סיעת 'דרום העיר' לחולדאי: שמור על צביון יום הכיפורים; הסיעה הבטיחה לפעול משפטית כנגד תוכנית תא5000

חברי סיעת 'דרום העיר' המתמודדת למועצת העיר תל אביב, פנו אל ראש העיר רון חולדאי בבקשה "לעשות סדר" בשכונות הדרום במהלך יום הכיפורים, ולדאוג שהפליטים והמסתננים המתגוררים שם לא יפרו את אווירת היום הקדוש: "המצב הזה חוזר על עצמו מידי שנה. הוא בלתי נסבל, אינו ראוי ואינו יכול להימשך". 

במכתבם מציינים חברי סיעת 'דרום העיר' כי קיים קונצנזוס בחברה הישראלית לגבי צביונו של יום הכיפורים ועל החובה לשמור על קדושתו. אך אוכלוסיית הפליטים והמסתננים המתגוררת בדרום העיר לא מודעת לכך: "בשכונות דרום העיר חיה אוכלוסייה גדולה של פליטים ומסתננים, שמטבע הדברים אין בינם לבין יום הכיפורים דבר. מבחינתם, מדובר ביום חופש נוסף, בו הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם ולחגוג באין מפריע. וכך, במקום אווירת יום הכיפורים הרגילה הקיימת בכל רחבי הארץ, אנחנו סובלים  ממוסיקה רועשת, ממנגלים באמצע הרחוב ומתופעות נוספות הפוגעות באווירת היום המיוחד, ממש מתחת לחלונות ביתנו. המצב הזה חוזר על עצמו מידי שנה. הוא בלתי נסבל, אינו ראוי ואינו יכול להימשך".

חברי סיעת 'דרום העיר' מציינים לדוגמא את שהתרחש אך לפני מספר ימים, במהלך ראש השנה, בו קיימו הפליטים והמסתננים מסיבות בגינות הציבוריות, השמיעו מוזיקה רועשת, היכו בתופים, הדליקו מנגלים וקיימו אירועים נוספים שהפרו את שלוות החג וצפויים להפר גם את אווירת יום הכיפורים הקרוב.

לדבריהם: "ניסיון השנים הקודמות גם לגבי ראש השנה וגם לגבי יום הכיפורים, מלמד אותנו על הצפוי לנו גם ביום הכיפורים הזה. איננו מוכנים לקבל זאת עוד".

חברי סיעת 'דרום העיר' קראו לחולדאי להפעיל את סמכותו ואת כל האמצעים העומדים לרשותו בכדי להפסיק את הזלזול והפגיעה הקשה בקדושת יום הכיפורים בשכונות הדרום.

לשם כך דורשים חברי הסיעה מחולדאי: "להתחיל כבר כעת בפעולות הסברה אינטנסיביות בקרב הפליטים והמסתננים, ולדאוג לפיקוח הדוק ולאכיפת חוקי המדינה ביום כיפור באמצעות עובדי עירייה לא יהודים".

בסיום מכתבם מציינים ב'דרום העיר': "כסיעה המורכבת מתושבים ממגוון דעות ואמונות, דתיים ושאינם דתיים, אנו קוראים לך לפעול על מנת לשמור מכל משמר על קדושתו וצביונו של היום הזה, המאחד סביבו את כל גווני החברה הישראלית".

חיים גורן, יו"ר סיעת 'דרום העיר' ותושב שכונת שפירא: "בכל שנה התופעה חוזרת על עצמה וכבר מספר שנים שאווירת יום הכיפורים מופרת ואין כל אכיפה. גם לתושבי דרום העיר מגיע לחוש את אווירת היום הקדוש, כפי שקורה בכל מקום אחר במדינת ישראל. הגיע הזמן לשים סוף לתופעה הזו ולעשות סדר בדרום העיר, ביום הכיפורים ובכל ימות השנה".

שפי פז, מתמודדת ברשימה ותושבת דרום העיר: "אני מגדירה את עצמי כחילונית אדוקה, אך ליבי נקרע בכל שנה ביום הכיפורים. אני מסתובבת בשכונה ורואה אנשים שצמים בכיפור בוכים בפתחי הבתים. מהגינה הציבורית שבלב השכונה עולה ענן כבד של עשן מנגלים עם ריח חריף של בשר על האש ורעש עז של מוזיקה. במוקד העירוני אין עם מי לדבר. במשטרה אין עם מי לדבר. וכשמנסים לפנות אל החוגגים הם צוחקים לנו בפנים".

חברי הסיעה באירוע פתיחת מטה הבחירות בשכונת שפירא

סיעת דרום העיר מתנגדת לאישור תא 5000 ותאבק משפטית וציבורית נגד התוכנית

סיעת דרום העיר המייצגת למעלה מ 100,000 תושבים המתגוררים בשכונות דרום תל אביב (נווה שאנן, התקווה, יד אליהו, שפירא ועוד) מתנגדת לכוונת עיריית תל אביב לאשר את תוכנית 'תא 5000' בדרום העיר באזור הנושק לצומת חולון וזאת משום שהתוכנית עלולה לטענתם להביא לקריסה סופית של שכונות הדרום הנאלצות כבר היו להתמודד עם הפיכתן  לפח האשפה האחורי של תל אביב.

לדברי חברי הסיעה ריכוזם של בתי מלאכה , מתקני תשתית , קווי תחבורה ומפגעים נוספים יחד עם רבבות פליטים ומהגרים בשכונות הדרום מוכיח שוב ושוב כי עיריית תל אביב אינה מתחשבת ואינה לוקחת בחשבון את צרכיהם של הישראלים שעדיין מתגוררים בשכונות הדרום.

"הפסקנו להיות שקופים ואנו נאבק נגד אישור התוכנית בכל דרך אפשרית. התוכנית המוצעת מקבעת את המצב הקיים ולמעשה אין חזון תכנוני של פיתוח שכונות הדרום על מנת שימשיכו להיות החצר האחורית של העיר! לזאת אנו מתנגדים בתוקף ואנו מחתימים את התושבים על עצומה נגד אישור התוכנית ובד בבד מתכוונים לפנות לערכאות על מנת לעצור את התוכנית שנפלו פגמים משפטיים ומהותיים בתהליך אישורה עד כה", אומרים בסיעת דרום העיר.

"במקום לרכז כאן בנייה עבור מגורים ולעודד עוד ועוד ישראלים להתגורר בדרום העיר , התוכנית המוצעת תחנוק את דרום העיר ותביא לבריחת אחרוני הישראלים המתגוררים כאן", הם טוענים.

בתוך כך מחר (שלישי – 10/9) בשעה 11:00 מתכוונים חברי הסיעה לערוך בכיכר רבין, טקס 'תשליך' אלטרנטיבי בו יושלכו למימי הבריכה "החטאים של עיריית תל אביב כלפי שכונות דרום העיר ותושביהן".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן