הצביעות של עיריית ת"א נחשפת שוב: אסור להשתלט על גינות ציבורית, אלא אם כן הן בדרום העיר


שלא תבינו אותי לא נכון, אני חושב שהמחאה החברתית היא מחאת מפונקים שככל הנראה נועדה לקדם אינטרסים של תנועות שמאל כאלה ואחרות יותר מאשר לעשות באמת שינוי מהותי כלכלי בחברה ובחלוקת הנטל על שכבות הביניים… אבל משהו בתגובה של עיריית תל-אביב כפי שהובאה היום בכתבה באתר YNET לא נתן לי מנוח.

להלן תמצית הכתבה מאתר YNET:

"הניסיון להצית מחדש את המחאה עלה לדפני ליף ולעוד שבעה פעילים במעצר. שוטרים ופקחים החרימו את האוהלים ואחר כך פרץ עימות שמהלכו נעצרה מי שהולידה את המחאה בשנה שעברה, ונלקחה לניידת המשטרה"

"יותר מ-10 שוטרי יס"מ עצרו בצהריים (יום ו') את דפני ליף, שחזרה לשדרות רוטשילד בניסיון לשחזר את אירועי הקיץ שעבר. עם הגעתה הוחרמו אוהלים והציוד שהביאה. במהלך העימות נגררה ליף על הרצפה ונלקחה למעצר עם עוד פעילים."

"לפני כן פרצו התכתשויות בין פקחי הסיירת הירוקה של עיריית תל-אביב לבין המפגינים. הפקחים ניסו לקחת את האוהלים שהניפו המפגינים, בעוד המוחים מנעו זאת בגופם וצעקו: "תתביישו לכם, זו דמוקרטיה"."

"מהמשטרה נמסר בעקבות המעצרים בשדרות רוטשילד: "סמוך ל-12:00 הגיעו כמה מאות מפגינים לשדרות רוטשילד וקיימו הפגנה בלתי חוקית, תוך שהם מנסים להקים מאהל וסירבו להיענות לבקשת פקחי עיריית תל אביב."

"בעיריית תל-אביב הבהירו באחרונה כי לא יסכימו להקמת האוהלים מחדש. ראש העיר, רון חולדאי, אף הבהיר כי מה שהיה בקיץ הקודם לא יחזור על עצמו והוא לא ירשה לאנשי האוהלים להשתלט על השדרה."

"מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "העירייה מאפשרת שימוש במרחב הציבורי לצורך קיום הפגנות ורואה במחאה החברתית אקט לגיטימי וצודק. עם זאת, המרחב הציבורי נועד לשימוש כלל הציבור והרשות אמונה על עריכת איזון בין הזכות למחאה לבין שמירת הסדר הציבורי ודאגה לצרכי תושביה. העירייה כבר הודיעה כי לא תאפשר השנה הקמת אוהלים בשדרות רוטשילד לנוכח הקשיים והמטרדים עימם נאלצו להתמודד התושבים בשנה שעברה, דבר שאף הוכר על ידי בית המשפט, כשגיבה את מדיניותינו בנושא. כל בקשה אחרת לשימוש במרחב הציבורי לצרכי מחאה נשקלת לגופה, ורבות מהבקשות נענות בחיוב"."

הכתבה המלאה עם תמונות בלינק   http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4245902,00.html

אם כן, עכשיו אני דורש קצת הסברים…

מי שהגיע לאחרונה ועבר אולי אפילו במקרה בשכונות דרום תל-אביב לא יכול היה להתעלם ממה שראו עיניו.

כל הגינות הציבוריות (אולי נכון יותר להגיד "המרחב הציבורי" – ראו לעי"ל, מינוח של עיריית ת"א) אשר נועדו לשימוש כלל הציבור (במילים אחרות, תושבי השכונות בראש ובראשונה) נכבשו ע"י מסתננים.

נכון להיום לא נשארה בדרום העיר שום גינה ציבורית שאליה יכולים תושבי השכונה להביא את ילדיהם לשחק במתקנים ולרבוץ על הדשא בחופשיות ובלא פחד. שלא לדבר על "גינת לוינסקי" שהפכה לבית הארחה הכולל לינה חופשית, מתקני ספורט, נוחיות וחדר אוכל (אפילו יש מרק חדש – "מרק לוינסקי"  :-))…

אם כן, יואיל בטובו מר רון חולדאי ראש עיריית תל-אביב (צפון / מרכז / דרום) להסביר לנו למה גינות ציבוריות בדרום העיר שונות מ-"המרחב הציבורי של שדרות רוטשילד" ?

האם יש הבדל בין תושבי ודיירי שדרות רוטשילד שרוצים לראות שדרה נקייה משוהים בלתי חוקיים, לעומת תושבי נווה שאנן, שפירא וקריית שלום שרוצים את אותו הדבר ?

האם פקחי העירייה מכירים את האזור מדרום לשדרות רוטשילד או ששם יש שטח הפקר שמחוץ לתחומי אגף הפיקוח של עיריית ת"א ?

ואתם יודעים מה ההבדל ?

ההבדל האמיתי הוא לא באמת באוהל אחד או שניים, ההבדל האמיתי הוא הרבה יותר מכך !

ההבדל האמיתי בין דרום העיר לשאר חלקיה הוא בחופשיות בה מוקמים מדי יום עסקים בלתי חוקיים בדרום העיר רווי אלכוהול שלא מכירים בשום תקנה וחוק !

ההבדל האמיתי הוא בין היתר בקלות בה הסחר בסמים, הזנות ויתר הרעות החולות של החברה מוצאות משכנן באזור התחנה המרכזית באין מפריע !

ההבדל האמיתי הוא פשוט הבדל גאוגרפי בין דרום העיר למרכזה ולצפונה !

דפני ליף, אם את שומעת אותי אני אומר לך "בואי אלינו לדרום, אני קורא לך לבוא" !

את, יחד עם כל חברייך, עם האוהלים, הפקלאות והמזרנים, יש לנו כאן אחלה מרחבים ציבוריים שתוכלי להתנחל בהם באין מפריע ! פקחי העירייה לא מכירים את אזור דרום עיר, תאמיני לי שהם לא יגיעו לכאן…

את יודעת מה, אם בכל זאת הם יגיעו…

תמיד את יכולה לצבוע את עורך בשחור ולהגיד שהגעת מאריתראיה או צפון סודן, זה בטח לא יזיק ואולי אפילו יועיל.

אני מדבר מנסיון של כמה אלפים.

 

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן