עיריית תל אביב בהחלטה מבישה: מונעת הקמת מיצג לזכר הנרצחים הקורא להטיל עונש מוות על מבצעי הטבח בעוטף עזה

עיריית תל אביב בהחלטה מבישה: מונעת הקמת מיצג לזכר הנרצחים הקורא להטיל עונש מוות על מבצעי הטבח בעוטף עזה

דווקא בימי מלחמה, עיריית תל אביב שוברת שיאים של אטימות לב. העירייה הודיעה כי מסרבת לאשר הקמת מיצג לזכר נרצחי טבח ה-7.10 הקורא להטלת עונש מוות על המחבלים.

בימים האחרונים יזמה תנועת ״החזית האזרחית״ הקמת מיצג במרחב הציבורי שיהיה מורכב מתמונות הנרצחים בזוועות שהתרחשו בדרום הארץ, לצד קריאה לנבחרי הציבור להחיל את העונש החמור ביותר בספר החוקים הישראלי גם על מחבלים הקשורים לאירועי שהחלו את המלחמה הנוכחית.

 

כחלק מהליך הקמת המיצג פנתה התנועה כמקובל לעיריית תל אביב לצורך אישור הפעילות במרחב הציבורי בעיר. בתנועה נדהמו לקבל את מכתב התשובה מטעם העירייה ששולל על הסף את הקמת המיצג המחאתי. במכתב, עליו חתום רובי זלוף, המשנה למנכ״ל העירייה, נכתב כי ״בימים אלה העירייה בוחנת הצעות רבות שמוגשות לה בכדי להנכיח במרחב הציבורי מוות באמצעות מיצגים המוקדשים לאירועים הקשים בעוטף עזה, להנצחת הנרצחים והנופלים, לתמיכה ולאזכור החטופים״.

 

״בכלל זאת בוחנת העירייה, כי תוכן המייצגים המוצעים אינו פוגע ברגשות הציבור, מותאם לקהלים רחבים״ כותב זלוף במכתבו ומוסיף ביחס להצעה ספציפית זו את  התשובה הבלתי נתפסת כי ההצעה ״נבחנה ע"י צוות עירוני שהוקם לצורך העניין, כאשר לפי העקרונות שפורטו מעלה נמצא כי אינה מתאימה להקמה במרחב הציבורי של העיר בשלב זה״.

 

עופר רוזנבאום, יו״ר ״החזית האזרחית״ אמר בתגובה לתשובה המקוממת: ״עיריית תל אביב התבלבלה. בימים בהם אנחנו נאבקים להחזיר את אמון הציבור הישראלי ברשויות, העירייה רואה בקריאה לעונש מוות למחבלים פעולה הפוגעת ברגשות הציבור. לא יעלה על הדעת למנוע קריאה שכזאת שמכוונת נגד אותם מחבלים נבזים שרצחו אנשים בבתיהם, ערפו ראשים של ילדים, אנסו נשים וחטפו פעוטות לעזה. אני ממליץ לראש העיר רון חולדאי ולבעלי התפקידים תחתיו להתעורר אם הם לא רוצים לאבד את מעט האמון שנשאר הציבור הישראלי״.

 

תנועת ״החזית האזרחית״ הוקמה במטרה להחזיר את אמון העם בכוחות הביטחון, ולהבטיח כי צה"ל ומדינת ישראל יפעלו באופן חופשי במהלך מלחמת עזה, כשיעדי המלחמה, אורכה ודרכי הפעולה שלה, יהיו כפופים אך ורק לצרכיה הביטחוניים והמדיניים של מדינת ישראל, וללא התחשבות בגורמים זרים. התנועה הינה תנועה א-פוליטית, ומאחוריה עומדת קבוצת ישראלים ובהם לוחמים, מפקדים, משפחות שכולות, תושבי העוטף, אנשי תוכן ולוחמי סייבר, שכאבו וכואבים את האירועים הנוראים והחליטו לחבור יחדיו ולפעול כדי להבטיח שלעולם לא עוד.

 

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן