הודעת מזכיר הממשלה בתום ישיבת הממשלה מיום 8 בנובמבר 2020 שהתקיימה בוועידה חזותית – VC

הודעת מזכיר הממשלה בתום ישיבת הממשלה מיום 8 בנובמבר 2020 שהתקיימה בוועידה חזותית – VC

א.    בפתח ישיבת הממשלה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו:

"אני רוצה לפתוח בברכה לג׳ו ביידן ולקמלה האריס. יש לי קשר אישי ארוך וחם עם ג׳ו ביידן, קרוב ל-40 שנה, ואני מכיר אותו כידיד גדול של מדינת ישראל. אני בטוח שנעבוד יחד עם שניהם כדי להמשיך ולחזק את הברית האיתנה, המיוחדת, בין ישראל לארצות הברית.

בהזדמנות זאת אני גם רוצה להודות לנשיא טראמפ על הידידות הגדולה שהוא הראה לישראל וגם לי אישית. אני מברך אותו על הכרתו בירושלים ובגולן, על עמידתו מול איראן, על הסכמי השלום ההיסטוריים ועל הבאת הברית בין ישראל לארצות הברית לפסגות חסרות תקדים. תודה לך, הנשיא טראמפ.

הממשלה תשמע היום סקירה על הטיפול במגפת הקורונה. אנחנו פותחים הבוקר את המסחר בחנויות הרחוב. כדי למנוע עלייה מחודשת של התחלואה אנחנו מאפשרים פתיחה, עד ארבעה לקוחות בכל עת, תוך שמירה קפדנית על ריחוק והיגיינה. אנחנו עדיין נמצאים בשלב מוקדם של החזרה לשגרה. אנחנו בוחנים כל העת את ההשפעות של ההקלות והפתיחה המדורגת בשלבים הראשוניים כדי למנוע התפרצות של המגפה. אנחנו רואים עלייה קלה בתחלואה, אנחנו נבחן היטב אם להמשיך בפתיחה או לעצור.

אני מבקש מכולם לשמור בקפדנות על הכללים ועל ההנחיות כדי שנוכל להתקדם בחזרה לשגרה עד שנביא את החיסונים לאזרחי ישראל.

אני מביא היום להחלטת הממשלה החלטה על הקמת יישוב חדש בעוטף עזה. זוהי בשורה גדולה לישראל, זוהי בשורה גדולה ליישובי עוטף עזה. אנחנו ממשיכים לפתח את יישובי הדרום, לרבות המושבים והקיבוצים, אנחנו מפתחים שכונות חדשות בשדרות ובנתיבות ואני חייב להגיד לכם שיש רשימת המתנה על כל בית. זוהי ההוכחה הטובה ביותר לחוסן הלאומי שלנו.

לבסוף, אני מבקש לציין את פטירתם של שני אנשי רוח שהלכו לעולמם בסוף השבוע. נתן זך היה מהבולטים במשוררים שלנו. שיריו, לרבות "האדם עץ השדה", השאירו חותם על השירה העברית החדשה. הרב יונתן זקס, זכרונו לברכה, שהיה הרב הראשי של בריטניה, היה מנהיג רוחני והוגה שהעמיד תלמידים רבים. התובנות שלו על המורשת של עם ישראל ועל האנטישמיות יעמדו לדור שלנו וגם לדורות הבאים. יהא זכרם ברוך".

רה"מ החליפי בנימין גנץ הוסיף:

"אני כמובן מסכים עם דבריו של ראש הממשלה ואני רוצה, ברשותכם, להתייחס לשלוש או ארבע נקודות בקצרה.

ראשית, הבחירות בארצות הברית – מאז ומעולם ה-bipartisanship, הדו-מפלגתיות, היא דבר ששלט ביחסי ישראל וארצות הברית, יחסים ארוכים שנשענים גם על ערכים משותפים, גם על אינטרסים משותפים וכמובן מסורות פוליטיות דומות שבסופו של דבר גרמו ליחסים בינינו להחזיק מעבר בין כל ממשל וממשל. אני מאמין שכך יקרה גם הפעם.

בהחלט הרבה הערכה לממשלו של הנשיא טראמפ ועל כל העשייה שלו במזרח התיכון, הן בעמידה מול האיראנים והן בקידום הסכמי השלום והידידות העמוקה למדינת ישראל. ללא ספק מעשיו יישארו איתנו פה להמשך הדרך.

אני מבקש לברך את הנשיא הנבחר ביידן ואת סגניתו קמלה האריס. אני משוכנע שמסורת היחסים המיוחדים תימשך גם הפעם.

השבוע ראש הממשלה יביא לדיון בכנסת את הסכם השלום עם בחריין, דבר חשוב שנטמע טיפה בכותרות השעות האחרונות. יחד עם כך, זה בהחלט דבר מאוד מאוד חשוב ואנחנו צריכים להמשיך לפתח את הסכמי השלום הן עם בחריין, הן עם איחוד האמירויות, הן עם המדינות שתבואנה בהמשך ולהפוך אותם לתוכניות עבודה במשרדים השונים. אני חושב שעכשיו, משנפרצה הדרך והממד החשאי בעצם כבר לא במקומו יותר, בהחלט יש להטיל על משרד החוץ שירכז ביחד עם המל"ל את עבודת המשרדים השונים, כל אחד בשלו, בשביל שהנושא הזה יקודם קדימה ביתר שאת.

בשולי העניין, כביכול, אנחנו מציינים גם את יום הבטיחות בדרכים היום. מאות אנשים נהרגים כל שנה בתאונות דרכים, תמהיל משולב של חינוך לא מספיק טוב לאנשים בהקשר הזה, תשתיות לא מאפשרות והתנהלות שצריכה להיראות אחרת. אני מקווה שנצליח להוריד את המספרים.

באותו הקשר גם ההצעה שתעלה היום על המאבק באלימות במשפחה היא דבר חשוב. ראינו את קריאתן של נשים מוכות לתקציבים, לתוכניות, לבתים חמים. אני סבור שמציאות הקורונה, שבתוכה אנחנו נמצאים כבר הרבה מאוד זמן, רק החמירה את המצב הזה. טוב שאנחנו ניגשים לעניין הזה, זה בהחלט חשוב.

בנקודה האחרונה אני אסיים – ראש הממשלה, זהו עוד שבוע שיכול ללכת לאיבוד באי תקציב 2021 וזה יכול להיות עוד שבוע שיכול להיות מנוצל לקידומו. אני חושב שלמען מדינת ישראל כדאי להתחיל להזיז את הדברים קדימה".

 

ב.    במסגרת ציון יום המחויבות הלאומי לבטיחות בדרכים הציגה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, יחד עם יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), מר יאיר שמיר ומנהלת הרלב"ד, גב' רחל טבת ויזל, תמונת מצב על ההרוגים והנפגעים בתאונות דרכים במהלך השנה החולפת תוך ציון העובדה כי חלה עלייה בהיפגעות במרחב העירוני וכן חלה עלייה בשיעור הנפגעים בתאונות הדרכים בחברה הערבית ובקרב רוכבי האופנוע.

בתוך כך החליטה הממשלה להקים ועדת היגוי בין-משרדית בראשות המנהלים הכלליים של משרד ראש הממשלה ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, לגיבוש תוכנית לאומית רב שנתית לקידום והגברת הבטיחות בדרכים על בסיס תוכנית מפורטת שתציג הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ובכלל זה קביעת יעדים לאומיים ומטרות להשגת היעד הלאומי של הפחתת מספר ההרוגים.

 

ג.    לאור משבר נגיף הקורונה, הממשלה אישרה לרשות שדות התעופה לקבל מסגרות אשראי חתומות מהמערכת הבנקאית בהיקף שלא יעלה על 2 מיליארד ₪ במצטבר.

ד.    הממשלה החליטה לבחון הקמת יישוב קהילתי פרוורי חדש ("חנון" – שם זמני) באזור עוטף עזה, בתחום המועצה האזורית שדות נגב, במרחב המצוי מזרחית לקיבוץ סעד, המיועד
לכ – 500 משפחות.

 

ה.    במטרה להמשיך את תנופת הבנייה והצמיחה הדמוגרפית ביישוב חריש דנה הממשלה בתיקון החלטתה מס' 870 מיום 20.12.2015 שעניינה סיוע בהקמת העיר חריש  והחליטה להאריך את תוקף סעיפים מס' 13 ו- 15  בהחלטה זו עד ליום 31.12.2020, וזאת ללא תוספת תקציב מעבר לתקציב שהוקצה בפועל למשרד הפנים בהחלטה האמורה, לרבות ההתאמות התקציביות שבוצעו ביחס לתקציב זה.

 

ו.    לאור התגברות תופעת האלימות במשפחה בשל משבר הקורונה, החליטה הממשלה להרחיב את היקף הטיפול בנפגעי אלימות במשפחה ולהטיל על שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים לגבש תוכנית פעולה לשיפור האיתור והמניעה של תופעת האלימות במשפחה ולטייב הטיפול והמענים בתופעה.

ז.    הממשלה החליטה להטיל על שרת התיירות להכין תוכנית פיתוח ארצית רב שנתית לתשתיות תיירותיות במדינת ישראל, המבוססת על תכנון וקביעת יעדים ארוכי טווח בראייה אסטרטגית, ובכלל זה להכין תוכניות אזוריות רב שנתיות לפיתוח תשתיות התיירות בישראל בדרום ובצפון על מנת למקסם את הפוטנציאל של תשתיות התיירות לשמש מנועי צמיחה משמעותיים לכלכלת ישראל.
ח.    ראש המטה לביטחון לאומי, מר מאיר בן שבת, הציג לפני הממשלה את האסטרטגיה הננקטת להתמודדות עם מגפת הקורונה שתכליתה להביא להכלת המגפה באופן שיאפשר פעילות מרבית של המשק והמרחב הציבורי בצד מענה הולם לאתגרי הבריאות.

במסגרת הסקירה שהוצגה לממשלה הציג ראש המל"ל תמונת מצב עדכנית על היקפי התחלואה המשקפים עצירה במגמת הירידה ואף סימנים מדאיגים לעלייה מתונה בשיעור הנדבקים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן