תכנית 'מרחב בגין החשמל' אושרה להפקדה בוועדה המקומית לתכנון ובניה

תכנית 'מרחב בגין החשמל' אושרה להפקדה בוועדה המקומית לתכנון ובניה

התכנית שקידמה רשות מקרקעי ישראל בתל אביב-יפו – מרחב בגין החשמל – בת 120 יח"ד, תעסוקה של כ-34,400 מ"ר, מסחר כ-1,950 מ"ר ומבנים לשימור אושרה להפקדה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו

 

הוועדה המקומית תל אביב-יפו החליטה (ביום 12.7.2023) להפקיד את תוכנית רמ"י מתחם החשמל – להקמת מרחב מגורים חדש, הכולל גם שטחי תעסוקה ומבני ציבור. התוכנית מתפרשת על שטח של כ-21 דונם, בתמהיל מגורים מגוון הכולל כ-120 יח"ד (בשטח של כ-12,100 מ"ר בנוי) כולל דיור בהישג יד, כ-34,400 מ"ר לתעסוקה, מבני ומוסדות חינוך וציבור וכ-1,950 מ"ר למסחר

את התוכנית יזמה רשות מקרקעי ישראל יחד עם עיריית תל אביב-יפו והיא ממוקמת במרחב חברת חשמל – בגין, בין הרחובות מנחם בגין, החשמל, מקווה ישראל ורחוב ברזילי בתל אביב-יפו.

התכנית מציעה שיקום חלקים מהגן ההיסטורי של  "החווה" שהתקיימה במקום בעבר, ואת פתיחתו של המתחם (מרחב חברת החשמל) למעבר הציבור. לצורך כך התכנית כוללת מעברים המחברים בין דרך בגין ורחוב החשמל וכוללת מספר רחבות וכיכרות ציבוריות הנפתחות אל הרחובות הסובבים, מקשרות בין הרחובות למרחב העירוני ומנגישות לציבור את השטחים הפתוחים והמבנים לשימור הנמצאים בשטח התוכנית.

הבינוי במתחם כולל: בצפון המתחם, במגדל בן 30 קומות המכיל מסחר בקומת הקרקע, ומעליה שטחי תעסוקה ומגורים. בדרום, בדופן דרך בגין, מוצע מבנה תעסוקה בן 8 קומות המכיל גם הוא שטחי מסחר בקומת הקרקע. בדופן רחוב החשמל מוצע מבנה לצרכי ציבור בגובה 5 קומות.

התכנית מנגישה ומטפלת במספר מבנים ואתרים לשימור: מגדל מים ברחוב החשמל, בארות, מבנה ה"חווה לדוגמא" (דירקטוריון) ומבנה תחנת הכוח הראשונה (תחמ"ש) לרבות מערכת הגנים הצמודה לחלקם.

התכנית מאפשרת גם את השארתו או החלפתו של מגדל המשרדים המשרת מאז ועד היום את חברת החשמל, אשר נבנה ב- 1980 בתכנונו של אדר' אברהם יסקי.

במסגרת התכנית ישודרגו הרחובות בגין והחשמל ע"י ארגון מחדש לטובת הולכי הרגל, נטיעות והפניית חזית פעילה אל הרחובות לעירוניות שוקקת. כמו כן התכנית דואגת לשמירה של מספר עצים בוגרים הקיימים במתחם ואלמנטים בעלי ערך היסטורי מתקופת הקמת תחנת הכוח הקיימים במקום.

 

תכנון אדריכלי, נופי וניהול הפרויקט התבצע ע"י מנעד אדריכלים.

 

עינב רינגלר, מנהלת אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל: "מברכת על החלטת הפקדת התכנית אשר קודמה בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית. התכנית מקדמת מרחב אורבאני איכותי ומשלבת בין שימור אזור בעל ערך היסטורי עם מגורים, תעסוקה ומוסדות ציבור עם נגישות וקישוריות גבוהה ודיור בר השגה.

לדברי מתכננת המחוז ברשות מקרקעי ישראל, הגב' גילי טסלר, מתחם זה מתווסף למתחמים רבים המתוכננים ע"י רשות מקרקעי ישראל הנפתחים לציבור ולמשתמשים, כולל שימור מבנים, ובניה חדשה הכוללת גם דיור בר השגה.

צירופו של מתחם זה לפיתוח באזור מהווה עוד נדבך בהתפתחות העתידית של אזורי מתחם החשמל ודרך בגין.

 

הדמיות תוכנית מרחב בגין החשמל.

קרדיט להדמיה תמונת הנושא: מנעד אדריכלים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן