ראשוני: מפלגת העבודה תיפרד מסיעתו של חולדאי ותרוץ למועצת העיר תל אביב ברשימה נפרדת

מערכת הבחירות המקומית בתל אביב עולה שלב. מפלגת העבודה תרוץ בנפרד – מדואל מתכוון להתמודד לראשות העיר – הורביץ מפזר הבטחות בדרום העיר

מדיווח של השעות האחרונות עולה כי בבחירות הקרובות למועצת העיר מצטרפת הערב רשימה נוספת של מפלגת העבודה תחת האותיות "אמת".

יש סיבה לדאגה ? רון חולדאי

הערב התקבלה במפלגת העבודה ההחלטה להתפצל מרשימתו של רון חולדאי "תל אביב אחת" ולרוץ למועצת העיר ברשימה עצמאית.

משיחה שערכנו עם מר שמוליק מזרחי מזכיר מחוז ת"א במפלגת העבודה עולה כי ההחלטה התקבלה ובימים הקרובים תצא לפועל. לדבריו לא מדובר בפיצול או פרישה אלא בהחלטה לרוץ בנפרד תחת השם מפלגת העבודה וזאת על מנת למנוע אפשרות של זליגת קולות המצביעים למפלגות אחרות ובמקביל לאפשר למתמודדים נוספים להיכנס לרשימה ולהתברג במועצת העיר.

מזרחי הביע חד משמעית תמיכה ברון חולדאי ואמר כי מפלגת העבודה תמשיך לתמוך במועמדותו של חולדאי לראשות העיר תל אביב.

מועמד נוסף שמסתמן הערב כי בכוונתו להציג מועמדתו לראשות העיר הינו חבר מועצת העיר אהרון מדואל מסיעת עיר-לכולנו.

עד לאחרונה התחבט מדואל אם יש הצדקה להציג את מועמדתו אולם הערב נראה כי גם בעיר לכולנו התקבלה ההחלטה כי עליהם להציב מועמד משלהם. בבחירות האחרונות מועמד עיר לכולנו היה חבר הכנסת דב חנין שהפסיד בסופו של יום את הבחירות לרון חולדאי.

ניצן הורביץ קיים אמש חוג בית בשכונת נווה שאנן בו נפגש עם נציגי וועדי שכונות מכלל שכונות דרום תל אביב.

הורביץ אמר במהלך המפגש כי אין ספק שראש העיר חולדאי היה ראש עיר רע לדרום תל אביב ובכהונתו גדלו הפערים והלכה וגברה הזנחת הדרום.

בנוגע לבעיית הזרים בדרום העיר טען כי מן הראוי היה שראש העיר חולדאי היה מפעיל יותר לחץ על ממשלת ישראל בנוגע לבעיה קשה זו ולא היה מסתפק בכתיבת מכתבים בודדים לראש הממשלה. לטענתו ראש עיריית תל אביב הוא בין האנשים החזקים במדינה והוא בעל השפעה גדולה. "לחולדאי יש שיטה" אמר הורביץ, "מה שטוב בתל אביב הוא זוקף לזכותו, מה שרע הוא מגלגל לממשלה…".

הורביץ חשף כי לראשונה מזה שנים ביקש לאחרונה ראש העיר חולדאי להגיע לכנסת ולדון בוועדות השונות על מצב שכונות דרום תל אביב וקשר זאת לבחירות הקרבות לראשות העיר.

הורביץ הדגיש כי מבחינתו אין פתרונות קסם לבעיית השוהים הבלתי חוקיים בדרום העיר, ולדבריו התוכנית שבה הוא מאמין ושאותה הוא מנסה לקדם הינה הכשרתם של הזרים לעבודה בחקלאות והפצתם ברחבי הארץ כתחליף לעובדים הזרים שמיובאים ארצה מדי חודש. לשאלה האם הוא אכן רואה בכך משהו ישים ומה יקרה אם הם יסרבו למהלך שכן הם מרווחים טוב מאד כיום בעיר הגדולה ונהנים ממטעמיה לא מצא הורביץ תשובה הולמת.

שאלה נוספת שהופנתה אליו דנה באפשרות לפנות כבר כיום מהגרים זרים משכונות הדרום אל מתקני השהייה שהמדינה בנתה בנגב בעלויות של מאות מיליונים.

"ידוע כי מדינת ישראל השקיעה כסף רב בהקמתם של מתקני שהייה מאובזרים לטובת שהייה ממושכת בהם יזכו המהגרים לתנאי מחייה טובים הרבה יותר מאלו שהם מקבלים כיום בדרום תל אביב הכוללים טיפול רפואי ואוכל ויהיו תחת השגחה של הרשויות. לפיכך, במידה ועל מנת להקל על חיי התושבים בדרום העיר תקבל ממשלת ישראל החלטה לפנות את חלקם אל מתקני השהייה, האם תתמוך או תתנגד למהלך שכזה? " נשאל הורביץ…

תשובתו המידית הייתה "אינני עונה לשאלות היפותטיות" ובהמשך דבריו הבהיר בעקיפין את התנגדותו למהלך. הנוכחים הדגישו בפניו כי פתרון שכזה נהוג בהרבה מדינות בעולם והביאו כדוגמה את אוסטרליה שם הקימה הממשלה מחנה מעצר באי מחוץ למדינה אליו מופנים מהגרים לא חוקיים, בתגובה אמר הורביץ כי אין כל סיכוי שזה יקרה בישראל וכי לדבריו מדובר בכלא לכל דבר וגם ברמה התקציבית מדינת ישראל לא תוכל לשאת בעלויות שהייתם של אלפים במתקנים אלה ולכן חלקם כבר פורקו.

סוגיות אחרות אליהם התייחס הורביץ היו בנושא דיור בר השגה, חינוך והתחנה המרכזית החדשה.

לדבריו אין זה מצב הגיוני שבדרום תל אביב אין תיכון עיוני ראוי אחד. בצפון העיר אמר הורביץ בנו תיכון מתקדם בשם תיכונט בעלות גבוהה מאד ואילו בדרום לא מצא ראש העיר חולדאי לנכון לעשות זאת.

בנושא התחנה המרכזית אמר כי יש להפסיק את פעילות האוטובוסים בהקדם ולהפוך את התחנה לאזור שמשלב חלקים מסחריים עם ציבוריים, וכי יש לראש העיר סמכויות נרחבות להפעיל לחצים כאלו ואחרים על מחזיקי הנכס על מנת לקדם פתרון ראוי.

לאורך כל הערב טען הורביץ כי תקציב עיריית תל אביב הוא עצום וכי לא חסר כסף שניתן באמצעותו לקדם ולסייע גם לדרום העיר.

בין היתר הוא אף תקף בדבריו את החלטת העירייה להקצות כ-140 מיליון ש"ח לשיפוץ היכל התרבות כשלטענתו בכסף זה היה ניתן להקים למעלה מ-100 גני ילדים בעיר.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן