שופטי בג"צ מעכבים התיקון לחוק ההסתננות החדש

בג"צ הורה לעכב את יישום התיקון לחוק המסתננים שאושר שעות ספורות לפני פיזור הכנסת. לא יחולקו זימונים למתקן חולות.

בעקבות עתירם של מספר אגוני שמאל אישרו היום (חמישי) שופטי בג"צ צו ארעי המונע את יישום התיקון החדש לחוק למניעת הסתננות שאושר טרם פיזור הכנסת ה-19.

המדינה תצטרך להגיב לצו בתוך עשרה ימים ובמהלכם לא יחולקו זימונים למתקן חולות ולא יועברו מבקשי מקלט מהמתקן למשמורת בסהרונים.

אורלי יוגיר, מנכ"לית המרכז למדיניות הגירה ישראלית, אמרה כי "מדובר בהחלטה אומללה. הצו הארעי שהוציא בג"ץ פוגע באושיות הדמוקרטיה הישראלית ומותיר את מדינת ישראל ללא כל יכולת להגן על ריבונותה בפני הגירה לא חוקית. מי שישלם את מחיר ההפקרות הזו הם אזרחי מדינת ישראל ותושבי דרום תל אביב בפרט".

שעות ספורות לפני שחברי הכנסת אישרו את פיזור הכנסת ה-19, הם אישרו בקריאה שניה ושלישית את התיקון לחוק המסתננים שנפסל פעמיים בעבר על ידי שופטי בג"ץ.

על פי נוסח התיקון לחוק, מסתננים חדשים שייכנסו לישראל יועברו לכלא סהרונים לתקופה של שלושה חודשים ולאחר מכן יועברו למתקן חולות. עד כה, השהות במתקן חולות לא היתה מוגבלת אולם בחוק החדש היא מוגבלת לעשרים חודשים. כמו כן המסתננים יידרשו להתייצב לרישום נוכחות פעם אחת ביום בלבד – במקום שלוש פעמים עד היום.

"חשבתי שנגיע להסדר טוב יותר מהצעת חוק ממשלתית שנכפתה על ידי יועץ משפטי לממשלה", אמרה אז ח"כ מירי רגב, "זה לא סוד שאני חושבת שההצעה רעה והיועץ המשפטי פוזל לכוון ז'נבה. חשבתי שהגענו להבנות, אבל עם פיזור הממשלה, יש עתיד מוכנים רק להסדר אחד: או שמצביעים על חוק כמו שהוא, או שלא יהיה חוק.

"אבל אני מסתכלת לתושבי דרום תל אביב בעיניים, ואומרת להם שאצביע על חוק שהוא לא חוק אידיאלי, שהוא חוק עקר, לא נותן שיניים להתמודד עם מציאות. עם זאת, פירוק מתקן חולות לא יהיה על מצפוני, ולכן אאשר חוק עקר שבמציאות אחרת, אם הייתה כאן ממשלה חזקה, לא הייתי מאשרת. אני יודעת שנחזור לממשלה ובנימין נתניהו יחזור לתפקיד כראש הממשלה, ואני עוד אעשה את השינויים המתבקשים בחוק הבא", הבטיחה.

המידע באדיבות האתר "ערוץ 7".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן