נבחרו ההצעות הזוכות בתחרות "צל אביב-יפו" לתכנון ועיצוב הצללה בצמתים בתל-אביב יפו

יוזמה עירונית ראשונה מסוגה בישראל * במקום הראשון- "עננה"- מערכת מודולרית של אלמנטים מתנפחים בגז הליום ומרחפים באוויר * מהלך נרחב לצמצום תופעת החום העירוני

עיריית תל אביב-יפו בחרה את 4 הצעות התכנון הנבחרות בתחרות "צל אביב-יפו" לתכנון ועיצוב הצללה בצמתים בתל אביב-יפו, כאשר במקום הראשון נבחרה ההצעה "עננה"- מערכת מודולרית של אלמנטים מתנפחים בגז הליום ומרחפים באוויר.

התחרות הינה חלק מתכנית פעולה עירונית רחבה לתוספת צל במרחב הציבורי ושיפור המיקרו אקלים העירוני בכדי לעודד הליכה ברגל ורכיבה על אופניים. תכנית הפעולה כוללת את מדיניות החדשה לתכנון צל שאושרה על ידי הועדה המקומית לתכנון ובניה, תכנית עבודה לתוספת צל בכיכרות (ככר גבעון, צומת קפלן בגין וכד') ותוספת צל בשכונות על פי בחירת תושבים. מטרת תחרות "צל אביב יפו"  היה מציאת פתרון לאתגר של הצללת צמתים וקרנות רחובות, מקום בו קיימות מגבלות תכנון רבות.

לתחרות הוגשו 26 הצעות, אשר 11 מתוכן עלו לשלב הגמר, בו הוצגו בפני ועדת השיפוט אשר כללה את מהנדס העירייה, אדריכל העיר, מנהל האגף לשיפור פני העיר ומנהל הרשות לאיכות הסביבה וכן נציגי המשרד להגנת הסביבה והמועצה לבנייה ירוקה. ההצעות נבחרו בהתאם לקריטריונים של יישימות, בטיחות, פתרון מגובש, אי הפרעה לתנועה, פשטות, שיקולי תחזוקה, מופע האובייקט וכמה נפח הוא תופס במרחב. ההצעות שנבחרו ייבחנו ליישום על ידי העירייה.

ההצעות הזוכות :

מקום ראשון- עננה  (Anana)- פרס של 8,000 ₪  פרי דוידוביץ אדריכלים בשיתוף: סטודיו בר דוידוביץ(עיצוב מוצר) ו- ד.מ.ר משרד תכנון ופיתוח(תכנון ערים)

מקום שני- בריז-אביב  (BreezAviv)- פרס של 5,000 ₪  אדריכל אייל גבירצמן, אדריכל, נועה רונן, אדריכלית, דלית איטקין, אדריכלית, יוסי קמיר, יועץ טכנולוגי מומחה לפיתוח מודלים ראשוניים

מקום שלישי- קרוטה  (Carota) – פרס של 2,000 ₪- צוות פרויקט: . ד"ר יעל הלפמן כהן, מנכ"ל ארגון הביומימיקרי הישראלי, אלירן, מהנדס מכונות, מומחה לפיתוח מוצרים, אדר' מלאני סמסון, ד"ר סעדיה סטרנברג, אמן אוריגמי, אלה אנטוניה חסין, סטודנטית לארכיטקטורה, טכניון, רועי יוסיפוף, סטודנט לארכיטקטורה, טכניון, תמר וילנאי, סטודנטית לארכיטקטורה, טכניון, עמרי קייזר, מעצב תעשייתי

מקום שלישי- "חזרה לשורשים 2.0"פרס של 2,000 ₪  אדריכל רועי טמיר

מטרות ויעדי התחרות:

כל הצעה כללה פתרון תכנוני לכל אחד משלשת קני המידה של הצמתים:

  • צומת בקנה מידה קטן: נחלת בנימין-גרוזנברג, המעפילים- מרגולין, מסילת ישרים- חכמי ישראל.
  • צומת בקנה מידה בנוני: שלמה המלך- בן גוריון, ארלוזורוב- הירקון, משה דיין- ינון.
  • צומת בקנה מידה גדול: יגאל אלון- יצחק שדה, נמיר ארלוזורוב.
ANANA
בריז אביב
Cartona
חזרה לשורשים 2.0
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן