מה הקשר בין דרום תל אביב והייטק? הילדים שהגיעו ממדרכות שבורות להישגים

מה הקשר בין דרום תל אביב והייטק? הילדים שהגיעו ממדרכות שבורות להישגים

מקום מגורים ורקע כבר לא מגדירים הצלחה: רבים התברגו בתפקידים משמעותיים, הגיעו למשכורות גבוהות למרות ובגלל הרקע. אז איך? מבוגר אחד שהאמין בהם: תכנית המנטורים של הצופים שמלווה ילדים מדרום תל אביב להצלחה מסחררת

 

עילאי גר בדרום תל אביב, הוא לא האמין בעצמו, תחילה נרשם למגמת אפליקציות ומדעי המחשב, שובץ בקבוצת 5 יחידות לימוד במתמטיקה כילד בעל פוטנציאל אבל רצה לפרוש משניהם מחשש שלא יעמוד ביעדים. שי גלבוע התנדב בצופים וליווה את עילאי, הוא בכלל מצפון יפו בתל אביב, יוצא יחידת שלדג של חיל האוויר וסטודנט לרפואה, הרקע שלו מנותק מזה של עילאי ודווקא בגלל זה הוא רצה לתת את חלקו לחברה. "היום התעודה שלי חלקה ומלאה בציונים גבוהים. הליווי של שי הקפיץ לי את הבטחון העצמי. זה כל מה שהייתי צריך." עילאי מגלה בהתרגשות.

 

כחלק מתכנית המנטורינג של תנועת הצופים שי שהתנדב בדרום תל אביב ישב עם עילאי כל שבוע ותמך בו נפשית ולימודית. הם לא רק התחברו כחניך – מלווה אלא נהיו חברים ואפילו יצאו לאכול והתאמנו יחד בחדר כושר. כך תכנית המנטורינג שמשדכת בין הייטק או רפואה ודרום תל אביב מלווה נערים להישגים גבוהים. "אני ועילאי הפכנו לחברים, אנחנו לומדים ביחד, מתכננים את העתיד, מציבים לעילאי מטרות ואין לי ספק שהוא יקטוף את כולן", שי מודה בהתרגשות.

 

"כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו"

 

שחר פלג עובדת כמנהלת מוצר בwix, היא גם ליוותה במסגרת המנטורינג של הצופים נערה חסרת בטחון בלימודים ובחיים האישיים, הנערה האמינה כל חייה שהיא לא חכמה. שחר פגשה אותה כל שבוע ומחוסר בטחון היא צמחה להישגים גבוהים ומרשימים.

 

"לי היו כלל האמצעים והמעטפת כדי להתפתח ולהצליח כילדה, כשאני פוגשת ילדה שחסרה לה תמיכה וגב אני חווה מחויבות להוציא את הכישרון שלה לידי ביטוי. כי כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו. החיוך שלה זו ההצלחה שלי כאדם, כאחת שתרמה ליקום", מספרת שחר בהתרגשות. "התכנית הזו לא רק תרמה לנערה שליוויתי אלא גם לעצמי כאדם, היא נתנה לי אפשרות לעזו ולהאמין בילדה שיש לה הכל כדי להצליח והיא רק צריכה שמישהו יגיד לה את זה", היא מוסיפה.

 

את תכנית המנטורים בדרום תל אביב מנהל נמרוד הראל, דוקטורנט לבינה מלאכותית, גם הוא מלווה נער במסגרת התכנית "החיבור בין האנשים שכבר נמצאים באקדמיה ובשוק העבודה לחניכים מעניק תמריץ וכוח רצון להצליח, הזכות היא הדדית, שלנו כמדריכים שנהנים ללוות ילדים מוכשרים לעבר החלומות שלהם ושלהם – לשמוע שאנחנו מאמינים בהם", מסכם נמרוד את משמעות התכנית עבורו.

 

קרדיט תמונת נושא: יחצ.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן