מתקני עגינת אופניים יוצבו במתחמי החניונים העירוניים

עיריית תל-אביב-יפו בשיתוף החברה העירונית "אחוזות החוף" החלו בהצבת מתקני עגינת אופניים בתוך החניונים העירוניים העיליים. היתרון הוא שרוכבי האופניים יוכלו לנעול את האופניים בחניונים מוסדרים ומוארים, שהכניסה והיציאה אליהם בד"כ מאוישת במאבטח או מצולמת במצלמות אבטחה זאת במטרה להרתיע את גנבי האופניים.

בנוסף למאבק בגניבות האופניים, מעבר הדרגתי של עגינת אופניים בתוך החניונים תאפשר פינוי מדרכות למעבר חופשי של הולכי רגל ועגלות. בשלב הראשון הוזמנו מתקני אופניים והוכשרו מקומות בחניונים שנבחרו לשמש כפיילוטים. במקומות המיועדים יוצבו בכל נקודה 10 מתקנים, להם ניתן לקשור כ-20 זוגות אופניים, סה"כ מענה ל- 160 אופניים.

רשימת החניונים : שרתון, התחנה, האצ"ל, הכרמל, גני יהושע (החניון הגדול), גולדפיטק, כלכלה [אונ'], מדעי החברה [אונ'].

מתקני החניה בחניונים הינם צעד נוסף במדיניות העירונית למתן פתרונות תחבורה אלטרנטיביים לרכבים הפרטיים במטרה להפחית את העומס, הרעש וזיהום האוויר על הכבישים ולתרום לאורח חיים בריא. כזכור, עיריית תל-אביב-יפו הקימה את מערך השכרת אופניים "תל-אופן" לפני שנתיים, נסללו כ- 110 ק"מ שבילי אופניים והחל גיבוש מערך השכרת מכוניות חשמליות עירוניות.

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "עיריית תל-אביב-יפו אינה מפסיקה לחפש פתרונות לייעול התחבורה והחניה בעיר והענקת פתרונות אלטרנטיביים ובריאים לסביבה. תל-אביב-יפו הפכה לעיר של אופניים וכיום יותר ויותר אנשים רואים בהם כלי תחבורה לגיטימי, נוח ויעיל. עמדות החניה לאופניים בחניונים נועדו לעודד מעבר לרכיבת אופניים ובו בזמן לפנות את המדרכות ולאפשר תנועה חופשית להולכי הרגל."

יו"ר אחוזות החוף, עופר שחל, אמר כי לאחר שאחוזות החוף סללה שבילי אופניים ובנתה את מתקני האופניים זה אך הגיוני שנעניק אפשרות של חניה בטוחה לרוכביהם וגם אם אין אפשרות למנוע את הגניבות במאה אחוז, בטוחני כי נצליח לשכלל את יכולת ההרתעה והאפשרות לתפוס את גנבי האופניים ואף לפרסם את פניהם בתקשורת. במידה ונלמד כי יש לכך ביקוש, נפעל להכשרת חניות אופניים במקסימום חניונים שלנו."

המידע והתמונה באדיבות אתר העירייה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן