכה קטנה פי 5 מאשר ברחובות ללא תשתית אופניים.

 

נזכיר כי בסמכותה של העירייה לאכוף רכיבה אסורה על המדרכה והחל מלפני כחודשיים גם רכיבה אסורה בשבילי אופניים. כל אכיפה של רכיבה אסורה בכביש היא באחריות משטרת ישראל. הקנס על רכיבה על המדרכה עומד על כ-250 שקלים. בנוסף לכך, תשלום האגרה בעבור שחרור כלי שהוחרם עומד על 252.5 שקלים. יצוין כי שחרור כלים שהוחרמו מקטין (מתחת לגיל 16) יתאפשר על-ידי הורה הקטין בלבד וכי החזרת כלים שנתפסו תתאפשר רק יום למחרת תשלום האגרה.

 

קרדיט תמונת הנושא: דוברות העירייה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן