הכי הרבה כרטיסים ירוקים: קריית שלום זכתה בתואר הקבוצה ההוגנת

הכי הרבה כרטיסים ירוקים: קריית שלום זכתה בתואר הקבוצה ההוגנת

הניצחון האחר: ילדי קריית שלום הוכתרו כקבוצה ההוגנת של ליגת הכדורגל באזור תל אביב, אחרי שזכו להכי הרבה כרטיסים חיוביים על ספורטיביות ופירגון ליריב. רכז החלוץ באזור המרכז, שגיא יצחקי: "זו בעצם המטרה האמיתית שלנו. למצוא את הקבוצה הכי הוגנת, ולא זו שניצחה בהכי הרבה משחקים"

 

הוגנות מעל הכל. בפעילות ארגון "החלוץ – חינוך דרך ספורט" מבית דרור ישראל, למעשה, ניצחון אמיתי הינו בהוגנות, אג'נדה זו מועברת במאות קבוצות החלוף בכל רחבי הארץ. ילדי הקבוצות השונות בתל אביב יודעים זאת היטב – בליגת הכדורגל השבועית שמפעילה הארגון, כששיאו – בחירת הקבוצה ההוגנת של המחזור. "לא מדובר באימון כדורגל רגיל. לצד לימוד יסודות הכדורגל אנחנו שמים דגש על משחק הוגן, ערכים וספורטיביות כדי לגדל דור ספורטיבי", הסבירו ב"חלוץ".

 

קבוצת קריית שלום, אלופת ההוגנות אשתקד של תל אביב, המשיכה במומנטום גם השבוע עם זכייה ראשונה השנה בתואר הקבוצה ההוגנת. הספורטיביות באה לידי ביטוי בשימוש בכרטיס נוסף. לצד ה-'צהוב' וה-'אדום' המסורתיים, ב"חלוץ" משתמשים גם בכרטיס ירוק, "זה כרטיס חיובי על ספורטיביות, פירגון ליריב, סיוע ליריב שנפל וכדומה. בתום המשחק אנחנו מכריזים על הקבוצה המנצחת מבחינת הספורטיבית וכן על הקבוצה המנצחת מבחינת התוצאה. הכרטיס הירוק יצר מצב בו השימוש בכרטיס הצהוב והאדום כבר כמעט ולא קיים", הסבירו ב"חלוץ".

 

ואכן, ילדי קריית שלום היו אלה שזכו להכי הרבה כרטיסים ירוקים לאורך הטורניר. רכז "החלוץ" באזור המרכז, שגיא יצחקי, אמר: "זו בעצם המטרה האמיתית שלנו. ללמד את הילדים ערכים של הוגנות ודאגה לאחר, ולא לעסוק רק בקבוצה שניצחה בהכי הרבה משחקים. הן גם היחידות שמקבלות 'פרס' באותו שבוע". אגב, בשבוע האחרון באירופה התוודעו לראשונה לכרטיס שמעודד משחק הוגן, שם זהו הכרטיס הלבן שהונף לראשונה במשחק בליגת הנשים בפורטוגל. משמעותו בדיוק כמו הכרטיס הירוק של החלוץ- הכרה מיידית במעשה חיובי במהלך משחק.

 

הפעילות נערכה בשיתוף מחלקת נוער בקהילה בעיריית תל אביב, האחראי על הליגה מטעמה נמרוד בורשטיין ורכז קריית שלום, עומרי שוחט סיפר: "הילדים באים נטו לשחק כדורגל, כי פעם זה היה רק כדי לנצח. רואים פה תהליך. הכדורגל הפך עבורם להיות משהו כיפי ובזכותו הם מגיעים לפגוש חברים. הם הבינו שזה ממש משתלם".

 

שוחט החמיא לפעילות "החלוץ" בתל אביב המתקיימת זו השנה השנייה ברציפות : "זו ממש אחלה של יוזמה. ליגה שכבר הפכה למסורת. הכל מאורגן, מתוקתק והעובדה שיש להם מדריכים מצליח גם לפנות אותנו לדברים אחרים".

 

קרדיט תמונת הנושא: החלוץ חינוך דרך ספורט

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן