צבע הוא מרכיב COLOR IS ELEMENT – תערוכת יחיד לאמן סטיבן הו

צבע הוא מרכיב COLOR IS ELEMENT – תערוכת יחיד לאמן סטיבן הו

נוף מהו? נוף הינו מראה בעל עוצמה דינמית, חיזיון שאינו סטטי. זהו למעשה אירוע יותר מאשר מחזה. סטיבן הו, רואה ומנכיח את עוצמתו הוויזואליות של הנוף בקווים, בצורות בתבנית וצבע. תפיסתו היא ניסיון למצות את ההרמוניה וההפשטה הטהורה של הדימויים האייקונים. אמנם גישתו דומה לגישתה של הפופ – ארט אך עם מידה של התרסה.

 

הדמותיות האייקוניות והדימויים העירוניים של הפופ-ארט משמשים אותו לתאר את המורשת התרבותית שלנו. התוצאה היא הצהרות חזותיות אשר מאתגרות את התפיסה שלנו ואת מערך הדימויים התרבותי. הו עובד על הנופים שלו באופן דומה.

 

גישתו לנוף היא ישירה, והוא מפרש את הטבע כמשאב תרבותי. הוא מאתגר את התפיסה שלנו את חווית הטבע ומתרגם את ההשפעה החזותית של הנוף עלינו לתבניות של קו, צבע, מקצבים, קונטרסט בין גוונים, טונים וחצאי טונים עד לדרגות הרוויה של הגוונים.

 

הציורים של הו ובמיוחד העבודות הגדולות- מציעות אפקט תלת מימד עם מקצב המשתנה עם הצופה בחולפו על פני הציור. השינויים הם שינויים עדינים אשר נצפים מזוויות שונות של העבודה. ההתבוננות בעבודותיו היא מדיטטיבית ומרגיעה. יחד אם זאת מלאת אור, תנועה ושובה בהדרה.

 

סטיבן הו הוא אמן של צבע וטכניקה. הקו שלו, עבודת הצבע הידנית החזרתיות והרטט כולם מושלמים. התבניות של הצבע מהפנטות ומעוררות השראה. הקומפוזיציות הם תיאורים גרפיים של נופים בה ההשטחה של נקודת המבט יוצרת עומק  עם צבע אור ומקצב.

 

"אני חושב שציור הוא חלון לדמיון, ברגע שאתה מבין כל צבע והשינויים שחלים עליו בהשפעת הסביבה והמקצב, אני מוצא שהתבוננות מדיטטיבית מאפשרת  לזהות את השינויים בין הקוים של צבע. המקצב והסביבה הצבע והקו, משלימים ומנוגדים אחד לשני עד לנקודת האיזון ההרמוני ביניהם". סטיבן הו

 

פתיחה חגיגית : יום חמישי , 21.10.2021 בשעה 20:00

גלריה ArtMarket

רח' התערוכה 3  תל אביב

אוצר: יוחנן הרסון

נעילת התערוכה : 7.11.2021

שעות הביקור בתערוכה:

א-ה 10:00-18:00

ימי שישי : 09:00-14:00

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן